Air Europa, opgericht in 1986, is een vooraanstaande luchtvaartmaatschappij die deel uitmaakt van de Globalia Corporation. Sinds zijn oprichting heeft Air Europa aanzienlijke vooruitgang geboekt en streeft het ernaar een van de modernste luchtvaartmaatschappijen in Europa te zijn. Met zijn uitgebreide netwerk van bestemmingen en betrokkenheid bij milieuvriendelijke praktijken, is deze luchtvaartmaatschappij een belangrijke speler op zowel de Europese als internationale markten.
In het begin van de jaren negentig begon Air Europa zich te positioneren als een belangrijke speler in de luchtvaartindustrie. Sinds 1991 heeft de luchtvaartmaatschappij zich gericht op modernisering en uitbreiding van haar vloot en diensten. Deze strategie heeft het bedrijf geholpen om zijn positie te consolideren als een van de toonaangevende luchtvaartmaatschappijen in Europa.
Een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van Air Europa is de uitbreiding van haar netwerk naar verschillende regio's, waaronder Spanje, andere delen van Europa, Noord-Afrika, en zowel Noord- als Zuid-Amerika. Deze strategische uitbreiding heeft het bedrijf in staat gesteld om een breed scala aan passagiers te bedienen, wat bijdraagt aan de groeiende populariteit van het merk.
Een ander opvallend aspect van Air Europa is haar toewijding aan milieuvriendelijkheid. In een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, heeft Air Europa stappen ondernomen om milieuvriendelijke praktijken te integreren in haar dagelijkse activiteiten. Door gebruik te maken van geavanceerde technologieën voldoet de luchtvaartmaatschappij aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.
De focus op technologische innovatie heeft het bedrijf in staat gesteld om de efficiëntie en betrouwbaarheid van haar diensten te verbeteren. Dit omvat de modernisering van de vloot met nieuwe, brandstofefficiënte vliegtuigen die de ecologische voetafdruk van de airline helpen verminderen.
Air Europa is lid van de SkyTeam-alliantie, een wereldwijd samenwerkingsverband van luchtvaartmaatschappijen. Dit lidmaatschap biedt diverse voordelen voor passagiers, waaronder toegang tot een breed scala aan bestemmingen wereldwijd, gestroomlijnde klantendiensten en gedeelde voordelen voor frequent flyers.
Met SkyTeam kunnen passagiers van Air Europa genieten van wederkerige voordelen zoals lounge-toegang, prioriteitsservices en naadloos overstappen tussen vluchten van aangesloten maatschappijen. Deze samenwerking draagt bij aan een verbeterde klantbeleving, waardoor Air Europa aantrekkelijker wordt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.
Air Europa streeft ernaar om haar passagiers een uitstekende klantbeleving te bieden. De luchtvaartmaatschappij richt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige service, van het boeken van tickets tot aan de ervaring aan boord. Het personeel van Air Europa is getraind om klanten een vriendelijke en behulpzame service te bieden, wat bijdraagt aan de positieve reputatie van de luchtvaartmaatschappij.
Bovendien biedt Air Europa diverse services aan boord, zoals comfortabele zitplaatsen, een verscheidenheid aan maaltijden en entertainmentopties die zijn afgestemd op de voorkeuren van passagiers. Deze focus op klanttevredenheid is cruciaal voor het behouden en uitbreiden van hun klantenbestand.
Samenvattend, Air Europa is een luchtvaartmaatschappij die zich onderscheidt door haar moderne benadering van luchtvaart en haar inzet voor duurzaamheid. Met een breed netwerk van internationale bestemmingen en een sterke focus op technologische innovatie, biedt Air Europa passagiers een betrouwbare en milieuvriendelijke reiservaring.
Het lidmaatschap van SkyTeam versterkt de positie van Air Europa binnen de luchtvaartindustrie, waardoor ze een aantrekkelijke optie is voor reizigers die op zoek zijn naar comfort en efficiëntie. Of je nu een frequente zakenreiziger bent of een avontuurlijke vakantieganger, Air Europa biedt een scala aan diensten die zijn afgestemd op de behoeften van elke passagier.
Met continue inspanningen om hun diensten te verbeteren en milieuvriendelijkere praktijken te implementeren, blijft Air Europa een prominente keuze voor reizigers die waarde hechten aan zowel kwaliteit als duurzaamheid in hun vliegervaringen.
Gewoon super in Business
Is de eerste keer dat ik met Air Europa vloog van Brussel naar Madrid en Madrid Gran Canaria en nam voor de kleine meerprijs Business class, is gewoon geweldig !
vriendelijke crew en eten top, ook de lounges waar je terecht kan geen opmerkingen ik deed het onmiddellijk terug
Sterke punten
goede service , vriendelijk , top eten , 60 kg bagage
Zwakke punten
De vliegtuigen mogen iets properder maar zeker verder niets op aan te merken in tegendeel
Goeie ervaring met Air Europa.
Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.
Niks mis mee
Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.
prima! aanrader
Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.
air europa gewoon goed en op tijd
eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc
Sterke punten
op tijd goede verbinding naar caracas
Zwakke punten
mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant
Aanvaardbaar
zomer 2014 (Brussel-Madrid-Havanna en terug)
Toen ik voor onze vlucht de recensies hier las, begon ik letterlijk te huilen en smeekte mijn partner om een andere vlucht te boeken.
Gelukkig deden we dit NIET!
Brussel-Madrid: goed vlucht, normale beenruimte voor korteafstandsvlucht.
Overstappen verliep goed. We hadden 2u en werden afgehaald met een busje.
Madrid-Havana: genoeg beenruimte. Geen individuele schermen, wel per 5 rijen een scherm = ok. Wel oortjes tegen betaling (wij hadden onze eigen mee). Gedurende een vlucht van 9u hebben we 2x eten gekregen. Standaard vliegtuigeten. Verwacht geen ster, je zit nog altijd op een vliegtuig!
Het duurde wel even tegen dat alle bordjes opgeruimd werden, maar laat ons eerlijk zijn: 1) eten brengen naar alle rijen 2) nog eens rondkomen met koffie/thee 3) opruimen -> zeker aanvaardbaar dat het 'even' kan duren!!
Vriendelijk personeel, ook wanneer ik begon te klagen over maagpijn stonden ze odl klaar met een cola (tegen betaling).
Wij hadden geen klagen!
Sterke punten
Op tijd
Genoeg aanbiedingen voor eten/drinken
Vriendelijk/behulpzaam personeel
Beenruimte
Brussel Madrid Buenos Aires
Heb voor deze maatschappij gekozen omwille van de uitzonderlijk lage prijs. Vermits ik enigszins Spaans spreek had ik geen probleem om het in Madrid zelf uit te zoeken. Maaltijden betekenen niet veel, ook weinig gratis drank . Het ergste was de zeer krappe beenruimte voor een vlucht van ca. 11 uur.
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
beenruimte
Prima maatschappij
Ook wij maakten onlangs gebruik van Air Europa maar herkennen bovenstaande klachten niet. Buiten dat het vervelend is om over te moeten stappen in Madrid (wisten we van tevoren) hebben wij geen klachten. Op de reis naar Mexico ging alles goed. Prima opvang in Madrid. Aan het eind van de slurf stond een medewerkster ons op te wachten die ons naar de juiste gate begeleidde. Vliegtuig vertrok op tijd. Bediening was vriendelijk. Prima plaatsen in het vliegtuig met redelijke beenruimte.
Wij vliegen zeer regelmatig maar deze vliegmaatschappij doet niet onder voor anderen. Het eten was sober maar ruim voldoende en men kwam meerdere keren langs om te vragen of wij nog wat wilden drinken.
Op geen van de vluchten vertraging. Op de terugweg zelfs ruim een uur minder van Cancun naar Madrid.
Wellicht moeten de klagers zich eens afvragen wat ze verwachten voor hun geld. Als je goedkoop de oceaan over wilt en dan voor hetzelfde geld ook nog een luxe vakantie dan moet je van de vlucht niet teveel verwachten.
Advies: Volgende keer (veel) meer geld uitgeven en business class boeken.
Sterke punten
Vliegen op tijd
Goede opvang bij overstappen
Zwakke punten
Redelijk oude vliegtuigen
Niet mogelijk om on-line in te checken.
vlucht UX 1172 op 3 december 2012 om 11h05 van Brussel naar Madrid..
Eerste maal dat air europe vliegt van Brussel naar Madrid. Er was een heel leuke ontvangst in de luchthaven, goede speeches, goed ontbijt, tot we in het vliegtuig hadden plaatsgenomen... Wegens technische problemen (wat altijd kan voorvallen) zaten we 1,5 uur in het vliegtuig zonder veel informatie over wat er zou gebeuren om ons in Madrid te krijgen. Uiteindelijk zaten we in de luchthaven vast tot 17h45 voor de volgende vlucht.
Dat heeft uiteraard een invloed gehad op ons verblijf in Madrid die zowat met 3/4 van een dag werd ingekort.
Kunnen wij op een redelijke vergoeding rekenen of wat is Uw voorstel hieromtrent?
Sterke punten
Goede ontvangst
Zwakke punten
Uitgestelde vlucht van bijna 7 uren