Tailwind Airlines is een relatief jonge, maar snelgroeiende Turkse luchtvaartmaatschappij, opgericht in 2006. Sinds de eerste vlucht in mei 2009 heeft Tailwind Airlines zich gepositioneerd als een betrouwbare speler binnen de luchtvaartindustrie met als thuisbasis het bruisende Istanboel.
De vloot van Tailwind Airlines bestaat volledig uit Boeing 737-toestellen, een standaard in de wereld van de commerciële luchtvaart bekend om hun betrouwbaarheid en uitstekende prestaties. Deze toestellen zijn uitgerust met de nieuwste technologieën die niet alleen de veiligheid maar ook het comfort van de passagiers waarborgen. De luchtvaartmaatschappij investeert voortdurend in onderhoud van hoge kwaliteit om aan de strengste mondiale veiligheidseisen te voldoen.
Tailwind Airlines biedt voornamelijk chartervluchten aan, met een sterke focus op Europese bestemmingen. Deze strategie maakt hen een aantrekkelijke keuze voor zowel vakantiegangers als zakelijke reizigers die flexibiliteit en gemak zoeken. De luchtvaartmaatschappij blijft haar netwerk verder uitbouwen, waardoor passagiers toegang krijgen tot een steeds breder scala aan reisopties.
Een van de grootste sterke punten van Tailwind Airlines is de klantgerichte aanpak. Passagiers kunnen genieten van verschillende diensten, zoals stoelkeuze, speciale maaltijdopties, en de mogelijkheid om extra bagage aan hun boeking toe te voegen. Deze flexibiliteit wordt verder uitgebreid met opties voor het reizen met huisdieren, sportuitrusting, en medische apparatuur, wat bijdraagt aan een meer gepersonaliseerde reiservaring.
Naast hun charterdiensten biedt Tailwind Airlines een uitgebreide reisgids aan voor passagiers die Turkije willen verkennen. Van de kristalheldere wateren van Antalya tot de adembenemende rotsformaties van Cappadocië, de reisgids van Tailwind Airlines biedt inspiratie en informatie over de mooiste bestemmingen die Turkije te bieden heeft. Reizigers kunnen zo hun reis vooraf plannen en optimaal genieten van de Turkse gastvrijheid en cultuur.
Bij Tailwind Airlines staat veiligheid bovenaan de prioriteitenlijst. Door het implementeren van strikte onderhoudsprotocollen en veiligheidsmaatregelen, heeft de luchtvaartmaatschappij zich gevestigd als een van de meest betrouwbare chartermaatschappijen van Turkije. Passagiers kunnen erop vertrouwen dat hun veiligheid nooit wordt gecompromitteerd, wat bijdraagt aan gemoedsrust tijdens hun reis.
Tailwind Airlines is zonder twijfel een luchtvaartmaatschappij die het overwegen waard is, of je nu reist voor werk of plezier. Met een moderne en betrouwbare vloot, een breed scala aan bestemmingen, en klantgerichte diensten, biedt Tailwind Airlines een vliegervaring die zowel comfortabel als veilig is. Hun voortdurende focus op kwaliteit en klanttevredenheid maakt hen tot een aantrekkelijke keuze voor reizigers die op zoek zijn naar een betrouwbare en plezierige vliegreis. In een competitieve markt heeft Tailwind Airlines bewezen dat het met de juiste mix van technologie, service en veiligheid mogelijk is om uit te blinken en een groeiende groep tevreden klanten te bedienen.
Vlieg nooit met deze maatschappij bijen 6 uur vertraging
Vlucht nummer TWI464 van Brussel naar antalya.
Zou 18.05 vliegen en later werd gezegt. 22.10 en nu is het 23.50 geworden en nog steeds geen vliegtuig en niemand die informatie geeft. Het is nu 21.35 en we staan nog stads te wachten en vooral gezienen met kleine kinderen. Hebben het heel moeilijk. Wij hadden maar een week vakantie en door deze maatschappij is het verzikt. Heb ook fotos van de vertraging en kon op deze site niet plaatsen en ga zeker mijn geld terug claimen.
Sterke punten
Nog niets gemerkt
Zwakke punten
Tot nu toe alleen maar
Tailwind onrustig cabine personeel
Vorig jaar gevlogen met ons gezin van Turkije naar Düsseldorf met Tailwind !
Bij het inchecken al vertraging en een half uur moeten staan .
Geen uitleg over hoe en wat Wel grond stewardessen die met walkie talkies communiceren .
Eindelijk aan board wordt er met spoed de start en landingsbaan opgedraaid waar 10 seconden eerder een andere jet is geland !
De verdere vlucht naar Düsseldorf niets anders dan onrustige stewardessen die de cockpit in en uitlopen of met zijn allen staan te overleggen in de staart van het toestel !
Gordijn voor de cockpit open de dicht etc etc .
Normaal slaap ik altijd in een toestel maar deze schommelde continu heen en weer dus geen oog dicht gedaan !
Had meer het idee dat de piloot handmatig aan het vliegen was !
Bij de landing ging het uiteindelijk goed want dat was de beste en rustigste ooit !
En ik heb veel gevlogen !
Maar voor mij en ons gezin geen Tailwind meer !
Wel de piloot alleen al vanwege de soepele landing !
Sterke punten
Zeer goede piloot op zo'n oude vliegtuig !
Toch een broodje en drinken !
Zwakke punten
behalve de piloot ,Co piloot en voedsel !
Alles !
Doe het niet
Ik heb altijd het vertrouwen dat elk vliegtuig dat vliegt en elke piloot dat ermee vliegt genoeg training heeft en dat het vliegtuig gekeurd is, hoe oud ook. Maar hier had ik voor de eerste keer toch écht schrik in. Wij vlogen van Brussel naar Antalya en terug. In het heengaan vlogen we al een klein uurtje toen de piloot plots de fasten seat-belt teken aanzetten, nog geen 5 seconden later kwamen we een halve minuut in enorm zware turbulentie terecht. Zo erg dat iedereen echt heel veel schrik kreeg. Als je dan weet dat die vliegtuigen gemiddeld 18 jaar oud zijn heb je best wel schrik. Van dat moment was het turbulentie tot aan de landing. Minder erg wel. En dan de landing was echt héél hard en dan zijn er nog mensen die daar voor applaudisseren, ik heb al veel gevlogen maar dit vond ik echt eng. In het terugkomen heel veel schrik, stond de piloot daar aan de inkom, Die kerel zag er eind de 60 uit, was precies ook heel moe,... Nee, als je je 3,5 uur op vlucht moet zorgen maken en schrik hebben, doe ik dit liever nooit meer. Beenruimte is ook heel slecht, voor iedereen die het tegendeel beweert moet je echt eens met een normale vliegtuigmaatschappij gaan vliegen.
Sterke punten
Het persooneel vond ik op zich wel vriendelijk en een deel kon goed Nederlands. Wij kregen gratis water/koffie..
Zwakke punten
Bijna GEEN beenruimte.
Oude vliegtuigen --> slechte of geen airco
zware landing
enge vlucht (plotse zware turbulentie)
verschrikkelijk
11 oktober zouden wij om 10 uur vanaf Dusseldorf naar Antalya vertrekken. Echter, werd een half uur voor boarding gemeld dat het 11 uur zou worden, daarna 15 uur. Gevraagd, weet u het zeker, of kan het nog later worden? Nee, het is zeker. Daarna werd het 18 uur. 2x werden wel te goed bonnen uitgedeeld, om wat te eten. Alleen moest je dan toevallig in de buurt zijn, anders had je pech. Als je de tijd vulde met op het vliegveld te snuffelen, moest je per toeval van mede-passagiers dit horen. Bonnen waren 10 pp. Maar een flesje water kost al 3,50, dus dat is snel op. Het ergste is nog de slechte, of eerder, gebrek aan terug koppeling. Buiten de bonnen bijna 100 kwijt aan eten en drinken voor ons viertjes. En lekker je kleine kinderen rustig proberen te houden. Vliegtuig is wat ouder en erg krap. Hollandse mannen komen met hun benen niet weg. Op de terugreis een uur vertraging. Zaten al in het vliegtuig, met de melding dat de plaats van bestemming slecht weer had en dus niet vertrokken kon worden. Een kwartiertje later kwam een tankwagen. Er moest gewoon nog getankt worden! Veilig hoor, met de passagiers al aan boord. Ja, voor de veiligheid, gordels weer los maken. Maar of dat je zal redden....In ieder geval noooooiiiiit meer met deze maatschappij!
Sterke punten
Het vliegt uiteindelijk wel.
Zwakke punten
Alles!
NOOIT MEER
:( Net terug met de tailwind antalya, dresden, dusseldorf in 1 woord een drama dat vliegtuig,
Toen ik het vliegtuig zag dacht ik komt dit wel goed,Alles zag er erg
veroudert en vies uit,personeel onverstaanbaar ,tijdens het opstijgen begonnen mensen te gillen alles rammelde schokte ,van hoog naar laag een ramp ,Geen enkele informatie tijdens de vlucht,alleen wat onverstaanbaar turks,en wat engels en duits gebrabbel, foute informatie dat de druk was weggevallen , Tijdens een tussenstop om bij te tanken,moet er iets gerepareerd worden bij een vleugel,en kwam de brandweer binnen,nou lekker daar zit je dan ,Dus ik vroeg aan een stewardes waarom dat was in het duits kreeg ik een antwoord kan het in het engels ik spreek geen duits haha leuk,ze negeerde me gewoon kortom veel turbulentie slecht slecht, nooit meer
Sterke punten
geen
Drama
Aftans vliegtuig, temperatuur zeker 30 graden aan boord, stewardess hier op aangesproken, er was geen airco, ze vonden het beter vergelijkbaar met turkse tempraturen? lijkt wel een grap... Eten werd neergegooid als of de passagiers vee waren. Een drama.
Sterke punten
Geen
Geen vliegtuig
Vlucht TWI 385 op 11 mei 2013 van Antalya naar Bremen bestond helemaal niet of niet meer toen wij midden in de nacht op het vliegveld stonden.
Geen vlucht of vluchttijdverandering ontvangen van onze Duitse touroperator AMA Reisen. Uiteindelijk omgeboekt naar een vlucht met Germania ...13 uren later.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Nooit meer!
Wanneer je je bagage afgeeft, geef je ook best je benen mee af want beenruimte in dit aftands vliegtuig is 0,0!
Vriendelijkheid, daar hebben ze nog nooit van gehoord. Heel de vlucht, buiten de maaltijden die bijna naar je hoofd geworpen worden zitten ze samen in hun "hokje" achter het gordijn.
Op de terugweg lag de "chef de cabine" gewoon te slapen op 3 passagiersstoelen.
brussel- gazipasa in 4u maar Gazipasa-brussel in 5u want eerst langs Izmir om te tanken want dit kan niet in Gazipasa.
Nochtans is dit geweten maar weigeren ze hiervan de mensen op voorhand te verwittigen. wij zaten met een 2jarig kindje op deze vlucht en het gevolg was een oververmoeid kind want vertrokken om 18u in het hotel en pas om 3u(!!) in zaventem waar normaal 00.20u voorzien was!!!!
Sterke punten
niks, echt niks!!!!!!!!
Zwakke punten
Alles!!
onmenselijk!
vlucht 11juni 2013 van gazipasa naar brussel.bleken 18 passagiers uit verschillende gezinnen niet op passagierslijst te staan.uiteindelijk na 45 min opgelost. daarna nog eens 1.45u vertraging.ondertussen reeds 22u.begonnen ze aan de maaltijden.bleek dat wij eveneensniet op die lijst stonden.hier de nederlands sprekende steward over aangesproken die ons uiterst onvriendelijk antwoorde dat dit de schuld was van de touroperator.dus geen eten voor een 10tal personen.(zonder problemen maaltijd op heenvlucht!)bij ons zaten de maaltijden nogthansstandaard inbegrepen.dat ons zoontje van 5 en nog een ander kindje van die leeftijd al sedert 16u niets meer hadden gegeten trokken ze zich helemaal niet aan! enkele andere passagiers besloten dan maar hun maaltijd te delen. na 3 uur kwam een andere stewardess met een maaltijdlijst.wat bleek?mijn vrouw stond wel degelijk als enige toch vermeld!maar toch geen maaltijd ontvangen!
eerst werd nog gezegd dat er een tussenlanding zou zijn op ismir,plots werd omgeroepen dat die toch niet doorging. beenruimte... is er wel beenruimte???
uiteindelijk geland om 00.20u in brussel met een uitgehongerd kindje van 5!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zeer onvriendelijk personneel
zeer kindonvriendelijk
geen beenruimte
onvriendelijk en mijn bedenking over thomas cook...
oud vliegtuig en teveel gevraagd om naast elkaar te zitten...
mijn zoon studeert bijna af als lijnpiloot en vroeg heel beleefd
om gewoon eens even in de cockpit te mogen kijken, waarop
hij op een bitsige en heel onvriendelijke manier door een stewardess
werd toegebeten dat dat niet kon wegens te druk...komaan zeg!!!!
mijn zoon wordt op school bijgebracht om de passagiers op een
brede glimlach te verwelkomen,ook als het er druk aan toegaat
want uiteindelijk zorgen de passagiers er toch voor dat iedereen
zijn centjes verdient...tja hopelijk een veilige vlucht en zo'n service:
eerste en laatste keer tailwind voor ons
Sterke punten
geen
Zwakke punten
ongemanierde stewardessen en aftandse vliegtuigen
Onmogelijk
Alle bevenstaande comentaren kan ik beamen ... Maar door de staking verloren wij onze bagage. Swissport handeld dat normaal af , maar bij urenlange navraag op zaventem , blijkt er niemand oets te maken te hebben met TAILWIND ... Ik werd bijna behandeld als een misdadiger.
Bij NECKERMAN weten ze het ook niet goed ...
Wat nu ...'
Reis zeer veel , ook voor het werk ...maar dit tart alle verbeelding .
Graag reactie van mensen die ook zoekende zijn naar de bagage
Sterke punten
Geen
Geen topper
Vlucht van Munster-Osnabruck naar Antalya en vice versa.
Geen vertraging enigste pluspunt, voor de rest geen aanrader.
Geen beenruimte, broodje kaas wordt je toegeworpen, geen video of audio, personeel spreekt slecht of geen engels of duits, stoelen zijn smerig, onboard magazine te ranzig om in te bladeren, check-in chaotisch met indelen stoelen.
op de heenreis sowiezo 3 gezinnen die verspreid over het vliegtuig geplaatst werden met kleine kinderen. Al met al de slechtste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ik snap ook wel dat reisorganisaties zo goedkoop mogelijk vluchten willen hebben richting vakantiebestemming maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Sterke punten
op onze zowel heen als terugreis geen vertraging
Zwakke punten
zie bovenstaand
Incompetente maatschappij
Nooit meer dat ik in een vliegtuig stap van deze maatschappij. Onze terug vlucht vertrok van Antalya naar Brussel. Tijdens het taxiën met het vliegtuig naar de startbaan bleek de linker motor olie te lekken, dus werd het toestel weer terug geplaatst op de boarding plaats. Na een half uur in het toestel gewacht te hebben werd zonder aanvullende informatie werd bekend gemaakt dat we het vliegtuig inclusief handbagage moest verlaten en dat een ander toestel geregeld zou worden. Dus weer terug naar de wachtruimtes, na 45 min. mocht er weer geboard worden en bleek het verouderde toestel gerepareerd te zijn. Bij vertrek steeg het toestel naar grote hoogte en zette vervolgens weer een sterke daling in. Ongeveer 1,5 uur werd er op geringe hoogte terug gevlogen langs diverse vliegvelden. Ook tijdens de vlucht ongeveer 2 uur last gehad van flinke turbulentie, zonder dat het toestel van hoogte veranderde. Tijdens de vlucht is er geen enkele informatie verstrekt, en het personeel was ook zeer onvriendelijk en hadden het achter het gordijn iets te druk met elkaar en een zak pindas. Al met al één helse vlucht met incompetente bemanning waarbij ik nooit meer in het toestel zal stappen.
Sterke punten
- Prijs
Zwakke punten
- Incompetent
- Onvriendelijk
- geen informatie verstrekken
- geen service
- Verouderd materieel
onbegrijpelijk van Thomas Coock
Ik ben een reiziger dat de helft van de wereld heefd afgereist maar wat ik hier op een vlucht vanuit Antalya heb meegemaakt grenst aan het ongelooflijke.
Eten één grote nul.
Vuil vliegtuig.
Oude en ongemakkelijke zetels.
Mijn vriendin is ongesteld geworden, normaal bevind er zich een zakje voor deze behoefte, die ontbraken in alle zetels, ik heb alles zelf mogen regelen geen enkele hulp van een hosstes, zelf kwam men nog niet vragen of men U kon helpen of U het beter stelde, men bracht noch zelfs geen glas water.
Bij welke beestengroep die hun opleiding hebben gekregen is onbegrijpelijk.
Een echte blaam voor Thomes Coock.
Een afrader voor wie hiermee een reis maakt.
Sterke punten
Geen enkel
Zwakke punten
Vuil en ondermaats.
Onbegrijpelijk waar het boordpersoneel zijn opgeleid.
Vies ding
Nooit meer vies vliegtuig, weinig beenruimte je kon je maar amper bewegen, eten was vreselijk. Personeel was erg onvriendelijk en praatte bijna geen engels, je verstond ze zelf ook niet want hun engels was bagger. NIET AAN TE RADEN
Sterke punten
GEEN STERKE PUNTEN
Zwakke punten
- eten vreselijk
- onvriendelijk personeel
- zitplaatsen te klein en smerig oude leren stoelen
-doorgezakte stoelen
-piloot niet verstaanbaar slecht engels
-oud vies vliegtuig
Nooit meer!
Zeker niet aan te bevelen! Ook zeer ontgoochelend dat Thomas Cook met een dergelijke goedkope/ondermaatse luchtvaartmaatschappij coöpereert (en dan toch een vrij dure prijs voor de reis vraagt).
Zowel de heen- als ook de terugvlucht had bijna 'n uur vertraging; bijzonders leuk als de vlucht sowieso al laat is, men met kleine kinderen reist en dan ook nog geen informatie/uitleg krijgt. Zeer oude toestel, extreem weinig plek om te zitten en ook alles behalve proper. Geen entertainment (nog TV nog radio) en ook geen informatie over de vlucht/route. Op de heenvlucht gewoon niet te verstaande communicatie; zowel qua taal als ook qua volume.
Bovendien was een van onze koffers niet mee. Dat alhoewel ons het personeel expliciet had verzekert (nadat ze ons naar de gate hadden geroepen om te laten bevestigen dat we inderdaad 3 koffers hadden afgegeven) dat alles in orde was. Onze koffer was natuurlijk niet mee. Na lange wachttijd aan de band (was dan al bijna 1 uur 's ochtends) naar de lost bagage claim waar men ons vertelde dat deze luchtvaartmaatschappij de koffers niet naar huis levert; ofwel zelf afhalen ofwel zelf betalen voor de levering naar huis. Onaanvaardbaar gebrek aan service!