Air Europa, opgericht in 1986, is een vooraanstaande luchtvaartmaatschappij die deel uitmaakt van de Globalia Corporation. Sinds zijn oprichting heeft Air Europa aanzienlijke vooruitgang geboekt en streeft het ernaar een van de modernste luchtvaartmaatschappijen in Europa te zijn. Met zijn uitgebreide netwerk van bestemmingen en betrokkenheid bij milieuvriendelijke praktijken, is deze luchtvaartmaatschappij een belangrijke speler op zowel de Europese als internationale markten.
In het begin van de jaren negentig begon Air Europa zich te positioneren als een belangrijke speler in de luchtvaartindustrie. Sinds 1991 heeft de luchtvaartmaatschappij zich gericht op modernisering en uitbreiding van haar vloot en diensten. Deze strategie heeft het bedrijf geholpen om zijn positie te consolideren als een van de toonaangevende luchtvaartmaatschappijen in Europa.
Een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van Air Europa is de uitbreiding van haar netwerk naar verschillende regio's, waaronder Spanje, andere delen van Europa, Noord-Afrika, en zowel Noord- als Zuid-Amerika. Deze strategische uitbreiding heeft het bedrijf in staat gesteld om een breed scala aan passagiers te bedienen, wat bijdraagt aan de groeiende populariteit van het merk.
Een ander opvallend aspect van Air Europa is haar toewijding aan milieuvriendelijkheid. In een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, heeft Air Europa stappen ondernomen om milieuvriendelijke praktijken te integreren in haar dagelijkse activiteiten. Door gebruik te maken van geavanceerde technologieën voldoet de luchtvaartmaatschappij aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.
De focus op technologische innovatie heeft het bedrijf in staat gesteld om de efficiëntie en betrouwbaarheid van haar diensten te verbeteren. Dit omvat de modernisering van de vloot met nieuwe, brandstofefficiënte vliegtuigen die de ecologische voetafdruk van de airline helpen verminderen.
Air Europa is lid van de SkyTeam-alliantie, een wereldwijd samenwerkingsverband van luchtvaartmaatschappijen. Dit lidmaatschap biedt diverse voordelen voor passagiers, waaronder toegang tot een breed scala aan bestemmingen wereldwijd, gestroomlijnde klantendiensten en gedeelde voordelen voor frequent flyers.
Met SkyTeam kunnen passagiers van Air Europa genieten van wederkerige voordelen zoals lounge-toegang, prioriteitsservices en naadloos overstappen tussen vluchten van aangesloten maatschappijen. Deze samenwerking draagt bij aan een verbeterde klantbeleving, waardoor Air Europa aantrekkelijker wordt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.
Air Europa streeft ernaar om haar passagiers een uitstekende klantbeleving te bieden. De luchtvaartmaatschappij richt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige service, van het boeken van tickets tot aan de ervaring aan boord. Het personeel van Air Europa is getraind om klanten een vriendelijke en behulpzame service te bieden, wat bijdraagt aan de positieve reputatie van de luchtvaartmaatschappij.
Bovendien biedt Air Europa diverse services aan boord, zoals comfortabele zitplaatsen, een verscheidenheid aan maaltijden en entertainmentopties die zijn afgestemd op de voorkeuren van passagiers. Deze focus op klanttevredenheid is cruciaal voor het behouden en uitbreiden van hun klantenbestand.
Samenvattend, Air Europa is een luchtvaartmaatschappij die zich onderscheidt door haar moderne benadering van luchtvaart en haar inzet voor duurzaamheid. Met een breed netwerk van internationale bestemmingen en een sterke focus op technologische innovatie, biedt Air Europa passagiers een betrouwbare en milieuvriendelijke reiservaring.
Het lidmaatschap van SkyTeam versterkt de positie van Air Europa binnen de luchtvaartindustrie, waardoor ze een aantrekkelijke optie is voor reizigers die op zoek zijn naar comfort en efficiëntie. Of je nu een frequente zakenreiziger bent of een avontuurlijke vakantieganger, Air Europa biedt een scala aan diensten die zijn afgestemd op de behoeften van elke passagier.
Met continue inspanningen om hun diensten te verbeteren en milieuvriendelijkere praktijken te implementeren, blijft Air Europa een prominente keuze voor reizigers die waarde hechten aan zowel kwaliteit als duurzaamheid in hun vliegervaringen.
Do not take the flight
Hi, in februari i booked with supersaver a flight to Santo Domingo. I only had one hand luggage and 1 suitcase. When i came to the airport they charged me for 250 euro extra to transport my suitcase. Never on a long distance flight i had to pay extra. The suitcase was 23 kg. I blame Air Europa and Supersaver for not warning me this would happen. In the contract it should be clearly mentioned the luggage i can take with me on the flight. At the airport this happened to other passengers to. Air Europa knows about the problem they are causing the passengers but fail to do something about this. I advise everybody not to fly with Air Europa because you can not trust the ticket price. STAY AWAY AND DO NOT GET FOOLED BY THEM!!!
Zwakke punten
Het besodemieteren van hun klanten.
Verkeerde tot geen aanwijzingen leid tot missen vliegtuig
De klacht is dat wij niet goed geinformeerd zijn in de loop naar het inchequen en boarden van vlucht KL 3331 van Ibiza op d.d. 21 oktober 2017naar Madrid om daar de vlucht van Madrid naar Amsterdam te kunnen nemen. Wij hebben bij KLM een retour Amsterdam / Ibiza gekocht Waarna wij In Madrid dienden over te stappen op een KLM vlucht naar Amsterdam.
Wij hebben nergens informatie gevonden over hoe laat we moesten inchecken of boarden. We hebben online willen inchecken bij Air Europa maar dat was niet mogelijk omdat de tickets door KLM bij Air Europa waren gekocht daarom was er een foutmelding op de site van Air Europa .Wij hebben gebeld met Air Europa en zij melden ons dat wij niet online kunnen inchecken.
Wij zijn niet geinformeerd over de tijd van inchecken en van boarden. De vertrektijd van de vlucht op 21-10-2017 was 15.10 uur. Wij waren in de hal bij de incheckbalie van Air Europa om 14.00 uur. Er was op dat moment geen personeel aanwezig van Air Europa. Pas om 14.30 was er weer personeel aanwezig van Air Europa. Toen werd ons verteld dat de tijd van het inchecken voorbij was. We werden doorverwezen naar de verkoopbalie van Air Europe en daar verwezen ze ons weer terug naar de incheckbalie. Na dat heen en weer gestuur was de boarding tijd verstreken. En werd ons gezegd dat we nieuwe tickets moesten kopen.
We hebben gebeld met KLM en zij hebben onze tickets omgeboekt naar de d.d. 22-10-2017. De kosten van deze omboeking zijn voor ons gezin van 4 zon 885 euro. Daarbij opgeteld nog de kosten van een hotelovernachting en autohuur, maakt dat wij 1000 euro kwijt zijn door deze gebrekkige communicatie van een partner waar jullie mee samen werken. De medewerkers van Air Europe hebben geen empathie, verlenen geen service, sturen je van het kastje naar de muur, geven verkeerde informatie en verhinderen het aan boord gaan en dit allemaal met slecht Engels.
Sterke punten
nope
Zwakke punten
Zie hierboven
Air Europa - beveelt niet aan
In januari met een klein vliegtuig van Air Europa vertrokken naar Madrid en vandaar doorgevlogen naar Sao Paulo (Brazilie). Vanwege de lange vlucht (11 uur) van Madrid naar Sao Paulo hadden we bij het boeken via vliegwinkel.nl goed gekeken of er entertainmentsysteem was op deze vlucht, dit was het geval net als Wi-Fi dus wij hebben enthousiast geboekt. Helaas bleek de entertainment alleen via centrale monitoren te zijn geregeld welke de hele heen vlucht niet aan zijn geweest. We zaten verder in een oud vliegtuig waar zelf bij de WC's de asbakken voor het roken nog inzaten.
Op de terug vlucht hetzelfde verhaal weer alleen entertainment via centrale monitoren, dit maal werd er wel een film afgespeeld maar deze was in het Spaans zonder ook maar enige ondertiteling in het Engels of iets dergelijks. Wij hadden ook de pech dat aan het begin van de vlucht een kindje voor ons moest overgeven waarna we nog 8 uur in de lucht van braaksel moesten vertoeven.
Verder is de beenruimte bij de stoelen krap, waardoor mijn vriend de hele vlucht (heen en terug, beide 11 uur vliegen) met zijn knieën tegen de stoel voor hem heeft aangezeten.
Ik had meer verwacht van het vliegen met deze maatschappij vooral voor een lange vlucht en zou zelf niet meer met deze maatschappij vliegen. Ik raadt Air Europa ook niet aan anderen aan. Je weet van te voren niet of je in een modern vliegtuig zit of in een oude zoals wij waar het entertainmentsysteem en de beenruimte te wensen overlaat.
Sterke punten
n.v.t.
Zwakke punten
Beenruimte stoelen
Entertainment
Oud toestel
Air europe afraden
Heenweg gevlogen met KLM naar Madrid klein hapje en drankje gekregen van attente stewardessen. We verbleven 5 uur op Madrid voor volgende vlucht naar miami bij inchecken veel vragen over esta aanvraag , niet nodig want was goedgekeurd uiteraard in het Spaans want personeel spreekt nauwelijks engels.vliegtuig al snel wat te eten gekregen en daarna gedurende een uur of 5 helemaal.niets , stewardessen spreken ook hier nauwelijks engels.na 2 weken terugvlucht naar Madrid eigenlijk precies hetzelfde.van Madrid naar Amsterdam in een.koekblik.gevlogen, hier helemaal niets gekregen en wederom slecht engels sprekende stewardessen .geef mij de KLM of corendon maar
Sterke punten
Van Madrid naar miami en terug naar Madrid gevlogen met dreamliner , dat was top.de vliegtuigen vertrokk er nog op tyd
Zwakke punten
Slecht ongeÃÂïnteresseerd stewardessen maar ook piloot stelde zich laat op de vlucht door ook in slecht eng er ls
Krap en geen entertainment
Vlucht van Santa Cruz (Bolivia) naar Madrid. Personeel was 'oké' en het eten goed. Maar: zeer krappe stoelen, ik ben 1,72 maar zat met mijn knieën tegen de volgende stoel aangedrukt. Entertainment alleen via oude centrale monitoren. Klein beeld en slecht geluid. Ik raad deze maatschappij niet aan.
Sterke punten
Consumpties en personeel
Zwakke punten
Beenruimte stoelen (veel te krap)
Entertainment
Zeer slechte ervaring
In onze ervaring is dit een zeer slechte maatschappij. Vlucht Amsterdam - Madrid - Mexico (Cancun). Zowel de heen als terugweg vertraging van een uur tot twee uur. Waardoor je in Madrid moet rennen om je aansluitende vlucht te halen en op de terugweg naar Amsterdam onze koffers niet zijn meegekomen.
Verder oude en smerige vliegtuigen; de etensresten van de vorige passagiers liggen overal. Het uitklaptafeltje van mijn vriend was kapot. Hij moest de maaltijd op zijn schoot zetten. Onvriendelijke slecht Engels sprekende crew. Geen entertainmentsysteem aan boord, met uitzondering van de gezamenlijke tv's waarop oude haperende films draaien, alleen in Spaans. Maar het ergste, erg weinig beenruimte. Mijn vriend van 1,94, kon er niet zitten en heeft de volle 11 uur omgedraaid met de benen in het gangpad moeten zitten. Dit is niet de kwaliteit die je verwacht voor zo'n lange vlucht in deze prijscategorie. Wij raden iedereen af om met deze maatschappij te vliegen. Ondertussen wachten wij nog op bericht over onze koffers..
Sterke punten
Geen
Vlieg met een ander!
Vlucht: amsterdam-madrid-buenos aires, retour. Geenzins een goedkope vlucht. Heenweg: kapotte entertainment en bij opmerking hierover: je betaald voor de vlucht en niet voor het entertainment. Geen oplossing geboden en bot personeel. Oud vliegtuig.
Terugvlucht, online ingecheckt: hadden ze 1 balie voor bagage drop off open, het normaal inchecken ging 2 x zo snel. Toen ik eindelijk aan het eind van de rij was, bleek de drop of alleen voor de eerste vlucht te zijn en niet voor mijne en mocht ik weer achteraan aansluiten. Dit terwijl ik gevraagd had welke rij ik moest staan. Zeer onduidelijke rijen, zeer lange wacht tijden, ik was 3 uur van te voren aanwezig en moest alsnog haasten naar mijn gate. Niet mee vliegen als het niet hoeft.
Sterke punten
-
Zwakke punten
Oude vliegtuigen
Oud zeer beperkt entertainment
Weinig ruimte stoelen
Zeer warm vliegtuig
Weinig water/vocht aangeboden
Bijbetalen voor alcohol/frisdrank buiten de vaste ronden
Bot personeel(niet allemaal)
AirEuropa weigert vergoeding te betalen tegen EU regels in
Ik boekte een ticket met AirEuropa naar Havana via Madrid. De vlucht op Schiphol had vertraging waardoor ik mijn aansluiting naar Havana miste en daar 24 uur later aankwam dan de bedoeling was. Op grond van Europese wetgeving heb ik recht op een vergoeding a 600,-, welke ik dan ook heb geclaimd in een brief aan AirEuropa.
In mijn brief vertel ik ze dat ik mijn klacht via mail indien omdat hun Nederlandse versie van de site niet werkt en de Spaanstalige site mijn adresgegevens uit Nederland ook niet verwerkt. Ik kan daarom mijn klacht niet eens indienen volgens hun eigen formulieren en ik vraag ze daarom ook om contact met mij op te nemen om verder te kijken naar de afhandeling, bijvoorbeeld nadere uitleg van de situatie en het overleggen van bonnetjes e.d.
Met mij is nooit contact opgenomen, ik ben niet gehoord over mijn klacht en ik heb ook niet de kans gehad om alle documenten te overleggen.
Van AirEuropa kreeg ik een mail waarin men aangeeft dat ik geen recht heb op een financiële tegemoetkoming omdat de reden van de vertraging, overmacht was. Als reden voor de vertraging geven zij aan: De vertraging van deze vlucht werd veroorzaakt door een onverwachte tekortkoming, met consequenties voor de veiligheid van de vlucht en dus een bijzondere omstandigheid voor het bedrijf
Ik heb uitvoerig met het personeel bij de gate gesproken en mij is medegedeeld dat de reden van de vertraging een slappe veer in de stoel van de piloot was, die vervangen moest worden. Dit valt niet onder overmacht en dus wordt mijn claim onterecht van tafel geveegd. Hun werkwijze is niet ingaan op de klacht, zeggen dat ze hun best hebben gedaan, dat ze je alternatief vervoer hebben aangeboden en verzorging en omdat je dat accepteert, is Air Europa klaar me je.
Wel erg kort door de bocht aangezien je geen keuze hebt als je in Madrid vastzit. De verzorging is bovendien slecht geregeld. Ik heb taxikosten moeten maken om in het hotel te komen, kosten die men weigert te vergoeden. Bonnetjes om te eten en te drinken, kregen wij pas bij aankomst in het hotel om 18.00 uur, terwijl wij al vanaf 9 uur in de ochtend onderweg waren.
Ik boek nooit meer een vlucht met deze maatschappij!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid
Klantgerichtheid
Verzorging
Communicatie
Naleving van (EU) wetgeving
Hebben (weet ik achteraf) veel vertraging waardoor je grote risico loopt op het missen van vluchten. Om vervolgens vast te lopen in de afhandeling van je klachten.
Helse vlucht!
Mijn dochter had bij Air Europa tickets gekocht voor haarzelf, haar dochter van 5 en haar zoontje van 6 mnd om naar Uruguay te gaan vanaf Madrid.
Op de boekingsite konden we nergens iets terugvinden om een wiegje te reserveren voor mijn kleinzoon tijdens de lange reis van 13 uur!
We hadden wel voor de zekerheid 2 stoelen gereserveerd in een rij van 2.
Bij het inchecken vroeg ik dus of zij een wiegje kon krijgen voor mijn kleinzoon en dat was geen probleem. De grondstewardess had het ter plekke gereserveerd. En ik checkte nogmaals bij deze stewardess of het vast stond. En dat bevestigde zij.
Het is dus heel anders gegaan:
Toen mijn dochter in Madrid eindelijk aan boord kon richting Uruguay kon ze geen wiegje krijgen aangezien de plek waar een wiegje geplaatst wordt een gezin zat met kinderen waarvan de jongste 2 jaar was! Die krijgen een eigen stoel!!!
Die mensen wilden daar niet weg omdat zij beweerden ervoor betaald te hebben? En ik vraag me af waar en hoe zij dat dan gedaan hebben? Want wij konden het nergens vinden op de site.
Vervolgens waren ook nog eens de stoelen die wij voor de zekerheid hadden gereserveerd al vergeven aan andere mensen en is mijn dochter in het midden van een rij van 4 met haar dochter gezet!
Zij heeft geen oog dicht gedaan en was kapot toen ze aankwam.
Bleek ook nog dat ze haar koffer hadden gemold!
Het valt mij zo ontzettend tegen van een spaanse maatschappij waarvan men denkt dat ze zeer kindvriendelijk zijn om dit te laten gebeuren en ze waren ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.
Dus bij deze: Air Europa, ik wil je hartelijk bedanken dat je ervoor gezorgd hebt dat mijn dochter en kleinkinderen een hele fijne vliegreis van 13 uur hebben beleeft! En ik zal jullie ten allen tijden aanbevelen.
Air Europa, jullie snappen sarcasme toch wel?
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
ALLES
Slechter als Ryanair
Eerlijk is eerlijk. Ervaren vliegers zijn we niet. Enkele keren per jaar met Ryanair naar bestemmingen in Europa. Voor het eerst verder gevlogen namelijk naar New York. Heen met een overstap in Madrid met KLM en Delta. Hier was niet negatiefs te vermelden.
Retour helaas met Air europa. Vertrokken met een uur vertraging. Toen wij de airbus A330 binnenliepen viel ons meteen op dat het vliegtuig oud uitzag. De stoelen waren echt keihard en doorgezakt. Er was geen prive entertainment aanwezig en het gezamenlijk TV-scherm toonde een film voorzien van een laag sneeuw. Het eten was in vergelijking met Delta en KLM waardeloos. Ook was in deze budget airbus geen regelbare airco aanwezig. Je kon er zelf dus niets aan veranderen. Daardoor was de temperatuur in het vliegtuig zeg hoog en de lucht heel droog. Het eten was helaas niet beter. Zeer klein maaltje met enkele stukjes pasta en een champignon. Geen cola oid maar alleen water koffie en thee.
Vervolgens de crew: Waardeloos. Zeer bot en willen eigenlijk niets anders dan Spaans spreken.
Samenvattend vinden wij zelf een budgetmaatschappij zoals Ryanair beter dan Air Europa ondanks dat je bij Ryanair zelf je eten moet betalen.
Tip: Moet je langer vliegen betaal dan iets meer en vleig met bijv Delta of KLM.
Sterke punten
prijs
Zwakke punten
Eten (niet te eten)
Personeel (erg bot en kort)
Vliegtuig (budgetkist)
Boek nooit met Air Europa!
Gisteren zouden wij met Air Europa naar Madrid vliegen. Wij vliegen vaker naar Spanje met bijvoorbeeld Transavia of KLM, dit altijd zonder problemen en met dezelfde reisdocumenten. Omdat wij nog niet eerder met Air Europa gevlogen hebben, voor het boeken voor de zekerheid nog even gebeld met de klantenservice om te checken of wij ook met deze reisdocumenten bij hun terecht konden. Voordat wij konden boarden is er twee keer naar onze identiteitsbewijzen gevraagd, alles in orde, koffers ingeleverd en wij waren klaar voor vertrek. Althans, dat dachten we. Bij het boarden de instapkaarten laten zien en nogmaals de identiteitsbewijzen en toen werd ons verteld dat mijn man met dit reisdocument niet mee op de vlucht mocht. Wij stomverbaasd en om uitleg gevraagd, maar kregen gelijk het botte antwoord of ik wel mee wenste te vliegen en zo niet, of we uit de rij willen stappen want er stonden meer mensen in de rij. Uitleg hoe het verder met onze ingecheckte bagage zou gaan en hoe we dit terug zouden krijgen moesten we ook zelf maar uitzoeken. Geen moeite gedaan, geen empathie, geen uitleg, alleen maar dat we niet met hun mee zullen vliegen en we konden naar een of andere balie lopen om te kijken of we nog geld terug konden krijgen. De plek waar we naar toe werden gestuurd bleek niet eens de juiste en vervolgens hebben wij de hele ochtend en grootste deel van de middag alle hoeken en balies van Schiphol gezien, voor zo'n kleine 50 euro gebeld en zijn de hele dag van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaat. Daarnaast is er sprake van een overlijdensgeval in de familie waarom het zo belangrijk voor ons was om zo snel mogelijk bij de familie te kunnen zijn en dit alles gaf het geheel nog een extra lading. Geen enkele medewerker van Air Europa toonde enig begrip of deed zijn best dit op te lossen of wilde het probleem erkennen. Het enige wat gevraagd werd was of ik nog wist met wie ik gesproken had voordat ik de boeking deed en dat heb ik helaas niet opgeschreven. Dit ook omdat ik een duidelijk antwoord kreeg van de klantenservice van Air Europa dat het reisdocument geldig was bij het vliegen
binnen de EU en wij dit al vele malen gedaan hebben met andere maatschappijen zonder problemen, zonder twijfel. Het enige wat men wist te vertellen was dat we maar nieuwe tickets moesten boeken bij een andere maatschappij. Ook bij de balies van andere maatschappijen zijn wij geweest om te informeren, daar waren wij met dit reisdocument van harte welkom alleen hadden wij helaas niet even zo'n groot bedrag beschikbaar voor de tickets die op dat moment nog beschikbaar waren voor die dag. Vervolgens Klantenservice van Air Europa nogmaals gebeld, waar ik tijdens de eerste halve minuut al merkte dat de dame in kwestie de gesprekstijd zo kort mogelijk wilde houden en absoluut niet naar het probleem wilde luisteren of uberhaupt naar een oplossing wilde gaan zoeken. Ik heb ondanks alles het verhaal zo rustig en duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen omdat ik me ervan bewust was dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn het ook voor de eerste keer zou horen maar ik werd meteen afgescheept met het advies dat ik een email moet sturen met mijn klacht erin en dat ik daar ergens binnen een paar weken wel een reactie op zal krijgen. Ik was erg beleefd, maar mevrouw wilde mij niet te woord staan en verbrak de verbinding omdat ik aangaf dat ik het niet eens ben met de afhandeling. Wij hebben gisteren een afschuwelijke dag gehad en voelen ons enorm in de kou gezet door Air Europa. Ik zal nooit meer bij hun een ticket boeken en zal ze ook nooit aan iemand aanbevelen want bij problemen geven zij niett thuis! Morgen vliegen wij alsnog met een andere maatschappij.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
zie bovenstaand
Capable piloten?
14 februari getracht van Madrid naar Vigo te vliegen met Air Europa. Het weer in Vigo was slecht, stormachtig en laaghangende bewolking. We vlogen met een Embraer 195. Tot de omgeving van Vigo ging het goed, maar toen het op landen aankwam gaf de piloot niet thuis. Hij durfde niet of wat dan ook, maar het was zeer vervelend om een doorstart mee te moeten maken terwijl je niets ziet. Zeer beangstigend. Een ervaren piloot landt op zijn instrumenten maar dat was teveel gevraagd. Gevolg was dat de piloot, ipv een andere luchthaven in de omgeving te kiezen, er voor koos om maar weer naar Madrid terug te vliegen. En wat daar gebeurde was echt te gek voor woorden. Niemand die je opving, alleen een voucher voor een andere vlucht en ze deden het af met 'het weer...'. Voor de rest moest je het maar uitzoeken.
Ze boden een vervangende vlucht aan met een groter toestel, maar dat was voor mij te laat.Die keus hadden ze eerder moeten maken. Dus dezelfde dag terug naar Amsterdam, kostenpost Euro 710,-.
Nooit meer Air Europa. Als je niet in staat bent te anticiperen op weersomstandigheden op de bestemming, ben je voor mij geen betrouwbare partner om mee te vliegen. En dan praat je over een vlucht van 55 minuten!
Sterke punten
--
Zwakke punten
- Dramatisch engels
- Gebrekkige communicatie over wat er aan de hand is.
- Geen bereidheid om naar een oplossing te zoeken
boek NOOIT bij Air Europa
Ik had 2 tickets geboekt en betaald voor Brussel/Dakar in aug-2013 voor 130 Eur. Door onvoorziene omstandigheden kon ik op die datum niet vertrekken Ik heb Air Europa gebeld en geschreven. Al moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. Ze hebben niets voor mij gedaan en waren onvriendelijk. Uiteindelijk ben ik mijn volledige 1300 Eur kwijt.
Enkel door hun nalatigheid om tijdig een oplossing te zoeken die voor beiden goed was. Onvriendelijk en bedrieglijke manier van zaken doen.
Ik kan enkel andere mensen aanraden NOOIT met Air Europa te vliegen!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
-niet klantvriendelijk
-onverantwoord en bedrieglijke manier van klanten omgang
vlieg heel wat af maar nooit meer met Air Europa
In maart 2013 gevlogen met Air Europa (van Madrid naar Lima (Peru) en nu met een brief en een klacht met Air Europa aan het 'bekvechten'....
De vlucht naar Peru begon leuk.... De stoel waarop de vlucht van 12 uur moest worden gedaan was kapot. Er werd niets aan gedaan. De klacht werd met een extra dekentje opgelost..... verder konden 'ze' er niets aan doen en werden verdere klachten door de sjacherijnige stewardessen begroet met 'mevrouw, we zitten vol'.
Tijdens de vlucht was er 1x het uitdelen van water. Als je dan zelf ging naar de keuken/pantry was het water op en werd er eerst gevraagd of je wel echt water wilde door de sjacherijnige bemanning.
De bemanning zelf heeft zeker 10 uur van de vlucht in de keuken verhalen bijgepraat in het spaans. Het ontbijd, toegegooid in je stoel, was niet warm of lekker. De informatie in het Engels was niet te volgen en uitleg over onze verbindende vlucht was nergens te krijgen.
Ik maak zeker 4x per jaar een vlucht maar de service, de uitleg en de informatie was nog nooit zo slecht als bij Air Europa.
Het enige goede was dat onze bagage er zowaar was.... verder NOOIT meer Air Europa. We boften dat de vlucht Madrid - Amsterdam werd uitgevoerd ism KLM... wat een verademing!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
zie stukje: service in en buiten het vliegtuig, eten, stoelen en vloot zelf.
Echt NOOIT meer !!!!!
Na alle slechte referenties zijn we toch gaan vliegen met Air Europa richting Mexico met uiteraard een overstap op Madrid, we ervaren altijd graag zelf hoe en wat want wat de 1 goed vind, vind de ander slecht.
Maar 1 ding is zeker : SLECHT !!!!
Dit hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt , van het begin tot het eind slecht.
Asjeblieft mensen.... besteed iets meer want dit wil je echt niet !
Wij zijn met 19 mensen gegaan omdat wij daar zijn getrouwd , het moest een feestelijke gebeurtenis zijn... maar wat een verschrikkelijke domper is de heen en terug vlucht geweest.
Bij twijfels en voor info over hoe en wat kunnen jullie ons bereiken onder email :
[email protected]
Mvg. Patty
Sterke punten
We zijn geland.
nooit meer met Air europa
we zijn 26 january naar dom rep tussen stop madrid vreselijk ervaren nooit meer met air europa
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Nooit meer met air europe
Nooit nooit meer met deze maatschappij naar de Dominicanen vliegen. Zeer slechte behandeling en niemand die je opving. Zoek het maar lekker uit! Eten ook slecht .Sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Zwakke punten
Alles
Afschuwelijk
Ik heb gereageerd op het voorgaande review maar mijn reis was later en wel 1december.
Amsterdam - Madrid ging goed, maar in Madrid zijn we slecht behandeld.De begeleiding was nergens te vinden en behulpzaam zijn ze daar helemaal niet.
Zelf moesten we er achter komen dat we meer dan 5 uur vertraging hadden en nergens kregen we antwoord op onze vragen,laat staan een kop koffie.
Ook de 20dollar ,,uitreisvisum" wordt agressief en onbeschoft uit je portemonee gepraat,dollar heb je waarschijnlijk niet meer dus het wordt 20euro, want wisselgeld hebben ze niet.
Air europa verzorgd toch de vlucht van europeanen?? Lachend worden de euro's aangenomen,dan weet je nog niet dat je de later tax free gekochte vloeistoffen in Madrid mag dumpen,weer met dat gemene glimlachje.
Ik hoop dat ze oudejaarsavond goed dronken zijn geworden van onze (en nu spreek ik voor het hele vliegtuig)vloeistoffen en nu nog een kloppende koppijn hebben.
NOOIT NOOOIT MEER AIR EUROPA al ga ik zeker in december weer naar die ontzettend vriendelijke dominicanen.
Sterke punten
Zijn er echt niet,de ,,engels sprekende piloot is zelfs niet te verstaan'' in het vliegtuig
Zwakke punten
Zeer slecht georganiseerde vlucht van begin tot eind.
Nooit meer
Vreselijke vlucht van Amsterdam via Madrid (met overstap) naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek en vice versa.
Slechte, oude toestellen. Geen schermpjes in de hoofdsteun van de stoel voor je, maar algemene beeldschermen die het niet allemaal deden. Het geluid deed het niet, het leeslampje deed het niet, maar toch besloot de crew het licht uit te doen op de heenvlucht (dagvlucht!). Lezen kon niet meer, film zonder geluid kijken is ook niks, dus 2 uur voor me uit zitten staren.
Slechte service, geen begeleiding bij overstap in Madrid, beenruimte ontzettend beperkt.
Het toppunt was dat we bij vertrek uit de Dominicaanse Republiek nog even 20 dollar per persoon moesten betalen om te mogen vertrekken. En dan niet bij iemand van de Dominicaanse douane, maar bij de balie van Air Europa zelf. Een onvriendelijke dame grist je ticket uit je handen en je krijgt het niet eerder terug dan dat je de 20 dollar hebt betaald.
Het lijkt op de service van een prijsvechter. Op zich geen probleem, als je ook de prijs van een prijsvechter betaald. Maar wel het volle pond betalen en totaal geen service ervoor terug krijgen. Dit was eens maar noooooooit meer!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slechte service
Geen begeleiding bij overstap
Oud vliegtuig met technische mankementen
Weinig beenruimte
slechter dan onur air
Van Mexico via Madrid naar Amsterdam, spreken alleen Spaans, op een vlucht van 9uur twee drankjes, geen schermpje met entertainment systeem. Headphones moet je kopen, onvriendelijk, prutje wat we kregen was niet te eten. 42 stoelen meer dan hetzelfde vliegtuig van delta, dus van beenruimte geen sprake..... nooit meer ik zwem nog liever naar Mexico. De overstap in Madrid moesten we onze taxfree spullen laten afnemen die we in Mexico op het vliegveld hadden gekocht en geseald waren. Lachend werd het in de container gegooid. Voor ons geen Spaanse maatschappijen meer.
Sterke punten
We zijn levend aan gekomen
Zwakke punten
Service, taal plaats eten drinken toiletten,vliegtuigen volgepropt
Online inchecken vanuit new york lukt niet
De juiste website was niet te vinden. Sprong steeds op een spaanse ticketbestelsite. Via google-vertalen kwamen we er vervolgens toch op. Online inchecken kwam niet verder dan stap1 (van de vier).
Air europa never again
Beeldschermpjes werkten niet op lange vlucht (4 van de 6), onaardig personeel, geen vegetarisch eten, vieze toiletten.
Ga vooral naar latijns amerika, maar betaal wat meer voor goede service.
Air Europa never again.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen vegatarisch eten
Beeldschermpjes werken niet
Onaardig personeel
Vieze toiletten