Corendon Airlines

Corendon Airlines is een Turkse low-costluchtvaartmaatschappij, die vluchten biedt naar Turkije vanuit België, Duitsland en Nederland. Het hoofdkantoor is in Antalya. De maatschappij is sinds 2005 actief, en heeft ook buitenlandse kantoren in Brussel, Düsseldorf, Nederland, Bodrum en Istanboel. Corendon Airlines is onderdeel van Corendon Holding.

Corendon Airlines Video


Corendon Airlines Reviews

    Klapband corendon airlines

    Normaal gesproken zouden we van Alanya naar keulen vliegen om 11.35. Helaas gingen er geen vluchten meer vanaf alanya vanwege een ongeluk op de airport.
    We werden met bussen vervoerd van alanya naar antalya, zonder verdere informatie bleek dat onze vlucht om 17.35 vloog.Onze vlucht is om 18.00 vertrokken vanaf antalya. Ik heb mijn aansluitende trein gemist naar amsterdam en heb een hotel moeten boeken omdat er na 21.00 geen treinen meer vertrokken vanaf keulen naar nederland. Heb TAXI, tram,trein, hotel kosten gemaakt en niks is gecompenseerd. Schandalig hoe ze met gedupeerden omgaan!

    BOEK NIET VIA CORENDON, PAK LIEVER TRANSAVIA OF TUI. HIER WORDT JE TENMINSTE FATSOENLIJK BEHANDELD!!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    WORST EXPERIENCE EVER!

    WORST EXPERIENCE EVER!
    DO NOT USE CORENDON!

    When we bought the ticket, we had a good flight time home and that was one of the reasons why we decided on that flight. Even before the day of departure Corendon Dutch Airlines changed the flight time two times till the worse (arriving in CPH in the middle of the night, which was extremely hard for my 83 years old dad and which forced the rest of us to take another day off and forced us to change the parking reservation).
    On the day of the departure we arrived at the airport (Gazipaza) and when we were in the check in queue Corendon Dutch Airlines cancelled the flight. It was nearly midnight. No one knew when we could go home and the level of information was very inadequate.
    We went into buses. The bus driver didn’t know where to take us and drove us around the area for an hour before he found the right hotel (it was only a 20 minutes drive). It was the most lousy hotel ever! So dirty. No light in the corridor. My sister and her husbands room had wet towels and make up on the pillow. And the door was smashed by a closed fist. My niece got harassed in the elevator by the baggage boy. It was a nightmare! The delay ended up to be over 12 hours. And Corendon makes it so difficult to claim a compensation! So unethical! No service at all.

    Sterke punten
    Nothing

    Zwakke punten
    Read the review

    Bad experience with Corendonai

    On November 12 my wife and I had a flight from Brussels to Hurghada, Egypt. We booked a PREMIUM ticket in June 2022.
    This ticket includes: choice of your chair, priority check in/boarding and a meal during the flight. After the booking I tried to make the chair choice. This was not possible. In August I tried it again and it succeed. We booked chair 30 D and E for in and out flight.
    72 hours before the flight we checked in and printed our boarding pass with the correct seat numbers.
    On November 12, we went to the priority desk in Brussels. They told us to go to the “problem”desk. After waiting there for about 20 minutes, they told us that our seats where given to someone else. We got other chairs, 18 E and F, on top of the wing. This is not what we wanted.
    Pre-boarding they never heard about.
    During the flight, we asked about the meal. We had the choice of: Chicken or tomato soup, a peace of chocolate cake or a small package of M&M. This is what they mean with a meal.

    On the way back there was no priority check in desk, there where no booked chairs, we got 25 C and D, the meal was the same as on the way to Egypt. There was an extra, noodle-soup.

    Corendonairlines, Pleas describe on your site what you really want to give for the extra money when you book premium.

    It was our first experience with Corendonairlines. I think it will be the last.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    see review

    Bedrog!

    Absoluut niet te spreken over de bedrieglijke praktijken.
    Online inchecken met vier kinderen en een zus met beperking. Systeem plaatst automatisch 1 iemand van het gezelschap op een andere rij (terwijl die ene plaats van de zes wel nog vrij is voor alle duidelijkheid!!), je wordt verplicht om ofwel voor het hele gezelschap te betalen om te kunnen bij elkaar zitten ofwel wordt je uit elkaar gezet! Als moeder van drie kinderen met ASS, een kindje van 4 en een zus met een beperking mee wordt ik dus voor voldongen feiten gezet en betaal je dan maar! Nooit opnieuw!

    Sterke punten
    Geen!

    Zwakke punten
    Absoluut geen klantenservice

    Never Book with this company

    Called Corendon this morning about the situation at Schiphol airport to ask how we can make our flight as the Check-in desk opens at 5.30 and the flight leaves at 7.55? (all Corendon passengers can not use online check in with Vueling) so we have to queue at check-in, then go to the security line that has an average wait time of 2.30 hours.....according to my maths we are almost 1 hour late reaching the gate!!!!!
    The answer form Corendon customer service was: It's not our problem. Its security at the airport. If you miss your flight then we can't do anything and you get no refund as again it's not our fault!!!!

    Its called Overmacht!!!!!!

    So why the **** are you selling holidays to people when you know there is a good chance they will not make it through security on time!!! AND train your staff to be polite to customers that have just paid 4k to your company and are having to endure all this stress!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Familiereis

    Corendon wijzigt vluchtijden 4 weken voor vertrek net na de rest betaling te hebben voldaan. Hoogst vervelend omdat we express bepaalde vlucht tijden hadden geboekt i.v.m. onze dochter van 10 maanden. Inmiddels begrijp ik via de vele reviews online dat Corendon dit niet sporadisch doet maar structureel..
    En zodra je hier contact over opneemt geeft men brutaal aan dat het zo werkt en dat dit in de kleine lettertjes staat.
    Als jullie zo klantvriendelijk zijn dan licht je je klanten hier op voorhand over in, niet achteraf.

    Zwakke punten
    Slechte service & van het kastje naar de muur gestuurd worden door de zogenaamde klanten'service'.

    Nooit meer Corendon!

    Meerdere keren vlucht gewijzigd. Extra stops. Lange wachttijden. Afschuwelijke service. Illegale praktijken. 0 sterren!

    Bij vertraging GEEN europese recht tot vergoeding of service

    Bij vertraging meer dan 3 uur, geen service of vergoeding, zie reactie klantenservice:

    Mrs. Ageeth Customer Care Department10.12.2021 09:58:05Geachte mevrouw Yalcin , dank u voor uw mail. Helaas geldt de verordering niet omdat wij een Turkse luchtvaartmaatschappij zijn, geen Europese. U bent gevlogen met een CAİ/XC vlucht, deze worden uitgevoerd door Corendon airlines, deze luchtvaartmaatschappij heeft zijn basis in Turkije. We wijzen uw klacht daarom af en sluiten dit dossier. Met vriendelijke groeten

    Bedriegers tot en met..

    Helemaal geen contact met deze firma...Mafia praktijken.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Maffiapraktijken

    Regelrechte maffiapraktijken, slechte service en totaal gebrek aan communicatie. Vermijd deze vliegmaatschappij ten allen tijde. Zij hebben de naam van Corendon gebruikt, maar hebben hier niks mee te maken. OPLICHTERS EERSTE KLAS

    Sterke punten
    Hun sterkste punt is mensen bedriegen en beliegen

    Zwakke punten
    Communicatie en service

    Vliegtickets

    Ik heb betaald maar hun geven mijn tickets niet

    Bedrog van tijd en slecht bereikbare klantenservice

    Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
    Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
    Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
    Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
    Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.

    Zwakke punten
    Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
    Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.

Bezoek Corendon Airlines

Schrijf een review