Hierbij roepen wij alle medepassagiers van Onur Air vlucht OHY1300 van 08-08-2011 van Amsterdam naar Antalya op, om samen Onur Air te dwingen compensatie te vergoeden vanwege de opgelopen vertraging. Wij hebben van het de Inspectie Leefomgeving en Transport/Luchtvaart (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) bericht dat Onur Air deze compensatie eigenlijk verschuldigd is op basis van artikel 7 van de EU verordening 261/2004. Wij gaan verder met onze claim. Dus als u dezelfde vlucht heeft gehad en mee wil vechten voor gerechtigheid, laat het dan even weten, zodat we in contact kunnen komen, zonder forums te moeten lastig vallen.
Sterke punten
Geen en goedkoop was onze week in Turkije met 5 personen niet, of dat nou van de prijs van de vliegtickets of de prijs van het resort afhangt weet ik niet.
Zwakke punten
Een heleboel, zeker omdat ze nog niet het fatsoen hebben te reageren op e-mails van mensen. Pas als deze steun zoeken bij de officiële instanties, krijgen we enig respons.
Op 08-08-2011 zijn we met Onur Air na 7 uur vertraging van Amsterdam naar Antalya gevlogen. Hun vliegtuig, wat nog in Turkije stond had motorpech en de motor diende te worden vervangen. Na 7 uur hebben we een vliegtuig uit Istanbul gekregen, ook een oud wrak. Onur Air verklaart in te stemmen met de EU-verordening, echter geven zij bij het indienen van de claim niet thuis, sterker nog: ze reageren helemaal niet op brieven en/of emails. Ze beroepen zich waarschijnlijk op overmacht, maar dat geldt volgens alle informatie op het internet volgens ons niet, dan moet het weer of de veiligheid meespelen en bij veiligheid moet je denken aan aanslagen, maar niet aan slecht onderhoud van vliegtuigen, dat heeft Onur Air zelf in de hand. Neckermann Reizen legt alles naast zich neer, maar zij bieden tenslotte een slechte luchtvaartmij. aan. Wij hebben contact gehad met EU-claim (behandelen Onur Air niet), de geschillencommissie kan ook niets doen/doet niets hieraan. We hebben de zaak aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat doorgesluisd. Verder gaan we nu nog verder met de EU commissie in Brussel, ANWB, Ombudsman en Kassa. En misschien nog verder naar de rechtbank indien meer mensen op dezelfde vlucht gezeten hebben en ook hun recht willen halen. Al met al zijn wij er nog niet klaar mee. We zijn dus op zoek naar medepassagiers, die ook een claim hebben ingediend, maar nul op request krijgen van Onur Air.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Een hele waslijst.