Als passagier op Vueling-vlucht VY1377 van Alicante naar Amsterdam ondervond ik op 27 november hoe rigide regels klantbeleving in de weg kunnen staan. Na een kwartier in de rij met boardende passagiers te hebben gestaan besloot ik om nog een snelle sanitair stop te maken. Toen ik 5 minuiten later terug kwam werd mij de toegang tot de gate geweigerd, hoewel er nog passagiers op de loopbrug stonden om in te stappen. Dit starre optreden van het grondpersoneel negeerde de context en toonde een gebrek aan klantgerichtheid. Ondanks een trouwe klantrelatie van meer dan 10 jaar werd bureaucratie verkozen boven flexibiliteit en empathie. Vueling zou meer aandacht moeten besteden aan klantloyaliteit door personeel de ruimte te geven om redelijke uitzonderingen te maken. Ik heb een nieuwe ticket gekocht voor € 200,- om 5 uur later in via Barcelona in Amsterdam aan te komen.
Sterke punten
goedkoop
Zwakke punten
Vueling’s Grondpersoneel op Alicante stelt bureaucratische regels boven klanten.