TUIfly is een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die voornamelijk vakantievluchten uitvoert, zowel op charter- als lijndienstbasis. De maatschappij vormt een onderdeel van de grootste Nederlandse reisorganisatie: TUI Nederland NV. Ze voert voornamelijk vluchten uit voor de vakantiegangers van TUI Nederland, die hun reizen geboekt hebben bij vakantiemerken als Holland International, Arke, KRAS of Sunrise.
Slechte maatschappij ze hebben ons vliegtickets gewijzigd twee keer naar andere datum en daarna naar andere bestemmingen door dat moest ik mijn vlucht aanulleren. Je komt heel moeilijk met contact met ze bijna drie uurtje aan de lijn pas word je geholpen.nooit meer met deze oplichters rijzen.
Datum van ervaring: 10 april 2023
Sterke punten Klanten 3 uurtjes op de telefoon lijn van laten wachten
Zwakke punten Ik heb heel slechte ervaringen met deze maatschappij
Beste lezers, graag wil ik u allen informeren als een bewust consument over TUIfly. NOOIT heb ik een slechtere service ontvangen dan van deze onprofessionele organisatie. Ik had een ticket voor een vlucht van Zaventem naar Banjul Gambia op 17 april 2020. Ik ontving al enkele mails van Tuifly over de maatregelen Covid 19. Dat is heel logisch natuurlijk. MAAR: in hun mails beloofde ze me compensatie en ook de belofte dat ze contact zouden opnemen over deze geannuleerde vlucht. Dit bleek dus een puur FAKE verhaal. NOOIT was er enig contact noch compensatie, noch voucher. Ik heb tweemaal klacht ingediend tegen dit soort wanpraktijken van Tuifly. ER was GEEN enkele reactie van Tuifly. Ik heb hen tweemaal telefonisch gecontacteerd. De eerste maal was dat met een vriendelijke begrijpende man. De Tweede maal was dat met een dame die heel onvriendelijk was.Ze hield ervan om te spotten met een gedupeerde klant. Van professionele service gesproken!! Ondanks meermaalse belofte om compensatie kwam er NIKS! Toevallig had ik ook een reis geboekt voor de komende maanden via Corendon. Zonder enig initiatief van mij werd ik de voorbije weken gecontacteerd door Corendon. Ik kreeg onmiddellijk een compensatie aangeboden. Dit getuigt van ECHT professionalisme. Daar kan Tuifly nog heel VEEL van leren. Bovendien is dit niet mijn eerst zeer slechte ervaring met TUI. 3 jaar geleden vloog ik via Tui naar Gambia. De vlucht had 5 uur vertraging. Ik heb hen daarover gecontacteerd en ze stuurde me 300 euro compensatie. Achteraf bleek dit niet WETTELIJK. Voor langeafstandsvluchten met zoveel vertraging moet je volgens Europese regulering 600 euro's ontvangen. Tui heeft me dus bedrogen.Ze volgen de wetgeving niet. TUI is een malafide organisatie. Vertrouw NOOIT in TUI.
6 uur voor vertrek (11:40 uur. 4 oktober) werd ik geïnformeerd per SMS dat De vlucht s,avonds om 19:15 uur zou vertrekken. Pick-up tijd van hotel 16:40 uur. Van de chauffeur gehoord dat wij niet naar de luchthaven gingen maar naar een ander hotel. In dit hotel van TUI hostes gehoord dat de vlucht om 13:20 uur op 5 oktober gaat. Weer in NL 3 keer telefonisch en 4 keer per E-Mail geprobeerd de reden van vertraging te achterhalen. TUI geeft geen antwoord en reageert helemaal niet meer. Super arrogant.
Sterke punten Vliegen vanaf Groningen.
Zwakke punten Bij vertraging beter informeren. Onvriendelijke helpdesk medewerker.
Wij hebben een geweldige vlucht gehad met Tui fly. Geen vertraging gehad. Geweldige service van personeel aan boord. 2 maal warm eten en tussendoor nog snacks. Je kon en mocht zoveel drinken wat je wilde. Ook de goede merken alcohol. Entertainmentaanbod is oke maar houdt niet over. Wel voldoende voor de reis van 9 uur. Stoelen zeer breed met veel ruimte voor de benen. Ben 195 cm lang en kon gestrekt liggen. Wij zijn zeer tevreden. Zaten rij 2.
Wij een echtpaar van in de 70 zijn naar Curacao gevlogen in de luxe klasse.
Heen 1 uur vertraging echter we kwamen op tijd op Curacao aan.
Ik ben een persoon die niet kan eten en gebruik maak van drink voeding, Mijn vrouw kreeg voldoende en in kon het ruiken. Echter de purser vroeg mij of ik nog iets nodig had. Ik vroeg hem om boullion, ja dat was er niet maar: hij ging naar zijn persoonlijke tas toe en haalde daar een opkikkertje uit en bracht dat mij. Klasse.
Op de terugweg wederom 1 uur vertraging echter weer op tijd op Schiphol.
Na een maand op de terugweg kwam dezelfde purser mij weer boullion brengen wederom een opkikker.
Hier blijkt uit dat alle negatieve reacties over TUIFLY ook wel eens overdreven worden.
Sterke punten Service en de prijs
Zwakke punten Ik had assistentie gevraagd goed geregeld echter als de vertrek gate verandert is er niemand die mijn rolstoel duwt.
De voetensteun in de luxe klasse kan maar op 1 stand en dat is te laag.
Dure tickets Star Class gekocht.
Krijg je 2 weken van tevoren te horen dat het vliegtuig niet vliegt.
Maar een onbekend Spaans vliegtuig zonder business class stoelen.
Dus dan vlieg je economy ipv de business class stoelen, krijg je 200,- pp terug en excuses.
Slechte service.
In sept. j.l. met een boeiing 777 van Antalya naar Eindhoven gevlogen. De stoelleuningen van de stoel aan het gangpad zitten vast, zodat alle 3 de passagiers over de stoelleuning moeten stappen, is erg lastig, vooral omdat de ruimte van de leuning van de stoel voor je erg klein is. Ook de stoelleuning zit vast op alle stoelen, dus niet meer naar achteren zetten. En er wordt omgeroepen, het is verboden om zelfmeegenomen eten in het vliegtuig op te eten. Het wordt er niet beter op, mijn advies is, zorg dat de klanten tevreden zijn met de vlucht, dat levert geen irritatie op, en dan komen de klanten waarschijnlijk eerder terug met een Tuifly boeking.
Sterke punten Op dit moment weinig sterke punten.
Zwakke punten Klantvriendelijkheid gaat achteruit.
Mijn vrouw en ik zijn onlangs naar Ibiza op vakantie gegaan. Dan denk je dat je gaat vliegen met TUIfly en dat de reis nog enigszins vol te houden is. Maar nee hoor, ze stoppen je gewoon schaamteloos in een low-budget toestel van Blue Air. En blue dat wordt je zeker vanwege zuurstofgebrek veroorzaakt door de micro stoelen waar je op wordt gedumpt. Zelfs kinderen en liliputters hadden het vies benauwd! Werkelijk onbegrijpelijk hoe TUI zijn best doet klanten een afgrijselijke vlucht te bezorgen. Ik weet zeker dat de eerste reisorganisatie die uitsluitend comfort-stoelen aanbiedt héél erg succesvol wordt.
Sterke punten Geen (Blue-air)
Zwakke punten Alles bij Blue-air is compleet drama
Ik heb TUIFly geboekt voor een reis naar Kreta. Krijg Blue Air. Beenruimte op seat 32A op heenreis krap, maar ik kon zitten met mijn 1.70m. Terugreis zelfde seat 32A en ik zat met mijn knieen in de rug van 31A. Crew gaf als verklaring dat meer mensen dan anders Comfort hadden geboekt en dan was er weinig ruimte. Zeker voor de achterste rij tegen het schot was het niet te doen. Ik vind het schandalig dat je zo krap zit. Ook schandalig dat je voor TUI betaald en met een goedkope prijsvechter, die nog krapper met hun ruimte omgaan, vliegt. Crew gaf het advies te gaan staan gedurende de vlucht. Gaan wre ook nog staanplaatsen verkopen-low budget?! Waardeloze koehandel van TUI die zo lekker goedkoop je vervoeren.
Sterke punten geen
Zwakke punten Je betaald voor TUI en krijgt Blue Air. Je betaald voor dezelfde seat en krijgt op terugreis minder ruimte. Je kunt totaal niet op TUI vertrouwen.
Voor onze vakantie van een week naar Spanje Tui geboekt voor de heenvlucht. Volgens het vluchtschema vertrok het vliegtuig 9 's ochtends, een mooie tijd. Toen onze e-tickets kwamen, bleek dat we pas om 19 u vertrokken, tien uur later! Dat betekent voor ons een vakantiedag minder en dat is veel op een week. Tui was niet bereid ons gratis om te boeken. Wat een wanprestatie. Nooit meer Tui!
Vandaag, toevalliger wijze tel. contact met Arke omdat ik niet kon inloggen op hun site. Ik kreeg te horen dat er een storing was. Tegelijkertijd hoorde ik tot mijn stomme verbazing dat we zonder enig overleg van de comfort classe naar de Economie classe waren geplaats. DE COMFORT CLASSE IS BETAALD, BEVESTIGD, STOEL RESERVERING BEVESTIGD, dit is al rond 25 aug. gebeurd!Uiteraard geprobeerd hier iets aan te doen. De dame aan de telefoon bleef aardig. Maar kon of mogelijk, wilde hier niets aan doen. We kunnen het geld terug krijgen. Nu dat is niet wat we willen, we willen comfort reizen en niet voor het blok gezet worden. Als ik niet toevallig had gebeld, dan hadden we dit pas vernomen bij de balie! Ik ben benieuwd hoe Arke dit op gaat lossen. Wat een voorpret van je vakantie, thx Arke
(trouwens een in wat site`s gedoken met reviews over Arke, dit kennelijk zeker niet de eerste keer dat Arke soortgelijk flikt)
Sterke punten Tot op heden geen
Zwakke punten Zeer onbetrouwbaar, denk na voordat je Arke boekt
Omdat wij beiden nogal lang zijn en ook oudere mensen (zeventigers), boekten wij voor een aangename vakantie naar Tenerife bij ArkeFly de zogenaamde Comfort class. Omdat er geen directe lijnvluchten vanuit Nederland zijn werd het dus een chartermaatschappij. Nu weten wij als ervaren vliegpassagiers wel dat de vluchttijden bij een chartermaatschappij altijd nog kunnen veranderen, maar wat wij nog nooit hebben meegemaakt is dat ook de klasse die je boekt en waarvoor je betaald hebt, kennelijk nog op het laatste moment naar een lagere klasse kan worden bijgesteld, zonder dat je daar verder iets aan kunt doen. Eerst werd ons bericht dat de Comfort class voor de terugreis was vervallen en een week erna dat ook de Comfort class voor de heenreis (die nota bene een maand voor de terugreis plaats zal vinden) niet doorging. Reden hiervoor volgens Arke: De vlucht is aangepast (vertrektijden overigens op beide vluchten niet gewijzigd) waardoor er te weinig comfort stoelen beschikbaar zijn. Arke gebeld en gevraagd welke criteria zij hanteerden om wel gebruik te mogen maken van de weinige resterende comfortstoelen. Antwoord: "Wie het eerst heeft geboekt.` Nu hadden wij al 4 maanden eerder voor die vlucht geboekt, dus dat leek een smoes van hun kant. Doorvragen leverde het antwoord op: Misschien zijn er wel helemaal geen comfortstoelen op de door u geboekte vlucht. Dat leek dichter bij de waarheid. Ik wilde de vluchten daarom annuleren, maar dat kon volgens Arke alleen tegen 100 % van de vluchtprijs. Wel zou ik het extra betaalde geld voor de Comfort class terugkrijgen. Alles volgens de voorwaarden, aldus Arke.
Inmiddels -vijf dagen nadat wij de mededeling ontvingen dat de Comfort Class door omstandigheden niet meer beschikbaar was- heb ik de Arkefly website nog eens geopend en voor dezelfde data die wij al geboekt hadden een nieuwe boeking ingevoerd. Wat blijkt? Je kunt nog steeds Comfort Class stoelen boeken op deze vluchten ! Arke vraagt daar dan wel meer geld voor dan een paar maanden geleden, toen wij boekten. Speelt Arke een commercieel spelletje? Vroege boekers uit de Comfort Class verwijderen teneinde plaats te maken voor meer geld opbrengende late boekers?
Een zoektocht op internet leverde op dat Arke dit kunstje met grote regelmaat flikt. Mensen die prettig willen zitten op hun vliegreis worden gelokt met de Comfort class en boeken dus niet bij een concurrerende maatschappij, die dat niet heeft. Vervolgens krijgen velen nadat alles betaald is en annulering in feite niet meer mogelijk is, het bericht dat er helaas geen of te weinig Comfort stoelen beschikbaar zijn op deze reis. Gevolg een Economy vlucht, die ze bij elke willekeurige concurrent ook hadden kunnen boeken en waarschijnlijk voordeliger. Voor ons dus nooit meer Arke.
Sterke punten Nog geen kunnen vinden.
Zwakke punten Valse lokkertjes en geen rechten voor de daardoor genepte passagier!
Ik ben met een vriend met Arkefly naar Sal gevlogen, extra veel beenruimte, de tussen stoel uitgekocht, helaas kwam toch tussen ons in een kleine dame te zitten, het arme mens, ook die kleine dame had nauwelijks genoeg beenruimte, maar de breedte van die stoelen!!!
Ik ben een zeer frequente vlieger, 20+ vluchten per jaar! steeds andere maatschappijen, dit soort krapte nog nooit eerder meegemaakt, gaat het met hun ook nooit meer meemaken, ik blijf dan nog liever thuis bij me schoonmoeder.
Er passen 2 mannen op die 3 stoelen, en dames met dikke konten kunnen het vergeten, of moeten zich echt in de stoel persen, voordeel is bij een crash zit je stevig in je stoel
Sterke punten de stoelen zitten zo krap dat bij een crash, je zonder gordels om, er toch niet uit kan vliegen.
Gefeliciteerd u hebt er met uw vliegtuigindeling voor gezorgd dat ik nooit weer met Arke ga vliegen.
U zegt op internet dat de 787 dreamliner ruim opgezet is.
Hoe kan het dan dat ik met m'n knieen tegen de voorstoel zit, en met m'n neus bijna in het haar van m'n voorbuurman zit. En dat op een vlucht van meer dan 9 uur schandalig. Je benen kunnen wel afknellen. Ik heb de helft van de vlucht gestaan.
wij zouden 25 aug om 19.50 de lucht in gaan naar brussel en dan naar Zanzibar wij aangekomen om 17.00 vertraging het zou 23.30 snachts worden maar vliegtuig kapot toen maar met de bus naar brussel een reis van tweeen half uur daar zou een vliegtuig klaar staan smorgens om 6 uur maar dat werd 8 uur en dat werd 12 uur uit eindelijk gingen we 13.00 de lucht in 17 uur later arke kon er niet veel aan doen werd er gezegd en wenste onze een prettige vakantie toe maar ik ga proberen de media er bij te halen
Sterke punten kan ik niet altijd met arky gevlogen maar nu even niet meer
Zwakke punten geen eten of drinken gehad alles was gesloten na tien uur s avonds op schiphol
Gereserveerde ruimere klasse vaker niet dan wel beschikbaar, vaker wel dan geen vertraging, bij vertraging bewust onvolledig en misleidend geinformeerd, geen bereidheid tot betalen verplichte vergoeding bij vertragingen, brieven worden na maanden of in het geheel niet beantwoord.
Arke is de enige maatschappij die wij nooit meer zullen boeken.
Wij hebben in april een reis naar Curacao geboekt voor het gehele gezin. Dit gewoon on-line via de site van de vakantiediscounter onderdeel van Elmar reizen! Na een aanbetaling ontvingen we een bevestiging.
Sofar So good,echter later kwamen we erachter dat we een tussenlanding op Aruba zouden maken en er by Arkefly aanzienlijk veel kosten bijkomen. Immers je betaalt geld als je naast elkaar wil zitten,voor extra maaltijd niet gek toch als je 9 uur of 10 uur vliegt,entertainment set, slaapgerei, drankjes. Vijf mensen komt er gewoon 10% reissom bij en dan doe je niets geks!
Eerste reactie van Vakantie discounter alles staat netjes vermeld, echter dit is apert niet het geval.
Na boeking krijg je een bevestiging (2 weken later per mail) met een tekst in hele kleine lettertjes dat er mogelijke tussenlanding kan worden gemaakt.
Hadden we toen geweten dat we niet rechtstreeks zouden vliegen met de extra kosten hadden we niet geboekt,overigens onderzoek heeft uitgewezen dat de KLM zelfs goedkoper zou zijn,geen betaling voor extra en rechtstreeks.
Overigens een concurrent Kras.nl vermeld alles wel helder op haar site!
Als je simpel vraagt waarom meldt u niet tijdens boeken deze essentiële informatie krijg je allerlei ontwijkende antwoorden.
De rest is voorspelbaar ontwijkend gedrag,wijzen naar voorwaarden achteraf geen verantwoordelijkheid nemen.
Ik adviseer u om de site van de vakantiediscounter te bezoeken en te boeken naar de antillen, u zult zien dat er geen informatie wordt verstrekt over tussenlanding en extra kosten.
Arkefly hoe kun je zo'n partner je produkt laten aanbieden en stellen dat je duurzaam bent.
Sterke punten Geen enkel sterkpunt.
Zwakke punten Als je gaat Googlen ontdek je dat Arkefly al vanaf 2007 een tevredenheid van 5,7 heeft, er geklaagd wordt over vertragingen,storingen, oude vliegtuigen,slechte service. Wist u dat Arkefly de maatschappij is waar de meeste uitkeringen zijn gedaan ivb vertragingen.
Ik zal nooit meer via Tui een reis boeken of vliegen via Arkefly. Wij vliegen voortaan KLM.
Ook daar gebeurt natuurlijk wel eens wat maar men is eerlijk over wat men aanbiedt.
Mensen ik heb een behoorlijk dure les geleerd,maar let op goedkoop is duurkoop.Laat dit een les zijn voor een ieder die denkt even een reis te boeken.
Op dindsdagavond 24-07-2012 zijn wij met Arkefly (vluchtnummer OR223) naar Rhodos vertrokken. Na een vertraging van een paar uur bleek bij aankomst op Rhodos de koffer van mij niet te zijn aangekomen. Deze kreeg ik vrijdagochtend omdat hij in Amsterdam was blijven staan. Ik heb de koffer bij het inchecken bij Arkefly, in goed vertrouwen afgegeven maar is dus niet meegekomen in het vliegtuig. Hierdoor heb ik tot vrijdag geen vakantie kunnen vieren en alleen maar stress gehad of ik mijn koffer weer zou krijgen of niet. Ik bijna niks doen omdat al mijn spullen in mijn reiskoffer zaten en steeds werd ik daar weer aan herinnerd. Ik heb zelf gebeld naar de hostess van Arke reizen en deze hostess zouden het voor mij in de gaten houden als mijn koffer ergens was opgedoken dan zou ik het horen van hun. Deze hostess van Arke- reizen hebben helemaal niks gedaan en ik moest zelf achter de koffers aan bellen naar het vliegveld in Rhodos. Ik heb de hostess er helemaal niet meer over gehoord en toen ik werd opgehaald voor vertrek heeft ze het er helemaal niet over gehad en deed ze net of er niks gebeurd was. Vreselijk slechte hostess. Deze dames van Arke- reizen zijn er in ieder geval niet om je een onbezorgde vakantie te geven. Gisteren 08-08-2012 rondstreeks 16.30 werd ik gebeld door ArkeFly en kreeg ik excusus voor de samenloop van omstandigheden te horen. ArkeFly is niet verantwoordelijk te stellen voor vermissing van mijn koffer. Ik geef in alle vertrouwen mijn koffer af bij ArkeFly en dan zijn deze mensen niet verantwoordelijk wordt mij verteld. Wat heb ik hieraan, het kwaad is geschiet. Ik betaalde ?2.300,00 voor deze reis en heb daar hard voor gespaard. En dan wordt er gebeld met een excuus en daar wordt je mee afgedankt.
Sterke punten Geen.
Zwakke punten Afhandelen van klachten. Dat is namelijk geen afhandelen maar afschepen.
Arke fly berekent kosten voor het zelf thuis inchecken van de zitplaatsen. Dit is echt een melkkoetje voor arke. Je krijgt namelijk op schiphol gewoon zitplaatsen toegewezen. Waarom doet arke dit? Je verlicht door het zelf inchecken toch ook de organistie. Eigenliijk zal je als klant korting moeten krijgen wanneer je zeld incheckt!
Onbetrouwbaar vliegmaatschappi
Slechte maatschappij ze hebben ons vliegtickets gewijzigd twee keer naar andere datum en daarna naar andere bestemmingen door dat moest ik mijn vlucht aanulleren. Je komt heel moeilijk met contact met ze bijna drie uurtje aan de lijn pas word je geholpen.nooit meer met deze oplichters rijzen.
Datum van ervaring: 10 april 2023
Sterke punten
Klanten 3 uurtjes op de telefoon lijn van laten wachten
Zwakke punten
Ik heb heel slechte ervaringen met deze maatschappij
TUIFLY staat gelijk met maffia en oplichterij
Beste lezers, graag wil ik u allen informeren als een bewust consument over TUIfly. NOOIT heb ik een slechtere service ontvangen dan van deze onprofessionele organisatie. Ik had een ticket voor een vlucht van Zaventem naar Banjul Gambia op 17 april 2020. Ik ontving al enkele mails van Tuifly over de maatregelen Covid 19. Dat is heel logisch natuurlijk. MAAR: in hun mails beloofde ze me compensatie en ook de belofte dat ze contact zouden opnemen over deze geannuleerde vlucht. Dit bleek dus een puur FAKE verhaal. NOOIT was er enig contact noch compensatie, noch voucher. Ik heb tweemaal klacht ingediend tegen dit soort wanpraktijken van Tuifly. ER was GEEN enkele reactie van Tuifly. Ik heb hen tweemaal telefonisch gecontacteerd. De eerste maal was dat met een vriendelijke begrijpende man. De Tweede maal was dat met een dame die heel onvriendelijk was.Ze hield ervan om te spotten met een gedupeerde klant. Van professionele service gesproken!! Ondanks meermaalse belofte om compensatie kwam er NIKS! Toevallig had ik ook een reis geboekt voor de komende maanden via Corendon. Zonder enig initiatief van mij werd ik de voorbije weken gecontacteerd door Corendon. Ik kreeg onmiddellijk een compensatie aangeboden. Dit getuigt van ECHT professionalisme. Daar kan Tuifly nog heel VEEL van leren. Bovendien is dit niet mijn eerst zeer slechte ervaring met TUI. 3 jaar geleden vloog ik via Tui naar Gambia. De vlucht had 5 uur vertraging. Ik heb hen daarover gecontacteerd en ze stuurde me 300 euro compensatie. Achteraf bleek dit niet WETTELIJK. Voor langeafstandsvluchten met zoveel vertraging moet je volgens Europese regulering 600 euro's ontvangen. Tui heeft me dus bedrogen.Ze volgen de wetgeving niet. TUI is een malafide organisatie. Vertrouw NOOIT in TUI.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles omtrent hun service
TUI Arrogant
6 uur voor vertrek (11:40 uur. 4 oktober) werd ik geïnformeerd per SMS dat De vlucht s,avonds om 19:15 uur zou vertrekken. Pick-up tijd van hotel 16:40 uur. Van de chauffeur gehoord dat wij niet naar de luchthaven gingen maar naar een ander hotel. In dit hotel van TUI hostes gehoord dat de vlucht om 13:20 uur op 5 oktober gaat. Weer in NL 3 keer telefonisch en 4 keer per E-Mail geprobeerd de reden van vertraging te achterhalen. TUI geeft geen antwoord en reageert helemaal niet meer. Super arrogant.
Sterke punten
Vliegen vanaf Groningen.
Zwakke punten
Bij vertraging beter informeren. Onvriendelijke helpdesk medewerker.
Tuifly naar Zanzibar Tanzania
Wij hebben een geweldige vlucht gehad met Tui fly. Geen vertraging gehad. Geweldige service van personeel aan boord. 2 maal warm eten en tussendoor nog snacks. Je kon en mocht zoveel drinken wat je wilde. Ook de goede merken alcohol. Entertainmentaanbod is oke maar houdt niet over. Wel voldoende voor de reis van 9 uur. Stoelen zeer breed met veel ruimte voor de benen. Ben 195 cm lang en kon gestrekt liggen. Wij zijn zeer tevreden. Zaten rij 2.
Sterke punten
stoelen
beenruimte
toestel
Zwakke punten
tussenstop op terugvlucht
Positief over TUIFLY
Wij een echtpaar van in de 70 zijn naar Curacao gevlogen in de luxe klasse.
Heen 1 uur vertraging echter we kwamen op tijd op Curacao aan.
Ik ben een persoon die niet kan eten en gebruik maak van drink voeding, Mijn vrouw kreeg voldoende en in kon het ruiken. Echter de purser vroeg mij of ik nog iets nodig had. Ik vroeg hem om boullion, ja dat was er niet maar: hij ging naar zijn persoonlijke tas toe en haalde daar een opkikkertje uit en bracht dat mij. Klasse.
Op de terugweg wederom 1 uur vertraging echter weer op tijd op Schiphol.
Na een maand op de terugweg kwam dezelfde purser mij weer boullion brengen wederom een opkikker.
Hier blijkt uit dat alle negatieve reacties over TUIFLY ook wel eens overdreven worden.
Sterke punten
Service en de prijs
Zwakke punten
Ik had assistentie gevraagd goed geregeld echter als de vertrek gate verandert is er niemand die mijn rolstoel duwt.
De voetensteun in de luxe klasse kan maar op 1 stand en dat is te laag.
Dure tickets Star Class gekocht.
Dure tickets Star Class gekocht.
Krijg je 2 weken van tevoren te horen dat het vliegtuig niet vliegt.
Maar een onbekend Spaans vliegtuig zonder business class stoelen.
Dus dan vlieg je economy ipv de business class stoelen, krijg je 200,- pp terug en excuses.
Slechte service.
Tuifly vlucht
In sept. j.l. met een boeiing 777 van Antalya naar Eindhoven gevlogen. De stoelleuningen van de stoel aan het gangpad zitten vast, zodat alle 3 de passagiers over de stoelleuning moeten stappen, is erg lastig, vooral omdat de ruimte van de leuning van de stoel voor je erg klein is. Ook de stoelleuning zit vast op alle stoelen, dus niet meer naar achteren zetten. En er wordt omgeroepen, het is verboden om zelfmeegenomen eten in het vliegtuig op te eten. Het wordt er niet beter op, mijn advies is, zorg dat de klanten tevreden zijn met de vlucht, dat levert geen irritatie op, en dan komen de klanten waarschijnlijk eerder terug met een Tuifly boeking.
Sterke punten
Op dit moment weinig sterke punten.
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid gaat achteruit.
Wat een nep
Mijn vrouw en ik zijn onlangs naar Ibiza op vakantie gegaan. Dan denk je dat je gaat vliegen met TUIfly en dat de reis nog enigszins vol te houden is. Maar nee hoor, ze stoppen je gewoon schaamteloos in een low-budget toestel van Blue Air. En blue dat wordt je zeker vanwege zuurstofgebrek veroorzaakt door de micro stoelen waar je op wordt gedumpt. Zelfs kinderen en liliputters hadden het vies benauwd! Werkelijk onbegrijpelijk hoe TUI zijn best doet klanten een afgrijselijke vlucht te bezorgen. Ik weet zeker dat de eerste reisorganisatie die uitsluitend comfort-stoelen aanbiedt héél erg succesvol wordt.
Sterke punten
Geen (Blue-air)
Zwakke punten
Alles bij Blue-air is compleet drama
beenruimte verschilt per vlucht bij dezelfde stoel
Ik heb TUIFly geboekt voor een reis naar Kreta. Krijg Blue Air. Beenruimte op seat 32A op heenreis krap, maar ik kon zitten met mijn 1.70m. Terugreis zelfde seat 32A en ik zat met mijn knieen in de rug van 31A. Crew gaf als verklaring dat meer mensen dan anders Comfort hadden geboekt en dan was er weinig ruimte. Zeker voor de achterste rij tegen het schot was het niet te doen. Ik vind het schandalig dat je zo krap zit. Ook schandalig dat je voor TUI betaald en met een goedkope prijsvechter, die nog krapper met hun ruimte omgaan, vliegt. Crew gaf het advies te gaan staan gedurende de vlucht. Gaan wre ook nog staanplaatsen verkopen-low budget?! Waardeloze koehandel van TUI die zo lekker goedkoop je vervoeren.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Je betaald voor TUI en krijgt Blue Air. Je betaald voor dezelfde seat en krijgt op terugreis minder ruimte. Je kunt totaal niet op TUI vertrouwen.
Discover your smile? Toch niet!
Voor onze vakantie van een week naar Spanje Tui geboekt voor de heenvlucht. Volgens het vluchtschema vertrok het vliegtuig 9 's ochtends, een mooie tijd. Toen onze e-tickets kwamen, bleek dat we pas om 19 u vertrokken, tien uur later! Dat betekent voor ons een vakantiedag minder en dat is veel op een week. Tui was niet bereid ons gratis om te boeken. Wat een wanprestatie. Nooit meer Tui!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Onbetrouwbaar en we lijken genept
Vandaag, toevalliger wijze tel. contact met Arke omdat ik niet kon inloggen op hun site. Ik kreeg te horen dat er een storing was. Tegelijkertijd hoorde ik tot mijn stomme verbazing dat we zonder enig overleg van de comfort classe naar de Economie classe waren geplaats. DE COMFORT CLASSE IS BETAALD, BEVESTIGD, STOEL RESERVERING BEVESTIGD, dit is al rond 25 aug. gebeurd!Uiteraard geprobeerd hier iets aan te doen. De dame aan de telefoon bleef aardig. Maar kon of mogelijk, wilde hier niets aan doen. We kunnen het geld terug krijgen. Nu dat is niet wat we willen, we willen comfort reizen en niet voor het blok gezet worden. Als ik niet toevallig had gebeld, dan hadden we dit pas vernomen bij de balie! Ik ben benieuwd hoe Arke dit op gaat lossen. Wat een voorpret van je vakantie, thx Arke
(trouwens een in wat site`s gedoken met reviews over Arke, dit kennelijk zeker niet de eerste keer dat Arke soortgelijk flikt)
Sterke punten
Tot op heden geen
Zwakke punten
Zeer onbetrouwbaar, denk na voordat je Arke boekt
Comfort class Arke is lokkertje; passagiers genept!
Omdat wij beiden nogal lang zijn en ook oudere mensen (zeventigers), boekten wij voor een aangename vakantie naar Tenerife bij ArkeFly de zogenaamde Comfort class. Omdat er geen directe lijnvluchten vanuit Nederland zijn werd het dus een chartermaatschappij. Nu weten wij als ervaren vliegpassagiers wel dat de vluchttijden bij een chartermaatschappij altijd nog kunnen veranderen, maar wat wij nog nooit hebben meegemaakt is dat ook de klasse die je boekt en waarvoor je betaald hebt, kennelijk nog op het laatste moment naar een lagere klasse kan worden bijgesteld, zonder dat je daar verder iets aan kunt doen. Eerst werd ons bericht dat de Comfort class voor de terugreis was vervallen en een week erna dat ook de Comfort class voor de heenreis (die nota bene een maand voor de terugreis plaats zal vinden) niet doorging. Reden hiervoor volgens Arke: De vlucht is aangepast (vertrektijden overigens op beide vluchten niet gewijzigd) waardoor er te weinig comfort stoelen beschikbaar zijn. Arke gebeld en gevraagd welke criteria zij hanteerden om wel gebruik te mogen maken van de weinige resterende comfortstoelen. Antwoord: "Wie het eerst heeft geboekt.` Nu hadden wij al 4 maanden eerder voor die vlucht geboekt, dus dat leek een smoes van hun kant. Doorvragen leverde het antwoord op: Misschien zijn er wel helemaal geen comfortstoelen op de door u geboekte vlucht. Dat leek dichter bij de waarheid. Ik wilde de vluchten daarom annuleren, maar dat kon volgens Arke alleen tegen 100 % van de vluchtprijs. Wel zou ik het extra betaalde geld voor de Comfort class terugkrijgen. Alles volgens de voorwaarden, aldus Arke.
Inmiddels -vijf dagen nadat wij de mededeling ontvingen dat de Comfort Class door omstandigheden niet meer beschikbaar was- heb ik de Arkefly website nog eens geopend en voor dezelfde data die wij al geboekt hadden een nieuwe boeking ingevoerd. Wat blijkt? Je kunt nog steeds Comfort Class stoelen boeken op deze vluchten ! Arke vraagt daar dan wel meer geld voor dan een paar maanden geleden, toen wij boekten. Speelt Arke een commercieel spelletje? Vroege boekers uit de Comfort Class verwijderen teneinde plaats te maken voor meer geld opbrengende late boekers?
Een zoektocht op internet leverde op dat Arke dit kunstje met grote regelmaat flikt. Mensen die prettig willen zitten op hun vliegreis worden gelokt met de Comfort class en boeken dus niet bij een concurrerende maatschappij, die dat niet heeft. Vervolgens krijgen velen nadat alles betaald is en annulering in feite niet meer mogelijk is, het bericht dat er helaas geen of te weinig Comfort stoelen beschikbaar zijn op deze reis. Gevolg een Economy vlucht, die ze bij elke willekeurige concurrent ook hadden kunnen boeken en waarschijnlijk voordeliger. Voor ons dus nooit meer Arke.
Sterke punten
Nog geen kunnen vinden.
Zwakke punten
Valse lokkertjes en geen rechten voor de daardoor genepte passagier!
te krap voor woorden, ook de extra beenruimte
Ik ben met een vriend met Arkefly naar Sal gevlogen, extra veel beenruimte, de tussen stoel uitgekocht, helaas kwam toch tussen ons in een kleine dame te zitten, het arme mens, ook die kleine dame had nauwelijks genoeg beenruimte, maar de breedte van die stoelen!!!
Ik ben een zeer frequente vlieger, 20+ vluchten per jaar! steeds andere maatschappijen, dit soort krapte nog nooit eerder meegemaakt, gaat het met hun ook nooit meer meemaken, ik blijf dan nog liever thuis bij me schoonmoeder.
Er passen 2 mannen op die 3 stoelen, en dames met dikke konten kunnen het vergeten, of moeten zich echt in de stoel persen, voordeel is bij een crash zit je stevig in je stoel
Sterke punten
de stoelen zitten zo krap dat bij een crash, je zonder gordels om, er toch niet uit kan vliegen.
Zwakke punten
krap, niet ruim, opgepropt
nooit weer met Arke
Gefeliciteerd u hebt er met uw vliegtuigindeling voor gezorgd dat ik nooit weer met Arke ga vliegen.
U zegt op internet dat de 787 dreamliner ruim opgezet is.
Hoe kan het dan dat ik met m'n knieen tegen de voorstoel zit, en met m'n neus bijna in het haar van m'n voorbuurman zit. En dat op een vlucht van meer dan 9 uur schandalig. Je benen kunnen wel afknellen. Ik heb de helft van de vlucht gestaan.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
vertraging
wij zouden 25 aug om 19.50 de lucht in gaan naar brussel en dan naar Zanzibar wij aangekomen om 17.00 vertraging het zou 23.30 snachts worden maar vliegtuig kapot toen maar met de bus naar brussel een reis van tweeen half uur daar zou een vliegtuig klaar staan smorgens om 6 uur maar dat werd 8 uur en dat werd 12 uur uit eindelijk gingen we 13.00 de lucht in 17 uur later arke kon er niet veel aan doen werd er gezegd en wenste onze een prettige vakantie toe maar ik ga proberen de media er bij te halen
Sterke punten
kan ik niet altijd met arky gevlogen maar nu even niet meer
Zwakke punten
geen eten of drinken gehad alles was gesloten na tien uur s avonds op schiphol
onbetrouwbaar en slecht
Gereserveerde ruimere klasse vaker niet dan wel beschikbaar, vaker wel dan geen vertraging, bij vertraging bewust onvolledig en misleidend geinformeerd, geen bereidheid tot betalen verplichte vergoeding bij vertragingen, brieven worden na maanden of in het geheel niet beantwoord.
Arke is de enige maatschappij die wij nooit meer zullen boeken.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie review
onbetrouwbare partner arkefly de vakantiediscounter
Wij hebben in april een reis naar Curacao geboekt voor het gehele gezin. Dit gewoon on-line via de site van de vakantiediscounter onderdeel van Elmar reizen! Na een aanbetaling ontvingen we een bevestiging.
Sofar So good,echter later kwamen we erachter dat we een tussenlanding op Aruba zouden maken en er by Arkefly aanzienlijk veel kosten bijkomen. Immers je betaalt geld als je naast elkaar wil zitten,voor extra maaltijd niet gek toch als je 9 uur of 10 uur vliegt,entertainment set, slaapgerei, drankjes. Vijf mensen komt er gewoon 10% reissom bij en dan doe je niets geks!
Eerste reactie van Vakantie discounter alles staat netjes vermeld, echter dit is apert niet het geval.
Na boeking krijg je een bevestiging (2 weken later per mail) met een tekst in hele kleine lettertjes dat er mogelijke tussenlanding kan worden gemaakt.
Hadden we toen geweten dat we niet rechtstreeks zouden vliegen met de extra kosten hadden we niet geboekt,overigens onderzoek heeft uitgewezen dat de KLM zelfs goedkoper zou zijn,geen betaling voor extra en rechtstreeks.
Overigens een concurrent Kras.nl vermeld alles wel helder op haar site!
Als je simpel vraagt waarom meldt u niet tijdens boeken deze essentiële informatie krijg je allerlei ontwijkende antwoorden.
De rest is voorspelbaar ontwijkend gedrag,wijzen naar voorwaarden achteraf geen verantwoordelijkheid nemen.
Ik adviseer u om de site van de vakantiediscounter te bezoeken en te boeken naar de antillen, u zult zien dat er geen informatie wordt verstrekt over tussenlanding en extra kosten.
Arkefly hoe kun je zo'n partner je produkt laten aanbieden en stellen dat je duurzaam bent.
Sterke punten
Geen enkel sterkpunt.
Zwakke punten
Als je gaat Googlen ontdek je dat Arkefly al vanaf 2007 een tevredenheid van 5,7 heeft, er geklaagd wordt over vertragingen,storingen, oude vliegtuigen,slechte service. Wist u dat Arkefly de maatschappij is waar de meeste uitkeringen zijn gedaan ivb vertragingen.
Ik zal nooit meer via Tui een reis boeken of vliegen via Arkefly. Wij vliegen voortaan KLM.
Ook daar gebeurt natuurlijk wel eens wat maar men is eerlijk over wat men aanbiedt.
Mensen ik heb een behoorlijk dure les geleerd,maar let op goedkoop is duurkoop.Laat dit een les zijn voor een ieder die denkt even een reis te boeken.
Reiskoffer door ArkeFly drie dagen later op vakantiebestemming / helft van vakantie geen vakantie genoten.
Op dindsdagavond 24-07-2012 zijn wij met Arkefly (vluchtnummer OR223) naar Rhodos vertrokken. Na een vertraging van een paar uur bleek bij aankomst op Rhodos de koffer van mij niet te zijn aangekomen. Deze kreeg ik vrijdagochtend omdat hij in Amsterdam was blijven staan. Ik heb de koffer bij het inchecken bij Arkefly, in goed vertrouwen afgegeven maar is dus niet meegekomen in het vliegtuig. Hierdoor heb ik tot vrijdag geen vakantie kunnen vieren en alleen maar stress gehad of ik mijn koffer weer zou krijgen of niet. Ik bijna niks doen omdat al mijn spullen in mijn reiskoffer zaten en steeds werd ik daar weer aan herinnerd. Ik heb zelf gebeld naar de hostess van Arke reizen en deze hostess zouden het voor mij in de gaten houden als mijn koffer ergens was opgedoken dan zou ik het horen van hun. Deze hostess van Arke- reizen hebben helemaal niks gedaan en ik moest zelf achter de koffers aan bellen naar het vliegveld in Rhodos. Ik heb de hostess er helemaal niet meer over gehoord en toen ik werd opgehaald voor vertrek heeft ze het er helemaal niet over gehad en deed ze net of er niks gebeurd was. Vreselijk slechte hostess. Deze dames van Arke- reizen zijn er in ieder geval niet om je een onbezorgde vakantie te geven. Gisteren 08-08-2012 rondstreeks 16.30 werd ik gebeld door ArkeFly en kreeg ik excusus voor de samenloop van omstandigheden te horen. ArkeFly is niet verantwoordelijk te stellen voor vermissing van mijn koffer. Ik geef in alle vertrouwen mijn koffer af bij ArkeFly en dan zijn deze mensen niet verantwoordelijk wordt mij verteld. Wat heb ik hieraan, het kwaad is geschiet. Ik betaalde ?2.300,00 voor deze reis en heb daar hard voor gespaard. En dan wordt er gebeld met een excuus en daar wordt je mee afgedankt.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Afhandelen van klachten. Dat is namelijk geen afhandelen maar afschepen.
Betaal geen incheckkosten
Arke fly berekent kosten voor het zelf thuis inchecken van de zitplaatsen. Dit is echt een melkkoetje voor arke. Je krijgt namelijk op schiphol gewoon zitplaatsen toegewezen. Waarom doet arke dit? Je verlicht door het zelf inchecken toch ook de organistie. Eigenliijk zal je als klant korting moeten krijgen wanneer je zeld incheckt!
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
-