In de wereld van de luchtvaart zijn er tal van maatschappijen die strijden om de aandacht van budgetbewuste reizigers, en Onur Air is hierop geen uitzondering. Deze luchtvaartmaatschappij, met zijn basis in het bruisende Istanbul, Turkije, heeft zich gepositioneerd als een belangrijke speler in de low-cost luchtvaartmarkt. In dit artikel duiken we dieper in de geschiedenis, diensten, en algemene reputatie van Onur Air, en onderzoeken we wat het onderscheidt van andere luchtvaartmaatschappijen.
Onur Air werd opgericht in 1992 en heeft sindsdien zijn vleugels uitgeslagen in zowel de binnenlandse als internationale luchtvaartsector. De oprichting van Onur Air viel samen met een periode waarin de vraag naar betaalbare luchtvaartopties in Turkije groeide, en de maatschappij heeft deze vraag met verve weten te beantwoorden. Met zijn thuisbasis op de Luchthaven Atatürk International in Istanbul, heeft Onur Air zich gericht op het bedienen van zowel toeristen als zakenreizigers die de levendige stad Istanbul bezoeken of verder reizen.
De vloot van Onur Air bestaat voornamelijk uit Airbus-vliegtuigen, die bekend staan om hun betrouwbaarheid en efficiëntie. Door de jaren heen heeft de luchtvaartmaatschappij haar routekaart uitgebreid, waardoor passagiers toegang hebben tot een breed scala aan bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. In Nederland opereert Onur Air onder de naam Komfly, wat bijdraagt aan de herkenbaarheid en de regionale aanpassing van het merk.
Als low-cost luchtvaartmaatschappij zet Onur Air zich in om betaalbare vluchten aan te bieden zonder concessies te doen aan de veiligheid en basiscomfort. Passagiers kunnen rekenen op een standaard servicepakket dat vergelijkbaar is met andere luchtvaartmaatschappijen in dezelfde categorie. De klanttevredenheid varieert echter, zoals vaak het geval is bij budgetmaatschappijen, met enkele reizigers die wijzen op de no-frills benadering, terwijl anderen de prijs-kwaliteitverhouding juist waarderen.
Hoewel Onur Air beschikt over een eenvoudig boekingssysteem en een gebruiksvriendelijke website, blijft er ruimte voor verbetering in aspecten zoals punctualiteit en communicatie, vooral tijdens onvoorziene omstandigheden zoals vluchtvertragingen of -annuleringen.
Veiligheid is een prioriteit voor elke luchtvaartmaatschappij, en Onur Air vormt hierop geen uitzondering. De maatschappij volgt strikte veiligheidsnormen en onderhoudsprotocollen om de veiligheid van passagiers en bemanning te waarborgen. De Turkse luchtvaartindustrie wordt gereguleerd door strikte nationale en internationale luchtvaartregels, en Onur Air is onderworpen aan regelmatige inspecties om te garanderen dat er wordt voldaan aan alle voorschriften.
In een competitieve luchtvaartmarkt moet Onur Air het opnemen tegen zowel regionale als wereldwijde luchtvaartmaatschappijen. Merken als Turkish Airlines, Pegasus Airlines, en AtlasGlobal vormen aanzienlijke concurrentie binnen Turkije, terwijl Europese budgetmaatschappijen zoals Ryanair en easyJet ook proberen marktaandeel te veroveren. Om zich te onderscheiden, blijft Onur Air investeren in het uitbreiden van hun bestemmingen en het optimaliseren van hun diensten.
De luchtvaartindustrie is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling. Als gevolg van mondiale gebeurtenissen zoals de COVID-19-pandemie, heeft ook Onur Air aanpassingen moeten maken in zijn operaties en strategieën. De maatschappij streeft ernaar om economische uitdagingen te overwinnen door het herstructureren van routes en het verbeteren van operationele efficiëntie. De focus op digitalisering en innovatie kan de sleutel zijn voor Onur Air om zich aan te passen aan nieuwe reisgewoonten en verwachtingen van passagiers.
Onur Air vertegenwoordigt de veerkracht en het aanpassingsvermogen van de Turkse low-cost luchtvaartsector. Hoewel de dienstverlening verschilt van andere, duurdere luchtvaartmaatschappijen, biedt Onur Air een betaalbare reisoptie voor reizigers die op zoek zijn naar basiscomfort zonder de bank te breken. Door het onderhouden van een sterke operationele basis in het thuisland en het
Waardeloos
Ik moest vliegen vanuit dusseldorf, moest een uur eerder aanwezig zijn om in te checken. Had autopech in Duitsland, uiteindelijk via anwb opgelost, kwam een uur en 5 minuten van te voren bij incheckbalie aan maar de personeel was al klaar met werken. Vriendelijk gevraagd of ze me konden helpen, werdt netjes doorgestuurd naar een infobalie die 8 minuten verderop zat en werdt me duidelijk gemaakt dat ik te laat was! Daar gaat je vlucht en sta je in Duitsland met een kleine kind, klantenservice opgebeld in Turkije maar nee hoor niemand die je wilt helpen en niemand die begrip toont! De mensen van de incheckbalie waren al klaar om te vertrekken terwijl ik nog 5 min had, dankjewel heeft me 700euro extra gekost, maar ben wel met Turkish Airlines gevlogen waar ze je wel helpen en ook nog eens klantvriendelijk zijn.
Voor mij en me hele familie en omgeving nooit meer onur air, elke x van de kastje naar de muur gestuurd en niet eens begrip kunnen tonen.
WAARDELOZE MAATSCHAPPIJ
WEGGEGOOID GELD
WAARDELOZE SERVICE
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Ervaring onur air Dusseldorf Antalya mei 2018
Heenvlucht met oude Airbus A 320, stoelen en opklaptafeltje met verfkwast bijgewerkt, wel genoeg beenruimte ( ben zelf 1.85 mtr.) cabinepersoneel ongeïnteresseerd sprak nauwelijks Engels. Is duidelijk georiënteerd op Turks publiek. Terugreis geboekt bij operator om 11 uur smorgens, werd enkele dagen vervroegd naar 7.20 dus om 4.20 vertrek uit hotel.
Tijdens inchecken verzoek om stoelen gangpad, was geen probleem.... nadat we door douane waren bleek dat we aan het raam zaten. Stoelruimte rampzalig, we konden de benen niet voor ons plaatsen. Vervolgens kantelden voorpassagiers stoel naar achter waarbij deze relatief korte mensen met de benen over elkaar konden zitten.Deze mensen zeiden dat we maar ergens anders moesten gaan zitten, terwijl alle stoelen bezet waren. Kabinepersoneel hier vriendelijk op aangesproken, werd genegeerd. Vervolgens werd ons 30 minuten voor landing op niet misteverstane wijze duidelijk gemaakt tafeltjes op te klappen, en iPad uit te zetten, en stoelen recht te zetten. We gaven hieraan gevolg, de passagiers voor ons lieten de stoelen in de slaapstand staan tot na de landing. Ons verzoek aan kabinepersoneel om de passagiers voor ons te verzoeken stoelen rechtop te zetten werd wederom genegegeerd. De armleuningen werkten niet goed en zaten los.
Voor ons geen Onur Air meer.
Sterke punten
Geen idee
Zwakke punten
Zwak ongeïnteresseerd kabinepersoneel
Houden zich niet aan veiligheidseisen (stoelen recht voor landing)
Weinig beenruimte
Afspraken plaatsreservering vertrektijden worden niet nagekomen.
Duidelijke voorkeur voor reizigers met Turkse nationaliteit.
Vreemde stewardessen
Op 18-9 van antalya naar keulen gevlogen. Bij binnenkomst van het vliegtuig kreeg ik erg arrogante blikken van de stewardessen naar me geworpen, waarna ze tegen elkaar zeiden, in het engels zodat ik het ook zou horen: look at her, I dont like her she thinks she is pretty.... Ik wist niet wat ik meemaakte, stond helemaal versteld. Uiteindelijk maar mijn mond gehouden en een prima vlucht gehad. Maar door deze ervaring voor mij geen onur air meer.
Sterke punten
Netjes, schoon vliegtuig. Vertrok optijd
Zwakke punten
Vreemde stewardessen, erg weinig beenruimte
Meest onbeschoft personeel ooit
We zijn een gezin met 2 kleine kinderen van anderhalf en vijf jaar. Op 10/08/2015 vlogen we terug van antalya naar Brussel met Onur Air. Toen we one bagage wilden inchecken in antalya, kregen we te horen dat onze uitgeprinte vliegtuig tickets niet geldig waren en dat onze namen niet in hun systeem stond. De verantwoordelijke van Onur Air begon tegen ons in het Turks te roepen en daarna in het Engels om te zeggen dat we onze bagage moesten nemen en dat we moesten oprotten. Letterlijk als honden werden we weggejaagd van de check in balie door deze mevrouw van Onur air. Aan de check in balie stond iemand van sunweb waarbij we onze reis hadden geboekt. Zij heeft dan ervoor gezorgd dat we onze vliegtuig tickets kregen maar op voorwaarde dat we moesten wachten totdat iedereen ingechecked was. Toen we uiteindelijk konden inchecken, stonden we nog even na te praten met de sunweb medewerkster. Op dat moment onderbrak iemand van onur air ons gesprek en was tegen ons, met de nodige onvriendelijke gebaren, in Turks aan het praten en liet ons duidelijk weten dat we moesten verdwijnen uit haar zicht. Kortom, dit is geen opgeleid personeel maar meest onbeschoft en ongemanierd personeel ooit. Mijd deze maatschappij als de pest.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel om op te noemen
HORROR
in de terminal ruim 15!!!! uren opgesloten, geen info en eten/drinken.
piloot weigerde te vliegen.
daarna vervangend vliegtuig met motorische problemen, iedereen was histerisch en gilde.
ONUR AIR is een onbetrouwbare en klantonvriendelijke maatschappij.
ADVIES: betaal iets meer voor een betrouwbare maatschappij.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Stoelreservering altijd problemen
We weren dat Onur air een budget charter maatschappij is en door het prijsvechten niet de hoogste prijs rekend maar als je toch iets meer wilt en daarvoor betaald dan ga je ervan uit dat je dat ook geleverd krijgt. Stoelreservering is voor mij en mijn vriendin noodzakelijk daar onze lengte en bijkomende claustofobie. Het is ons dan ook deze ker weer overkomen dat de stoelreservering wederom verloren is gegaan op de terugreis vanuit Dalaman.
Dit betekend dus dat deze stoelen dubbel betaald zijn. Onur air maakt namelijk wel reclame over de extra mogelijkheden . Zelf op de incheckbalie staat dit volop aangegeven.
Klagen heeft naar mijn inzien geen enkele zin . Een telefoonnummer in Turkije. Dan weet ik al genoeg . Het is dat ik beter weet over hoe de Turkse bevolking zich zeer gastvrij gedraagt maar luchtvaartmaatschappijen en personeel op vliegvelden maken kennelijk geen deel uit van deze cultuur.
Fluiten naar je centen dus ook voor mij geld dat als het even kan, GEEN ONUR AIR.
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
Slecht Engels sprekend personeel.
Slechte service.
Stoelreservering een grote aanfluiting.
Slechte klachten afhandeling.
Hoge prijzen aan boord.
Slechte kwaliteit eten.
Veiligheid.
Etc. Etc.
Vertraagd en slechte nazorg
Ik raad absoluut niemand aan met Onur Air te vliegen na alle reviews die ik nu (door mijn klacht) na mijn gebruik van hun vlucht lees en de verschrikkelijk onbeschofte behandeling die ik zelf ervaar.
l
Zowel de heenweg as terugreis vlogen we met Onur Air, waarvan op de heenweg met ruim 4,5 uur vertraging, midden op de dag, zonder een goede verzorging als een lunch, slechts een bekertje soda.
Tijdens de vlucht, weinig beenruimte, eten en drinken in het vliegtuig erg prijzig en slecht engels sprekend personeel.
Bij terugkomst gemaild over de vertraging en compensatie waar wij recht op hebben volgens de wet.(ook op hun eigen site terug te vinden.
Medio juni eerste mail, begin juli 3e mail en medio juli nog steeds geen reactie.
Na 1.5 uur tig malen bellen, naar 5 verschillende telefoonnummers, waarbij de verbinding grotendeels zonder pardon wordt verbroken, omdat men geen Engels spreekt, een nieuwe mail en een contactformulier verstuurd. Nu maar afwachten op antwoord.
Kortom, DRAMA!
Sterke punten
Goedkope vlucht, maar dit valt in het niet bij de waardeloze kwaliteit van reizen.
Zwakke punten
Niet op tijd reizen (begreep van meerdere medepassagiers dat dit de 2e of 3e keer vertraging was)
Slechte informatievoorziening tijdens de vertraging/reis
Slecht Engels sprekend personeel
Slechte nazorg
Weinig ruimte
Te duur qua eten en drinken in het vliegtuig
Onbeschoft
Liever niet
Oke, het is dan een budget maatschappij, maar zelfs daarvoor is het slecht.
De heen en terugreis allebei op tijd, dit was mooi.
De beenruimte is echt te weinig. Tuurlijk, het is nooit veel, maar zo weinig als dit heb ik nog nooit meegemaakt in 15 vluchten die ik heb gemaakt. Verder is het personeel wel vriendelijk, maar spreekt het nauwelijks Engels. Ook word alles eerst in het Turks uitgelegd, daarna in onverstaanbaar Engels.
Sterke punten
Stiptheid, landingen waren zeer goed ondanks wind
Zwakke punten
Zeer weinig ruimte, slecht Engels van de bemanning en te harde luidsprekers
Eerste keer op een vliegtuig
In september 2013 besloot ik om samen met de vrouw weg te vliegen uit het koude België. Moet je weten dat ik in heel mijn leven nog nooit op een vliegtuig heb gezeten ( vliegangst ) . Nu ken ik niets van vliegen dus wist ook niet waar ik mij aan moest verwachten. Bij het. taxiën op Zaventem rook ik kerosine in het vliegtuig ... Ik dacht die heeft zijn verwarming aangezet . Op een bus heb je dat ook zet de verwarming aan en je ruikt mazout. Dus ik dacht niet aan de hand . Zitten op het vliegtuig was als een sardinetje in een blik 3en half uur met mijn benen tegen de stoel voor me.... De hostessen aan boord tja ze zegen dat wij bus bestuurders niet vriendelijk zijn maar dit was toch wel heel erg . Eten ... Ik heb het laten staan. Ik denk dat ik niet meer met onur air ga mee vliegen. Maar lees net over Tailwind Airlines ook al niet veel goede en daar vliegen we dit jaar mee. Neckermann zou wel eens wat betere vliegtuig maatschappijen kunnen kiezen voor de prijs dat ze ons aanrekenen
Sterke punten
Was op tijd
Zwakke punten
Zijn er dan sterke ??????
bagage kwijt
Door een zeer onvriendelijke en brutale jonge meid genaamd Samantha op schiphol ingechecked. In een overvol piepklein vliegtuigje ingestapt waar alle families uiteen gerukt waren en kinderen onder de 16 bij de nooduitgang zaten, landen we toch veilig op Antalya, blijken daar onze drie koffers niet meegegaan te zijn. Drie dagen later met veel telefoontjes zijn onze koffers eindelijk van hun drielanden reis beschadigd aangekomen op Antalya. Brieven gestuurd, telefoontjes gepleegd maar nergens geen respons... nog niet 1 'sorry mevrouw'... waardeloos. Low budget..Low service!!
Sterke punten
NUL
Zwakke punten
ALLES
onurair
afgelopen dinsdag terug gevlogen met onuair
zeer onvriendelijk personeel die ook nog eens slechts engels spraken. De stoelen stonden zo dicht opelkaar dat je er niet eens normaal tussen kon komen vraag me af waneer er een calamiteit optreed hoe je dan bij je zwemvest moet komen
aangezien je er met geen mogelijkheid bij kunt komen ik denk dat dit ook te maken heeft met het type vliegtuig je vliegt omdat op de heen weg de ruimtes tussen de stoelen wel normaal was en dan nog even de belaglijke prijzen voor een blikje cola betaal je 4 euro en voor een oplos koffie betaal je 3 euro voor ons nooit meer onur air
Sterke punten
vlogen redelijk op tijd
Zwakke punten
zie kader
Slecht
Ben echt geen zeurpiet, zelfs Raynair vind ik nog ok, maar wat een vreselijk slechte maatschappij is dit!!!!!!!!!
Aftandse vliegtuigen en cola voor 4 euro zijn nog tot daaraan toe. Maar op de heenvlucht s ochtends al 1,5 uur vertraging, terug zou ik 8:00 vliegen, dus moest ik al om half 4 vertrekken uit hotel in alanya, maar toen werd ik om kwart over een s nachts opeens op de deur gebonsd door iemand van de receptie dat de vlucht opeens om 05:20 zou gaan en dat ik meteen naar buiten moest rennen om de transfer te halen. En uiteindelijk bleek op het vliegveld aangekomen dat we weer een uur vertraging hadden en hadden we opeens ook nog een tussenstop op Brussel 😡
Sterke punten
Geen
Drama
De terugweg moesten wij helaas meemaken met Onur air. Op het vliegveld Antalya hoorde wij dat we geen vaste zitplaatsen hadden en zelf onze plaats mochten uitkiezen. eenmaal ingecheckt bleek dat het vliegtuig al i.v.m. een tussenlanding half vol zat en wij overal tussen gedropt werden. Kinderen of geen kinderen maakte niet uit, niemand zat naast eigen partner. Het vliegtuig zat vol mensen van Turkse afkomst en vele van hen verdomde het om een beetje plaats te maken. Sommige lagen over 2 stoelen heen.
Ook die verschrikkelijk geur in dat vliegtuig, dit hadden wij nog nooit meegemaakt.
Nu weet ik het zeker, NOOIT meer Onur air
Sterke punten
Sorry, geen
Zwakke punten
Taal personeel
nooit meer
Net een paar dgn terug uit Turkey. De heen reis was verschrikkelijk. Wat enorme invloed had op onze terugreis.
De heenreis, een half uurtje vertraging. geen probleem. De instructies waren slecht.. niet te verstaan. continue vragen aan medepassagier wat dr nou werd verteld. Na 2 uur kwam de onverwachte VRIJE VAL & turbulentie.. terwijl wij niet vast zaten... paniek in het vliegtuig. het personeel.. schoot naar achteren... er werd ons dus verteld dat wij ons vast moesten maken. zo gezegd zo gedaan. laatste anderhalf uur huilend in mn stoel gezeten. Geen personeel te bekennen, die je kon geruststellen. later een excuus van de piloot. Lijk wit het vliegtuig uitgelopen. en gelijk het thuisfront gevraagd of we met de boot trein, auto naar huis konden. helaas OAD reizen kon onze vlucht omboeken voor 300,- "schande". trouwens niets meer gehoord van Oad. de eerste 2 dgn niet relax kunnen genieten van onze welverdiende vakantie. Slaappillen kunnen kopen voor de terugreis. met knikkende benen en angst terug naar Amsterdam. gelukkig inslaap gevallen. en gelukkig niets meegemaakt van de terugreis. Voor ons nooit meer met Onurair.
Zwakke punten
Slecht Engels.
Niets werd aangegeven.
Eten & drinken duur
Vreselijk
Afgelopen zomer met onur air naar turkije gevlogen. Geen beenruimte, zeer afstandelijk personeel maar dat was absoluut niet het ergste. Vliegtuig rammelde aan alle kanten bij de afdaling, iemand riep van achter uit het vliegtuig "wat is dit voor een piloot!!!" En alsof hij het gehoord had maakte het vliegtuig in de bocht een duik waardoor het hele vliegtuig gilde. Vreselijke ervaring, never, nooit niet meer met onur air. Ben niet de enige want kennis had in dezelfde tijd in andere vlucht dezelfde vreselijke ervaring....
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Verder alles
Zeer slecht
Op de heenweg op tijd vertrokken. Eenmaal in het vliegtuig ontzettend geschrokken. Ik ben 1,65 m en ik zat al met mijn knieën tegen de stoel voor mij aan. Op de heenweg geen instructie gekregen van het zuurstofmasker, zwemvest e.d.
De blazers deden het niet in het vliegtuig. Het was snikheet. Afzuigsysteem functioneert niet of nauwelijks, wanneer iemand voor een grote boodschap naar de wc was geweest, rook je dit nog een kwartier lang door het gehele vliegtuig.
Eten en drinken is ontzettend duur, maar dat was te verwachten. In de folder staan veel typ en spelfouten.
Er kwam geen schermpje naar beneden met de tijd, de temperatuur, de hoogte en de snelheid waarop je vliegt en de verwachtte aankomst tijd.
Communicatie is erg slecht, het engels is zo slecht wat ze spreken, dat wanneer er een mededeling wordt gedaan, hier niets van te maken valt.
Terug weg bijna drie kwartier vertraging gehad, reden hebben ze niet gegeven. Voor de verandering met de heenreis lieten ze nu wel instructies zien van mondkapjes e.d. Het personeel had het er moeilijk mee, alles zat in de knoop.
Ik heb al vaak gevlogen, maar bij Onur Air gaat het helemaal nergens over. Ik heb nog nooit zo'n slechte vliegmaatschappij meegemaakt. Dit nooit meer!!!
Sterke punten
geen.
Zwakke punten
slechte communicatie
ontzettend duur
veel producten niet aanwezig
ontzettend weinig beenruimte
slechte instructies
erg warm in het vliegtuig
geen goede afzuigsystemen
Niet erg tevreden
3/4 jaar terug ben ik eens naar marmaris gevlogen met onur air.
de stress begon al toen onze achter namen in de war werden gegooid door mensen die de benzine nog niet betaald hadden. (de boer & boer)
toen we vervolgens bij de bali aankwamen deden de computers het niet net toen wij aan de beurt waren.
zo kwamen wij dus bijna te laat voor het vliegtuig.
de comminucatie is ook vreselijk slecht, want we hadden gevraagd 2 naast elkaar en 2 naast elkaar voor ons.
wat krijgen we: we worden verspreid over het vliegtuig omdat die andere familie waar ze mee in de war waren dat hadden opgegeven.
en dan de terugreis:
komen we sochtends om 3 uur aan bij de bus naast ons hotel die ons naar het hotel zal brengen. ligt die achter het stuur te slapen! dus eerst wakker maken.
oke we komen bij het vliegveld aan half slaperig, blijkt de helft van de passegiers niet geinfomeert te zijnd at het vliegveld eerder is vertrokken.
moeten we haast 14 uur wachten op de volgende vlucht.
nou met zoveel stress slaap je natuurlijk niet dus er kwam geen einde aan. ook konden we onze koffers niet kwijt, dus konden we niet naar winkeltjes.
en als excuus krijg je een boekenbon.
nou toen we die ontvingen wisten we niet hoe blij we waren
bedankt onur air
Sterke punten
de reistijd (van vertrek tot aankomst)
Zwakke punten
Communicatie
Krappe beenruimte en geen communicatie
Ben gemiddeld van lengte nl. 187 cm maar zat klem met knieen tegen voorstoel en er is totaal geen communicatie mogelijk.
Tevens bijna geen vlucht informatie van de gezagvoerder
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Beenruimte en communicatie
nooit meer onur air
onze terugvlucht van 09-10-2012 van 16;30 dalaman- Schiphol
werdt 5 dagen van te voren omgeboekt naar s`morgens 6:45
met gevolg dat men om 2 uur s`nachts wordt opgehaald in je hotel van marmaris
neckerman kon geen verklaring afgeven waarom???
hostess lotte van den broek van neckerman werkte ook niet echt mee
ik moest het zelf maar proberen om onurair te bellen, wat natuurlijk niet lukte om een engelstalige aan de lijn te krijgen.
toen ik die eindelijk een aan de lijn kreeg werdt het gesprek verbroken tot 2 keer toe.
onze vrienden die met een peuter van anderhalf jaar reisde, werden vrijdag nacht om half een wakker gebeld dat ze die nacht om 4 uur een taxi moesten pakken omdat ze plotseling op de vroege vlucht waren omgeboekt.
dus bedankt onurair om onze vakantie zo ellendig te laten eindigen.
maar wij laten het hierbij niet zitten, net zoals nog 8 mensen die van ons hotel elegance te marmaris hetzelfde overkwam.
dus ik raad iedereen aan om nooit meer met onurair te vliegen....
Sterke punten
goedkoop
Zwakke punten
geen tot weinig Engelssprekend personeel
te weinig beenruimte
nooit meer
Vlak voor het opstijgen viel alles ineens uit. Dachten dat we over moesten stappen , maar nee, na 10 minuten hadden ze hem weer aan de praat.
Vreemde harde geluiden tijdens de reis, en stugge stewardessen die bijna geen engels kunnen.
Voor ons dus echt NOOIT meer. Voelde me absoluut niet veilig!
Ik ben niet groot maar zat ineengepropt in mijn stoel.
Doe mij maar gewoon weer een Nederlandse maatschappij de volgende keer.
Onur Air OHY1300 van 08-08-2011 van Amsterdam naar Antalya
Hierbij roepen wij alle medepassagiers van Onur Air vlucht OHY1300 van 08-08-2011 van Amsterdam naar Antalya op, om samen Onur Air te dwingen compensatie te vergoeden vanwege de opgelopen vertraging. Wij hebben van het de Inspectie Leefomgeving en Transport/Luchtvaart (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) bericht dat Onur Air deze compensatie eigenlijk verschuldigd is op basis van artikel 7 van de EU verordening 261/2004. Wij gaan verder met onze claim. Dus als u dezelfde vlucht heeft gehad en mee wil vechten voor gerechtigheid, laat het dan even weten, zodat we in contact kunnen komen, zonder forums te moeten lastig vallen.
Sterke punten
Geen en goedkoop was onze week in Turkije met 5 personen niet, of dat nou van de prijs van de vliegtickets of de prijs van het resort afhangt weet ik niet.
Zwakke punten
Een heleboel, zeker omdat ze nog niet het fatsoen hebben te reageren op e-mails van mensen. Pas als deze steun zoeken bij de officiële instanties, krijgen we enig respons.
Klacht Onur-Air
Op 08-08-2011 zijn we met Onur Air na 7 uur vertraging van Amsterdam naar Antalya gevlogen. Hun vliegtuig, wat nog in Turkije stond had motorpech en de motor diende te worden vervangen. Na 7 uur hebben we een vliegtuig uit Istanbul gekregen, ook een oud wrak. Onur Air verklaart in te stemmen met de EU-verordening, echter geven zij bij het indienen van de claim niet thuis, sterker nog: ze reageren helemaal niet op brieven en/of emails. Ze beroepen zich waarschijnlijk op overmacht, maar dat geldt volgens alle informatie op het internet volgens ons niet, dan moet het weer of de veiligheid meespelen en bij veiligheid moet je denken aan aanslagen, maar niet aan slecht onderhoud van vliegtuigen, dat heeft Onur Air zelf in de hand. Neckermann Reizen legt alles naast zich neer, maar zij bieden tenslotte een slechte luchtvaartmij. aan. Wij hebben contact gehad met EU-claim (behandelen Onur Air niet), de geschillencommissie kan ook niets doen/doet niets hieraan. We hebben de zaak aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat doorgesluisd. Verder gaan we nu nog verder met de EU commissie in Brussel, ANWB, Ombudsman en Kassa. En misschien nog verder naar de rechtbank indien meer mensen op dezelfde vlucht gezeten hebben en ook hun recht willen halen. Al met al zijn wij er nog niet klaar mee. We zijn dus op zoek naar medepassagiers, die ook een claim hebben ingediend, maar nul op request krijgen van Onur Air.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Een hele waslijst.