Vueling Airlines is een Spaanse low cost luchtvaartmaatschappij. De thuisbasis is Aeropuerto Barcelona El Prat, maar Parijs Charles de Gaulle, Madrid Barajas, Sevilla en Amsterdam Airport Schiphol worden als hubs gebruikt.
Ik vloog met een orkest naar Las Palmas vanuit Barcelona met Vueling. Ik had een ticket met extra ruimbagage gekocht plus 2 stuks voor in de çabin'. Mijn saxofoon was 10 cm te groot en moest dus in het ruim. Ik had geen keus dus gaf ik mijn sax af ( waarde 12.000 euro) voor in het ruim. Er bleek achteraf genoeg ruimte in het vliegtuig. Het had makkelijk meegenomen kunnen worden. Bij aankomst geen saxofoon terwijl ik diezelfde avond een concert had. Al die ellende om 55 euro extra te verdien met alle gevolgen van dien. Wel elke mogelijkheid aangrijpen om geld uit je zak te kloppen maar goed je werk doen is er niet bij. In mijn leven als professioneel musicus ( zo'n 6000 concerten gedaan) heb ik dit dus NOOIT meegemaakt. Men heeft altijd coulance voor de situatie. Maar niet bij Vueling. Daar kan je alleen starheid en slechte service verwachten. Veel zogenaamde klantvriendelijkheid voor de bühne en daar blijft het dan ook bij. Beter een andere maatschappij boeken.
Wij (2 personen) hebben met Vueling gevlogen van Alicante naar Barcelona en daarna met een overstap naar Amsterdam
Ik heb de vlucht aanvankelijk uitgesteld in verband met ziekenhuisopname van mijn vrouw. Voor deze vlucht heb ik gekozen voor een flexibel ticket (gemeld is dat bij ziekte ik het geld terug krijg). Nu schijnt het een verzekering te zijn. Verzekering vraagt om bewijzen. Dat heb ik geleverd, maar men blijft om documenten vragen. Artsen geven in NL dergelijke verklaringen niet meer. Maar ik heb de ziekenhuisopname wel bewezen met documentatie. Echter verzekering blijft maar vragen stellen en meer documenten verlangen. Dit is onbehoorlijk gedrag. Geen Vueling meer, want die verzekering is bedrog van de klant.
Bagage
Iedereen loopt met grote stukken bagage het vliegtuig in.
Maar wij werden er uitgekozen omdat we twee kleine tassen bij hadden.
Blijkbaar iets gemist, maar extra kosten voor de hand bagage: 120 Euro per stuk. Dit is excorbitant hoog, terwijl het tickt 80 € was. Wat een bedrog. Het is een rip deal. De bagage kost meer dan het ticket. Ik voel mij bestolen;
We probeerden met de vertegenwoordiger op de airport te praten, maar er werd niet geluisterd. Zeer onvriendelijke behandeling. Nog nooit zoiets mee gemaakt terwijl wij vriendelijk bleven.
Er werd geen antwoord gegeven.
Discussie en uitleg werd op een autistische wijze behandeld.
Voordeel van Transavia:
Bij Transavia (heenvlucht) kan voor rond de 10 euro een flexibel ticket gekocht worden waarna de vlucht zonder problemen 50x gewijzigd kan worden. Vueling meldt dat dat ook kan, maar blijkt achteraf een verzekering te zijn die erg moeizaam de wijziging afhandeld.
Bij Transavia kan je 2 stuks bagage meenemen, bij Vueling maar 1 kleine tas voor onder de stoel
Ik ben erg teleurgesteld in Vueling, wat een ellende, voel me bedrogen en bestolen.
Bij de volgende boeking zal ik niet zo naïef zijn om hier in te trappen
Want ik heb nu 3x betaald voor één vlucht, eigenlijk 6x want we waren met twee personen.
1. een maal door de nep verzekering
2. een maal door extra kosten bagage.
Transavia is veel vriendelijker. Voortaan Transavia dus
Derde teleurstelling:
Ik heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Vueling.
Ik wilde weer inloggen, email adres bekend, maar wachtwoord werkt niet.
Ik probeerde een nieuw wachtwoord te krijgen, maar het systeem werkt niet. Het lukte mij wekenlang niet om een nieuw wachtwoord te krijgen. Behalve de eerder genoemde problemen, is ook dit een tegenvaller.
Mogelijk dat ik daardoor gemist heb dat Vueling een slechtere service biedt en de klant bedriegt et een nepverzekering.
Advies aan Vueling
Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover
Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is
Sterke punten Veel bestemmingen
Zwakke punten Duur, niet eerlijk, bedrog, denkt alleen aan geld, onvriendelijk
Bij inchecken op de luchthaven bleek met onze aangehouden informatie welke vooraf was gegeven over grote van koffers onjuist. Hierdoor kwamen wij voor onverwachts hoge kosten te staan op zowel heen als terugreis. Werd totaal niet meegedacht. Zelfde gebeurde met een stel naast ons aan de incheck balie. Dit lijkt dus niet eenmalig ons enkel te zijn overkomen. Wij vliegen nooit meer met Vueling!
Mijn handbagage was volgens de richtlijnen toch moest ik 75 euro betalen. Ik heb geprotesteerd en mocht toen niet meer mee op de vlucht, de politie werd gebeld en die zag direct dat het onzin was en wees de agressieve medewerker terecht en ik mocht doorlopen. Vueling heeft niets met mijn klachten gedaan. Dit is de slechtste maatschappij ooit.
Handbagage betekent bij Vueling underseat tas klein slap anders 60 euro bij pinnen nooit meer Vueling slecht onbeschoft personeel 100 keer liever transvertragia. Oplichters 0 sterren
een vlucht geboekt met vertrektijd 15:15
aankomst op vliegveld was om 13:55.
stond om 14:05 in de rij voor de incheck balie.
de balie werd vroeg gesloten met als gevolg dat ik en enkele mensen voor mij niet meer konden inchecken.
aanbod voor enkele anderen was een latere vlucht met flinke bijbetaling.
dit was voor mij niet meer mogelijk.
ik kon nog een ticket krijgen voor de volgende ochtend om 7 uur en betaling van een compleet ticket.
en dan ook nog een afgeblaft worden aan de telefoon en op het vliegveld.
wat een zooitje ongeregeld is dit bedrijf.
ik zal iedereen afraden met dit bedrijf zaken te doen of te vliegen met deze maatschappij
Sterke punten heb ik nog niet kunnen vinden.
eigenlijk is die ene ster nog te veel
The worst airlines in Europe. I kept my passport in seat pocket and forgot to take it when offboarded in Amsterdam. The flight was from Bilbao to Amsterdam. I have checked almost every days with Airlines, checked with their service desk in Schiphol airport, emailed, twitted. But airlines didn’t locate it or rather didn’t help me to locate it where I have shared all detail (seat no, flight no, date of travel etc). Clearly it is a sign that Airlines sell such identity document and heavily involved in fraudulent activity. I would recommend if you ever try to fly with Vueling, and forget your Id document on flight, you will never get it back
1 ster is nog teveel, maar minder schijnt niet te kunnen. Wat een slecht opgeleid en ongeinteresseerd personeel bij deze maatschappij en wat een oplichters.
Doordat onze koffer 4 dagen weg was op de heenweg moesten we natuurlijk het nodige aanschaffen en daardoor hadden we meer bagage dan op de heenweg. Bij het inchecken bij VUELING zag ik al dat zij vrij streng zouden zijn dus ik zag een mogelijkheid om 2 stuks handbagage pp mee te mogen nemen als we priority zouden reizen. Dat koste wel 50 euro pp meer maar dan zouden we ook nog op de eerste rij zitten met extra beenruimte en als eerste naar binnen mogen bij een priorityrij en ergens denk je dan ook nog dat je een betere behandeling zult krijgen. Nou geloof me, niets van dat alles! Het enige wat wel klopte was dat we die extra handbagage mee mochten nemen. Maar bij het inchecken had je 3 klasses, 1 dat waren wij, 2 dat waren de mensen achter ons waarvan ik dacht dat zij ook flink hadden betaald (not) en 3 dat was nog verder naar achteren. Dus ik vroeg aan een van de bemanningsleden hoe het werkte en die stuurde ons naar een andere kant, daar aangekomen zag ik ineens het bordje van klasse 1 en 2 tezamen, dus ik loop terug naar die man, zegt hij doodleuk, o ja sorry, inmiddels dus 40 man van klasse 2 voor ons, niks priority dus. Een meisje voor ons in de rij vertelde dat zij helemaal niets extra had betaald voor deze stoel van klasse 2, dus we kregen een steeds vervelender gevoel. Eenmaal in het vliegtuig bleek de eerste rij ineens veranderd in de 2e rij, waar je beduidend minder beenruimte had, dus weer het personeel van VUELING aangeschoten en die deden alsof hun neus bloedde. Die rij was al door een gezin gereserveerd. Dat gezin (Portugees of Spaans) van 4 had dus ineens 6 plaatsen tot hun beschikking. Het personeel was helemaal niet vriendelijk en verstopte zich steeds achter een gordijntje. Wij hadden op het vliegveld twee kleine flesjes rose en een flesje water gekocht voor in het vliegtuig, toen ze dat ontdekte werden ze nog boos ook, want dat mocht niet, dat hadden we bij hen moeten kopen. Nou geloof me, VUELING NOOIT MEER!!!
Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.
Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.
Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.
Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!
Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.
Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.
Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.
Vreselijk slechte service van Vueling.
Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon
Voor hele familie hadden we terugvlucht geregeld met Vueling van Malaga naar Amsterdam. 1/2 uur voor vertrek werd er op de informatieborden gemeld, dat de vlucht gecancelled was. Er was geen Vueling-medewerker te bekennen.
We hebben zelf vervangende vluchten geboekt naar Nederland. We hebben schadeloosstelling geclaimd bij Vueling. Vergeet het maar, geen enkele reactie.
Dus we zien elkaar wel voor de rechter :-).
Kortom: Kansloze Airline
En geen Vueling meer dus!
Sterke punten - Kleur van de vliegtuigen :-)
Zwakke punten - Klantenservice van een onvoorstelbaar laag niveau.
- Als het Vueling vliegtuigonderhoud van hetzelfde niveau is als hun klantenservice, dan ben ik bang dat we er nog veel van gaan horen.
Vlieg niet met Vueling. Het is onmogelijk om op bij hen compensatie te krijgen voor een vlucht die zij zelf hebben laten vervallen.
Er is geen formulier dat je kunt invullen via de site. Je belt ze schrijft dan zelf een brief. Vervolgens hoor je niets. Je belt weer, ze hadden gemaild (??? niet ontvangen) want willen nog een kopie paspoort. Je mailt kopie. Je hoort weer niets. Je belt weer. Ze hadden gemaild.... oh verkeerd mailadres. Je moet nog een formulier invullen met je rekening nummer dat je in je eerste brief uiteraard allang gegeven hebt. Je wil het invullen maar de termijn is verstreken. Je belt weer. Tja ze zullen opnieuw een formulier versturen. Maand later niets ontvangen. Je belt weer: vreemd de compensatie is gesloten, vervelend. Ze gaan hem weer openen en ja de dame heeft geen idee hoe lang dat gaat duren. Inmiddels een berg frustratie en een enorme telefoonrekening rijker ...... maar Vueling is gevlogen.
Sterke punten geen
Zwakke punten oerwoud aan regels en niemand vertelt je hoe compensatie te regelen is.
Wacht al weken op mijn geld terug van een gecancelde vlucht. Ze beloven steeds zsm contact op te nemen en het in orde te maken. Valse beloftes en leugens.
Ontwijk Vueling als de ziekte!
Zwakke punten Helpdesk kost een euro per keer. Als het te druk is, verbreken ze na 3 minuten de verbinding. Weg euro!
Support via telefoon/email/twitter slaat nergens op. Ze beloven contact, maar je hoort nooit meer wat.
Via de website gebooked en van de mogelijkheid gebruik gemaakt ( ad Â10 pp per stoel) om stoelen te booken voor heen en terug. Daar ook voor betaald.
Bij controleren op de site ( je eigen booking checken) was dit niet terug te vinden en het aankoop bedrag is ook 40Â lager. Via chat een medewerker kunnen bereiken. Die maakte het ter plekke in orde, nee dus. Er is niets veranderd. Het telefoonnummer voor NL ( 09007770005) is geblokkeerd. Het andere nummer 09002530253 is niet doorheen te komen).
Wat nu?
Sterke punten nog niet ontdekt, dit is de eerste keer dat ik Vueling vlieg
In verband met zakelijke partners in diverse Europese landen vliegen wij nogal wat af.
Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst gekozen voor een zogenaamde low-cost carrier om ons naar het Zuid Spaanse Sevilla te brengen.
Wij waren na afloop van de vluchten (Amsterdam-Sevilla en Sevilla-Amsterdam) aangenaam verrast door de kwaliteit van deze maatschappij.
Beide vluchten zijn keurig op tijd vertrokken en doordat Vueling de mogelijkheid biedt om thuis al online in te checken en wij alleen handbagage bij ons hadden hoefden wij niet al 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn. Eenmaal aangekomen was het een snelle doorgang door de beveiliging om vervolgens direct door te lopen naar de gate (als er dan een minpuntje bedacht moet worden: Vueling staat aan de B-bier op Schiphol en dat is een aardig stukje wandelen ;) ) alwaar wij vrij snel konden instappen.
Aan boord werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke en jonge crew. Je leest veel dat men zich ergert aan de kwaliteit van de Engelse taal van Vueling crew maar in vergelijking met veel andere maatschappijen is het niet veel slechter. En mededelingen aan boord zijn zelden te verstaan al spreekt men de Engelse taal als moedertaal ;)
De vlucht zelf was rustig en voor wat je betaald niet eens met heel slechte beenruimte. Natuurlijk heb ik met mijn 1.85m wel ruimer gezeten maar als je dat wilt moet je overwegen met KLM te boeken (niet dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb gehad maar daar gaat het nu niet over).
Conclusie: you get for what you pay en in het geval van Vueling Airlines hebben wij geen niets te klagen gehad!
Dus als je het geld liever op je bestemming uitgeeft, stel dan iets minder eisen aan zaken als beenruimte en gratis oploskoffie en kies voor Vueling Airlines!
Sterke punten - Op tijd
- Online inchecken
- Voor een low-cost airline behoorlijke service
- Enthousiast en vriendelijk personeel
- Vanuit Amsterdam goede verbindingen met Spanje en andere landen (eventueel via Barcelona maar ook dat is prima met de frequentie van Vuelings' vluchten)
Zwakke punten zijn er vast, wij hebben ze alleen niet ontdekt
Slechte service
Ik vloog met een orkest naar Las Palmas vanuit Barcelona met Vueling. Ik had een ticket met extra ruimbagage gekocht plus 2 stuks voor in de çabin'. Mijn saxofoon was 10 cm te groot en moest dus in het ruim. Ik had geen keus dus gaf ik mijn sax af ( waarde 12.000 euro) voor in het ruim. Er bleek achteraf genoeg ruimte in het vliegtuig. Het had makkelijk meegenomen kunnen worden. Bij aankomst geen saxofoon terwijl ik diezelfde avond een concert had. Al die ellende om 55 euro extra te verdien met alle gevolgen van dien. Wel elke mogelijkheid aangrijpen om geld uit je zak te kloppen maar goed je werk doen is er niet bij. In mijn leven als professioneel musicus ( zo'n 6000 concerten gedaan) heb ik dit dus NOOIT meegemaakt. Men heeft altijd coulance voor de situatie. Maar niet bij Vueling. Daar kan je alleen starheid en slechte service verwachten. Veel zogenaamde klantvriendelijkheid voor de bühne en daar blijft het dan ook bij. Beter een andere maatschappij boeken.
3x bedrogen door Vueling
7 februari 2024
Wij (2 personen) hebben met Vueling gevlogen van Alicante naar Barcelona en daarna met een overstap naar Amsterdam
Ik heb de vlucht aanvankelijk uitgesteld in verband met ziekenhuisopname van mijn vrouw. Voor deze vlucht heb ik gekozen voor een flexibel ticket (gemeld is dat bij ziekte ik het geld terug krijg). Nu schijnt het een verzekering te zijn. Verzekering vraagt om bewijzen. Dat heb ik geleverd, maar men blijft om documenten vragen. Artsen geven in NL dergelijke verklaringen niet meer. Maar ik heb de ziekenhuisopname wel bewezen met documentatie. Echter verzekering blijft maar vragen stellen en meer documenten verlangen. Dit is onbehoorlijk gedrag. Geen Vueling meer, want die verzekering is bedrog van de klant.
Bagage
Iedereen loopt met grote stukken bagage het vliegtuig in.
Maar wij werden er uitgekozen omdat we twee kleine tassen bij hadden.
Blijkbaar iets gemist, maar extra kosten voor de hand bagage: 120 Euro per stuk. Dit is excorbitant hoog, terwijl het tickt 80 € was. Wat een bedrog. Het is een rip deal. De bagage kost meer dan het ticket. Ik voel mij bestolen;
We probeerden met de vertegenwoordiger op de airport te praten, maar er werd niet geluisterd. Zeer onvriendelijke behandeling. Nog nooit zoiets mee gemaakt terwijl wij vriendelijk bleven.
Er werd geen antwoord gegeven.
Discussie en uitleg werd op een autistische wijze behandeld.
Voordeel van Transavia:
Bij Transavia (heenvlucht) kan voor rond de 10 euro een flexibel ticket gekocht worden waarna de vlucht zonder problemen 50x gewijzigd kan worden. Vueling meldt dat dat ook kan, maar blijkt achteraf een verzekering te zijn die erg moeizaam de wijziging afhandeld.
Bij Transavia kan je 2 stuks bagage meenemen, bij Vueling maar 1 kleine tas voor onder de stoel
Ik ben erg teleurgesteld in Vueling, wat een ellende, voel me bedrogen en bestolen.
Bij de volgende boeking zal ik niet zo naïef zijn om hier in te trappen
Want ik heb nu 3x betaald voor één vlucht, eigenlijk 6x want we waren met twee personen.
1. een maal door de nep verzekering
2. een maal door extra kosten bagage.
Transavia is veel vriendelijker. Voortaan Transavia dus
Derde teleurstelling:
Ik heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Vueling.
Ik wilde weer inloggen, email adres bekend, maar wachtwoord werkt niet.
Ik probeerde een nieuw wachtwoord te krijgen, maar het systeem werkt niet. Het lukte mij wekenlang niet om een nieuw wachtwoord te krijgen. Behalve de eerder genoemde problemen, is ook dit een tegenvaller.
Mogelijk dat ik daardoor gemist heb dat Vueling een slechtere service biedt en de klant bedriegt et een nepverzekering.
Advies aan Vueling
Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover
Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is
Sterke punten
Veel bestemmingen
Zwakke punten
Duur, niet eerlijk, bedrog, denkt alleen aan geld, onvriendelijk
Onverwachts kosten bagage
Bij inchecken op de luchthaven bleek met onze aangehouden informatie welke vooraf was gegeven over grote van koffers onjuist. Hierdoor kwamen wij voor onverwachts hoge kosten te staan op zowel heen als terugreis. Werd totaal niet meegedacht. Zelfde gebeurde met een stel naast ons aan de incheck balie. Dit lijkt dus niet eenmalig ons enkel te zijn overkomen. Wij vliegen nooit meer met Vueling!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zie review
De slechste maatschappij
Mijn handbagage was volgens de richtlijnen toch moest ik 75 euro betalen. Ik heb geprotesteerd en mocht toen niet meer mee op de vlucht, de politie werd gebeld en die zag direct dat het onzin was en wees de agressieve medewerker terecht en ik mocht doorlopen. Vueling heeft niets met mijn klachten gedaan. Dit is de slechtste maatschappij ooit.
Sterke punten
N.v.t.
Zwakke punten
Veel
Slechte ever
Handbagage betekent bij Vueling underseat tas klein slap anders 60 euro bij pinnen nooit meer Vueling slecht onbeschoft personeel 100 keer liever transvertragia. Oplichters 0 sterren
Sterke punten
Niets geld van klanten stelen
Zwakke punten
Nieys
waardeloos en geld weg
een vlucht geboekt met vertrektijd 15:15
aankomst op vliegveld was om 13:55.
stond om 14:05 in de rij voor de incheck balie.
de balie werd vroeg gesloten met als gevolg dat ik en enkele mensen voor mij niet meer konden inchecken.
aanbod voor enkele anderen was een latere vlucht met flinke bijbetaling.
dit was voor mij niet meer mogelijk.
ik kon nog een ticket krijgen voor de volgende ochtend om 7 uur en betaling van een compleet ticket.
en dan ook nog een afgeblaft worden aan de telefoon en op het vliegveld.
wat een zooitje ongeregeld is dit bedrijf.
ik zal iedereen afraden met dit bedrijf zaken te doen of te vliegen met deze maatschappij
Sterke punten
heb ik nog niet kunnen vinden.
eigenlijk is die ene ster nog te veel
Zwakke punten
zie mijn review
Vueling - Worst airline in EU
The worst airlines in Europe. I kept my passport in seat pocket and forgot to take it when offboarded in Amsterdam. The flight was from Bilbao to Amsterdam. I have checked almost every days with Airlines, checked with their service desk in Schiphol airport, emailed, twitted. But airlines didn’t locate it or rather didn’t help me to locate it where I have shared all detail (seat no, flight no, date of travel etc). Clearly it is a sign that Airlines sell such identity document and heavily involved in fraudulent activity. I would recommend if you ever try to fly with Vueling, and forget your Id document on flight, you will never get it back
Slechtste maatschappij ooit
1 ster is nog teveel, maar minder schijnt niet te kunnen. Wat een slecht opgeleid en ongeinteresseerd personeel bij deze maatschappij en wat een oplichters.
Doordat onze koffer 4 dagen weg was op de heenweg moesten we natuurlijk het nodige aanschaffen en daardoor hadden we meer bagage dan op de heenweg. Bij het inchecken bij VUELING zag ik al dat zij vrij streng zouden zijn dus ik zag een mogelijkheid om 2 stuks handbagage pp mee te mogen nemen als we priority zouden reizen. Dat koste wel 50 euro pp meer maar dan zouden we ook nog op de eerste rij zitten met extra beenruimte en als eerste naar binnen mogen bij een priorityrij en ergens denk je dan ook nog dat je een betere behandeling zult krijgen. Nou geloof me, niets van dat alles! Het enige wat wel klopte was dat we die extra handbagage mee mochten nemen. Maar bij het inchecken had je 3 klasses, 1 dat waren wij, 2 dat waren de mensen achter ons waarvan ik dacht dat zij ook flink hadden betaald (not) en 3 dat was nog verder naar achteren. Dus ik vroeg aan een van de bemanningsleden hoe het werkte en die stuurde ons naar een andere kant, daar aangekomen zag ik ineens het bordje van klasse 1 en 2 tezamen, dus ik loop terug naar die man, zegt hij doodleuk, o ja sorry, inmiddels dus 40 man van klasse 2 voor ons, niks priority dus. Een meisje voor ons in de rij vertelde dat zij helemaal niets extra had betaald voor deze stoel van klasse 2, dus we kregen een steeds vervelender gevoel. Eenmaal in het vliegtuig bleek de eerste rij ineens veranderd in de 2e rij, waar je beduidend minder beenruimte had, dus weer het personeel van VUELING aangeschoten en die deden alsof hun neus bloedde. Die rij was al door een gezin gereserveerd. Dat gezin (Portugees of Spaans) van 4 had dus ineens 6 plaatsen tot hun beschikking. Het personeel was helemaal niet vriendelijk en verstopte zich steeds achter een gordijntje. Wij hadden op het vliegveld twee kleine flesjes rose en een flesje water gekocht voor in het vliegtuig, toen ze dat ontdekte werden ze nog boos ook, want dat mocht niet, dat hadden we bij hen moeten kopen. Nou geloof me, VUELING NOOIT MEER!!!
Zwakke punten
De klant een poot uitdraaien
geld kwijt
voucher gekregen voor een vlucht door hun gecanceld maar opeens vas verlopen 733€ kwijt.
Sterke punten
ze kunnen goed om met geld van klanten
Zwakke punten
alles
Ga ik nooit meer mee vliegen
Zou het nul sterren geven als het kon.
Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.
Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.
Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.
Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!
Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.
Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.
Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.
Vreselijk slechte service van Vueling.
Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon
WEL CANCELLEN, NIET TERUGBETALEN!
Voor hele familie hadden we terugvlucht geregeld met Vueling van Malaga naar Amsterdam. 1/2 uur voor vertrek werd er op de informatieborden gemeld, dat de vlucht gecancelled was. Er was geen Vueling-medewerker te bekennen.
We hebben zelf vervangende vluchten geboekt naar Nederland. We hebben schadeloosstelling geclaimd bij Vueling. Vergeet het maar, geen enkele reactie.
Dus we zien elkaar wel voor de rechter :-).
Kortom: Kansloze Airline
En geen Vueling meer dus!
Sterke punten
- Kleur van de vliegtuigen :-)
Zwakke punten
- Klantenservice van een onvoorstelbaar laag niveau.
- Als het Vueling vliegtuigonderhoud van hetzelfde niveau is als hun klantenservice, dan ben ik bang dat we er nog veel van gaan horen.
Compensatie.....daarvoor heeft Vueling een goede 'vlucht'
Vlieg niet met Vueling. Het is onmogelijk om op bij hen compensatie te krijgen voor een vlucht die zij zelf hebben laten vervallen.
Er is geen formulier dat je kunt invullen via de site. Je belt ze schrijft dan zelf een brief. Vervolgens hoor je niets. Je belt weer, ze hadden gemaild (??? niet ontvangen) want willen nog een kopie paspoort. Je mailt kopie. Je hoort weer niets. Je belt weer. Ze hadden gemaild.... oh verkeerd mailadres. Je moet nog een formulier invullen met je rekening nummer dat je in je eerste brief uiteraard allang gegeven hebt. Je wil het invullen maar de termijn is verstreken. Je belt weer. Tja ze zullen opnieuw een formulier versturen. Maand later niets ontvangen. Je belt weer: vreemd de compensatie is gesloten, vervelend. Ze gaan hem weer openen en ja de dame heeft geen idee hoe lang dat gaat duren. Inmiddels een berg frustratie en een enorme telefoonrekening rijker ...... maar Vueling is gevlogen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
oerwoud aan regels en niemand vertelt je hoe compensatie te regelen is.
Wel cancelen, niet terugbetalen!
Wacht al weken op mijn geld terug van een gecancelde vlucht. Ze beloven steeds zsm contact op te nemen en het in orde te maken. Valse beloftes en leugens.
Ontwijk Vueling als de ziekte!
Zwakke punten
Helpdesk kost een euro per keer. Als het te druk is, verbreken ze na 3 minuten de verbinding. Weg euro!
Support via telefoon/email/twitter slaat nergens op. Ze beloven contact, maar je hoort nooit meer wat.
contact onmogelijk
Via de website gebooked en van de mogelijkheid gebruik gemaakt ( ad Â10 pp per stoel) om stoelen te booken voor heen en terug. Daar ook voor betaald.
Bij controleren op de site ( je eigen booking checken) was dit niet terug te vinden en het aankoop bedrag is ook 40Â lager. Via chat een medewerker kunnen bereiken. Die maakte het ter plekke in orde, nee dus. Er is niets veranderd. Het telefoonnummer voor NL ( 09007770005) is geblokkeerd. Het andere nummer 09002530253 is niet doorheen te komen).
Wat nu?
Sterke punten
nog niet ontdekt, dit is de eerste keer dat ik Vueling vlieg
Positieve vluchtervaring
In verband met zakelijke partners in diverse Europese landen vliegen wij nogal wat af.
Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst gekozen voor een zogenaamde low-cost carrier om ons naar het Zuid Spaanse Sevilla te brengen.
Wij waren na afloop van de vluchten (Amsterdam-Sevilla en Sevilla-Amsterdam) aangenaam verrast door de kwaliteit van deze maatschappij.
Beide vluchten zijn keurig op tijd vertrokken en doordat Vueling de mogelijkheid biedt om thuis al online in te checken en wij alleen handbagage bij ons hadden hoefden wij niet al 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn. Eenmaal aangekomen was het een snelle doorgang door de beveiliging om vervolgens direct door te lopen naar de gate (als er dan een minpuntje bedacht moet worden: Vueling staat aan de B-bier op Schiphol en dat is een aardig stukje wandelen ;) ) alwaar wij vrij snel konden instappen.
Aan boord werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke en jonge crew. Je leest veel dat men zich ergert aan de kwaliteit van de Engelse taal van Vueling crew maar in vergelijking met veel andere maatschappijen is het niet veel slechter. En mededelingen aan boord zijn zelden te verstaan al spreekt men de Engelse taal als moedertaal ;)
De vlucht zelf was rustig en voor wat je betaald niet eens met heel slechte beenruimte. Natuurlijk heb ik met mijn 1.85m wel ruimer gezeten maar als je dat wilt moet je overwegen met KLM te boeken (niet dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb gehad maar daar gaat het nu niet over).
Conclusie: you get for what you pay en in het geval van Vueling Airlines hebben wij geen niets te klagen gehad!
Dus als je het geld liever op je bestemming uitgeeft, stel dan iets minder eisen aan zaken als beenruimte en gratis oploskoffie en kies voor Vueling Airlines!
Sterke punten
- Op tijd
- Online inchecken
- Voor een low-cost airline behoorlijke service
- Enthousiast en vriendelijk personeel
- Vanuit Amsterdam goede verbindingen met Spanje en andere landen (eventueel via Barcelona maar ook dat is prima met de frequentie van Vuelings' vluchten)
Zwakke punten
zijn er vast, wij hebben ze alleen niet ontdekt