Ik boekte een ticket met AirEuropa naar Havana via Madrid. De vlucht op Schiphol had vertraging waardoor ik mijn aansluiting naar Havana miste en daar 24 uur later aankwam dan de bedoeling was. Op grond van Europese wetgeving heb ik recht op een vergoeding a 600,-, welke ik dan ook heb geclaimd in een brief aan AirEuropa.
In mijn brief vertel ik ze dat ik mijn klacht via mail indien omdat hun Nederlandse versie van de site niet werkt en de Spaanstalige site mijn adresgegevens uit Nederland ook niet verwerkt. Ik kan daarom mijn klacht niet eens indienen volgens hun eigen formulieren en ik vraag ze daarom ook om contact met mij op te nemen om verder te kijken naar de afhandeling, bijvoorbeeld nadere uitleg van de situatie en het overleggen van bonnetjes e.d.
Met mij is nooit contact opgenomen, ik ben niet gehoord over mijn klacht en ik heb ook niet de kans gehad om alle documenten te overleggen.
Van AirEuropa kreeg ik een mail waarin men aangeeft dat ik geen recht heb op een financiële tegemoetkoming omdat de reden van de vertraging, overmacht was. Als reden voor de vertraging geven zij aan: De vertraging van deze vlucht werd veroorzaakt door een onverwachte tekortkoming, met consequenties voor de veiligheid van de vlucht en dus een bijzondere omstandigheid voor het bedrijf
Ik heb uitvoerig met het personeel bij de gate gesproken en mij is medegedeeld dat de reden van de vertraging een slappe veer in de stoel van de piloot was, die vervangen moest worden. Dit valt niet onder overmacht en dus wordt mijn claim onterecht van tafel geveegd. Hun werkwijze is niet ingaan op de klacht, zeggen dat ze hun best hebben gedaan, dat ze je alternatief vervoer hebben aangeboden en verzorging en omdat je dat accepteert, is Air Europa klaar me je.
Wel erg kort door de bocht aangezien je geen keuze hebt als je in Madrid vastzit. De verzorging is bovendien slecht geregeld. Ik heb taxikosten moeten maken om in het hotel te komen, kosten die men weigert te vergoeden. Bonnetjes om te eten en te drinken, kregen wij pas bij aankomst in het hotel om 18.00 uur, terwijl wij al vanaf 9 uur in de ochtend onderweg waren.
Ik boek nooit meer een vlucht met deze maatschappij!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid
Klantgerichtheid
Verzorging
Communicatie
Naleving van (EU) wetgeving
Hebben (weet ik achteraf) veel vertraging waardoor je grote risico loopt op het missen van vluchten. Om vervolgens vast te lopen in de afhandeling van je klachten.
Bezoek Air Europa Reviews over Air Europa
Neem contact op met EUClaim. Zij regelen alles voor je op no cure no pay basis. Lukt het ze een vergoeding te krijgen, dan betaal je een bepaald deel ervan aan hen
Bedankt voor de reactie, en ja dat heb ik ook gedaan. EUClaim is al maanden bezig. Ik denk dat AirEuropa uiteindelijk tot betaling over moet gaan, te meer omdat er al een uitkering is gedaan aan iemand uit dezelfde vlucht. Vervelend dat ze weigerachting blijven. Het is een blijft een nare maatschappij waar ik nooit meer mee vlieg.
Bezoek Air Europa Reviews over Air Europa