Corendon Airlines is een Turkse low-costluchtvaartmaatschappij, die vluchten biedt naar Turkije vanuit België, Duitsland en Nederland. Het hoofdkantoor is in Antalya. De maatschappij is sinds 2005 actief, en heeft ook buitenlandse kantoren in Brussel, Düsseldorf, Nederland, Bodrum en Istanboel. Corendon Airlines is onderdeel van Corendon Holding.
Normaal gesproken zouden we van Alanya naar keulen vliegen om 11.35. Helaas gingen er geen vluchten meer vanaf alanya vanwege een ongeluk op de airport.
We werden met bussen vervoerd van alanya naar antalya, zonder verdere informatie bleek dat onze vlucht om 17.35 vloog.Onze vlucht is om 18.00 vertrokken vanaf antalya. Ik heb mijn aansluitende trein gemist naar amsterdam en heb een hotel moeten boeken omdat er na 21.00 geen treinen meer vertrokken vanaf keulen naar nederland. Heb TAXI, tram,trein, hotel kosten gemaakt en niks is gecompenseerd. Schandalig hoe ze met gedupeerden omgaan!
BOEK NIET VIA CORENDON, PAK LIEVER TRANSAVIA OF TUI. HIER WORDT JE TENMINSTE FATSOENLIJK BEHANDELD!!
Reis geboekt boor 8 personen.Vertrek zou 7.00 smorgens zijn en terugvlucht om 21.00
Te mooi om waar te zijn.Vlucht werd 14 dagen van te voren ineens veranderd in plaats van 7.00 uur werd het 17.00 uur. Dus 10 uur later.Maar ook de terug vlucht werd in plaats van w 21.00 uur savonds naar 14.00 smiddags verzet Dit scheelde ons dus totaal twee dagen. Tel uit je winst. 8 dagen vakantie worden er zo 6 .Volgende keer boeken we ergens anders.
When we bought the ticket, we had a good flight time home and that was one of the reasons why we decided on that flight. Even before the day of departure Corendon Dutch Airlines changed the flight time two times till the worse (arriving in CPH in the middle of the night, which was extremely hard for my 83 years old dad and which forced the rest of us to take another day off and forced us to change the parking reservation).
On the day of the departure we arrived at the airport (Gazipaza) and when we were in the check in queue Corendon Dutch Airlines cancelled the flight. It was nearly midnight. No one knew when we could go home and the level of information was very inadequate.
We went into buses. The bus driver didn’t know where to take us and drove us around the area for an hour before he found the right hotel (it was only a 20 minutes drive). It was the most lousy hotel ever! So dirty. No light in the corridor. My sister and her husbands room had wet towels and make up on the pillow. And the door was smashed by a closed fist. My niece got harassed in the elevator by the baggage boy. It was a nightmare! The delay ended up to be over 12 hours. And Corendon makes it so difficult to claim a compensation! So unethical! No service at all.
Corendon steelt duur betaalde nachten en geeft geen enkele service
Op 27 juli een mooie vakantie voor 4 personen naar Turkije geboekt waarbij wij heel bewust gekeken hebben naar o.a. de reviews van het hotel én de vluchttijden. Op 16 september zouden wij om 06.00 van Brussel vertrekken. Nu op 01 september, amper 2 weken voor vertrek krijgen wij te horen dat wij om 20.35 uur vertrekken!!!! Hierdoor missen wij een volledige dag en komen wij ergens rond 05.00 aan bij het hotel, i.p.v. de dag ervoor om 12.00 uur. Wij missen dus feitelijk een volle nacht waarvoor wij wel betaald hebben. Ik dacht dit is op te lossen met het "service center" van Corendon. Echter het enige wat gezegd wordt "U heeft getekend voor de voorwaarden". Een andere oplossing of compensatie voor de nacht die wij missen wordt niet over nagedacht. Schandalig en voor ons direct de eerste en direct de laatste keer dat wij met Corendon op reis gaan. Dat een vluchttijd kan veranderen wisten wij, dat dit een volle dag en feitelijk nacht kost is asociaal en lijkt op oplichterij, immers wel betalen voor een volle dag en nacht in een kostbaar hotel en dan zeggen "u had de voorwaarden moeten lezen" is in mijn optiek oplichterij !!
Sterke punten Doen alsof zij er voor de klanten zijn met leuke reclames die 0% wordt nagekomen.
Zwakke punten Oplichters (zie ook overige reviews van veel andere klanten) die lijken samen te werken met hotels en mensen nachten afpakken waarvoor wel betaald is
Mijn dochterje van twee kan ook CEO worden van dit bedrijf!
Wat een slechte service en ze zijn totaal niet bereikbaar. Of je nu probeert te bellen of account probeert aan te maken om een klacht in te dienen ( 8 uur vertraging), alles wat je probeert je loopt gewoon tegen een muur aan. Ook al is er toezegging via een advocaat om over te gaan tot vergoeding, ze betalen je gewoon niet. Bij bellen krijg je een iemand die in Oekraine zit en de taal niet beheerst. Bah!
On November 12 my wife and I had a flight from Brussels to Hurghada, Egypt. We booked a PREMIUM ticket in June 2022.
This ticket includes: choice of your chair, priority check in/boarding and a meal during the flight. After the booking I tried to make the chair choice. This was not possible. In August I tried it again and it succeed. We booked chair 30 D and E for in and out flight.
72 hours before the flight we checked in and printed our boarding pass with the correct seat numbers.
On November 12, we went to the priority desk in Brussels. They told us to go to the “problem”desk. After waiting there for about 20 minutes, they told us that our seats where given to someone else. We got other chairs, 18 E and F, on top of the wing. This is not what we wanted.
Pre-boarding they never heard about.
During the flight, we asked about the meal. We had the choice of: Chicken or tomato soup, a peace of chocolate cake or a small package of M&M. This is what they mean with a meal.
On the way back there was no priority check in desk, there where no booked chairs, we got 25 C and D, the meal was the same as on the way to Egypt. There was an extra, noodle-soup.
Corendonairlines, Pleas describe on your site what you really want to give for the extra money when you book premium.
It was our first experience with Corendonairlines. I think it will be the last.
Absoluut niet te spreken over de bedrieglijke praktijken.
Online inchecken met vier kinderen en een zus met beperking. Systeem plaatst automatisch 1 iemand van het gezelschap op een andere rij (terwijl die ene plaats van de zes wel nog vrij is voor alle duidelijkheid!!), je wordt verplicht om ofwel voor het hele gezelschap te betalen om te kunnen bij elkaar zitten ofwel wordt je uit elkaar gezet! Als moeder van drie kinderen met ASS, een kindje van 4 en een zus met een beperking mee wordt ik dus voor voldongen feiten gezet en betaal je dan maar! Nooit opnieuw!
Called Corendon this morning about the situation at Schiphol airport to ask how we can make our flight as the Check-in desk opens at 5.30 and the flight leaves at 7.55? (all Corendon passengers can not use online check in with Vueling) so we have to queue at check-in, then go to the security line that has an average wait time of 2.30 hours.....according to my maths we are almost 1 hour late reaching the gate!!!!!
The answer form Corendon customer service was: It's not our problem. Its security at the airport. If you miss your flight then we can't do anything and you get no refund as again it's not our fault!!!!
Its called Overmacht!!!!!!
So why the **** are you selling holidays to people when you know there is a good chance they will not make it through security on time!!! AND train your staff to be polite to customers that have just paid 4k to your company and are having to endure all this stress!
Corendon wijzigt vluchtijden 4 weken voor vertrek net na de rest betaling te hebben voldaan. Hoogst vervelend omdat we express bepaalde vlucht tijden hadden geboekt i.v.m. onze dochter van 10 maanden. Inmiddels begrijp ik via de vele reviews online dat Corendon dit niet sporadisch doet maar structureel..
En zodra je hier contact over opneemt geeft men brutaal aan dat het zo werkt en dat dit in de kleine lettertjes staat.
Als jullie zo klantvriendelijk zijn dan licht je je klanten hier op voorhand over in, niet achteraf.
Zwakke punten Slechte service & van het kastje naar de muur gestuurd worden door de zogenaamde klanten'service'.
Bij vertraging meer dan 3 uur, geen service of vergoeding, zie reactie klantenservice:
Mrs. Ageeth Customer Care Department10.12.2021 09:58:05Geachte mevrouw Yalcin , dank u voor uw mail. Helaas geldt de verordering niet omdat wij een Turkse luchtvaartmaatschappij zijn, geen Europese. U bent gevlogen met een CAİ/XC vlucht, deze worden uitgevoerd door Corendon airlines, deze luchtvaartmaatschappij heeft zijn basis in Turkije. We wijzen uw klacht daarom af en sluiten dit dossier. Met vriendelijke groeten
Regelrechte maffiapraktijken, slechte service en totaal gebrek aan communicatie. Vermijd deze vliegmaatschappij ten allen tijde. Zij hebben de naam van Corendon gebruikt, maar hebben hier niks mee te maken. OPLICHTERS EERSTE KLAS
Sterke punten Hun sterkste punt is mensen bedriegen en beliegen
Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.
Zwakke punten Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.
Leuk in januari een vakantie naar Side in september geboekt bij Corendon aangezien kennissen daar de reis al geboekt hadden en de vluchttijden mooi waren heb ik dat ook gedaan.Maar nadat ik de reis helemaal betaald heb ongeveer drie weken geleden zijn de vluchttijden inmiddels al twee keer gewijzigd heen vlucht eerst 08.20 uur nu 19.10 uur terugvlucht was eerst 17.30 uur nu 06.00 uur dit scheelt me 1 dag.Ook al staat bij de boeking dat de vluchttijden gewijzigd kunnen worden voel ik me bedonderd.Had ik maar eerder deze reviews gelezen voor mij nooit meer boeken bij Corendon
In augustus 2018 met KLM naar Bonaire geweest, geboekt via Corendon. Altijd vriendelijke en duidelijke klantenservice aan de lijn gehad voor vertrek. Bij aankomst op Bonaire een uitstekende ontvangt door de hostess van Corendon die je keurig de weg wijst naar de transferbus. Op de hotellocatie is ook alles duidelijk aangegeven en zelfs een map met alle info beschikbaar.
KLM is super om mee te vliegen en Corendon een prima reisorganisatie vanwege een prettige klantenservice en gebruiksvriendelijke app.
Sterke punten Klantenservice, samenwerking met KLM, vriendelijke hostess op de eindbestemming
Verschrikkelijke reiservaring naar Egypte...
Vlucht: geen eten/drinken aanwezig (wij hadden 3 jaar kind mee)
Hotel: ramp qua eten (smakeloos en nooit warm) / "all-in" die geen all-in was / reisleiding (die niet bereikbaar was)
alsook was het hotel 1 grote bouwwerf
klachtendienst -> lachen ze u gewoon uit in uw gezicht: ah sorry te laat gereageerd, u diende ter plaatse contact op te nemen met uw reisleiding... (die bijna onmogelijk kon gecontacteerd worden)
Boek niet is de boodschap!...
Sterke punten Alles wat niet door Corendon geregelgd was was ok
BOEK NIET BIJ Corendon, zolang zij op je boekingsbevestiging en daarna op je vliegtickets de reisduur BEWUST langer maken dan dat de werkelijke reistijd is. Het lijkt niet erg zolang er niets gebeurd, maar...... als je vertraging hebt van 3+ uur (je hebt dan recht op compensatie), dan trekken ze de bij gepluste tijd daar vanaf en val je automatisch binnen de 3 uur en heb je dus GEEN recht op compensatie! Vals hè.
Voorbeeld: A'dam-Rhodos is 3 u. en 20 min. vliegen. Op de ticket staat 3 u. en 55 min.. Als je dan een vertraging hebt van 3 u. en 30 min. dan trekken zij die 35 bij gepluste min. eraf en dan is er ineens geen vertraging van 3+ uur en kun je fluiten naar je compensatie waar je recht op hebt!
DUS WEES GEWAARSCHUWD!!!
Onze vluchttijden worden vlak voor vertrek verandert terugreis vanuit Turkije zou om 2 uur smiddags zijn maar word nu 8 uur sochtends waardoor je om 3 uur snachts uit je bed moet met 2 kids omdat je om 4 uur word opgehaald met de bus dus geen ontbijt meer in het hotel mogelijk nou lekker een dag vakantie weg waar je wel dik voor betaal en dan vlieg je ook nog is terug met andere maatschappij een Turkse genaamd Pegasus waar ze geen woord Engels praten en waarvan eerder dit jaar een toestel verongelukte en bijna de zee inviel van een ravijn aan het einde van de landingsbaan nou dankjewel Corendon beter paar tientjes meer betalen voor tui - transavia of KLM maar Corendon nooit meer dit was onze eerste maar ook gelijk laatste keer. We hadden betaald voor Correndon Dutch airlines en niet voor een Turkse maatschappij.
Zwakke punten vliegtijden veranderen en ook de maatschappij waar je mee vlieg is een verassing tot het laatste moment.
op onderstaande mail heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen, op de reminder ook niet:
Mijn vlucht terug van Banjul naar Schiphol van maandag j.l. was een erg teleurstellende afsluiting van mijn vakantie:
Omdat ik op langere vluchten altijd kramp in mijn benen krijg, heb ik op de luchthaven gevraagd om een plaats aan het gangpad. Dat was mogelijk. Helaas zag ik pas later dat ik stoel 33B gekregen had, en dat dit geen plaats aan het gangpad kon zijn. Jammer, maar een foutje is menselijk.
Gelukkig was de linker achterste rij van het vliegtuig leeg, dus heb ik aan de stewardess gevraagd of ik daar kon plaatsnemen. Het antwoord was dat er al drie andere gasten die verspreid over het vliegtuig zaten om deze rij hadden gevraagd.
En inderdaad kwamen twee dames op nogal gebiedende wijze deze rij opeisen. Omdat ze maar met zn 2-en waren, heb ik gevraagd of ik de derde stoel kon houden, echter er werd mij op een weinig sympathieke manier duidelijk gemaakt dat ze alle drie de stoelen wilden hebben.
Omdat de derde stoel leeg bleef, heb ik de stewardess gevraagd waarom. Het antwoord was, dat ze niet had geweten dat de derde gast nog in de cockpit zat. Het bleken dus personeelsleden te zijn!! Bij het bedrijf waar ik werk, gaan klanten altijd voor, maar bij Corendon kennelijk niet, vreemd.
Daar ik veel last van mijn benen had, heb ik gevraagd of ik dan in ieder geval tijdelijk van die plaats gebruik kon maken. De stewardess gaf aan, dat ze even zou kijken of er elders in het toestel nog een gangplaats vrij was en mij dit zou laten weten. Helaas is zij hierop nooit teruggekomen?!
Pas rond 16.30 uur, dus 2,5 uur na vertrek (bijna op de helft!!), verscheen het derde personeelslid, een jongeman. Ik had dus al die tijd daar probleemloos kunnen zitten Overigens vertrok vervolgens 1 van de dames naar de cockpit om niet meer terug te komen, dus eigenlijk hebben ze de hele vlucht de derde plaats onnodig bezet gehouden
Wij zijn met twee personen net terug gekeerd uit Bosa Sardinië . Accommodatie Baya Romantica was voor de prijs uitstekend . En prima ontbijt, goede service. Maar dat was dan ook alles. Over corendon heb ik geen goed woord over.
Geen informatie ,alleen maar red je maar. Geen reisleiding berijdbaar, en als je contact krijgt weten ze van niets, sorry wij zitten op fe andere kant van het eiland en weten niets van Bosa. De hotel receptie heeft contact moeten zoeken met Corendon hoe laat 25 personen werden opgehaald niets geen info van corendon ,tegen alle beloften in.
Het vliegen was helemaal waardeloos zowel als op de heen als de terug reis, meer dan een uur vertraging, tot overmaat van ramp bestonden onze stoel nummers niet een bij aankomst in het vliegtuig. Kon mijn gehandicapte dochter. Die door uiterst vriendelijke en behulpzame airport medewerkers met de lift aan boord geholpen ,corendon weigerde alle medewerking. Zelfs het openen van de vliegtuig deur was een probleem, wordt je weggestouwd ergens en tot overmaat van ramp kan je handbagage met medicatie niet mee wordt zonder pardon in het ruim gesmeten en naderhand op Schiphol wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om dat niemand weet waar het is gebleven. En ook niemand die interesse toont je te helpen ,ja slordig van ons .sorry is het enige, maar geen aanstalten te helpen.
Sterke punten Zijn er niet
Zwakke punten Koffers en rugzakken kunnen gewoon mee als handbagage, waardoor er geen ruimte is voor anderen die niet voordringen in het vliegtuig.
Slechte reisbegeleiding
Folders stroken bij lange na niet met de werkelijkheid.
Vliegtijden worden nooit gehaald
Beste mensen, wilt u een onbezorgde vakantie, geen ergernis en niet het gevoel dat u wordt opgelicht boek dan niet bij dit verschrikkelijk Turks bedrijf. Nadat ik 2 keer achter elkaar voor de gek ben gehouden heb ik de laatste 2 keer bij Tui geboekt een wereld van verschil. Ik heb eindelijk 2 keer echt vakantie gehad. Het is een onbetrouwbare club mensen daar in Lijnden en ik kan dit enkel verklaren door de Turkse mentaliteit en leiding van dit bedrijf. Vluchttijden die veranderen altijd in uw nadeel, niet krijgen wat je hebt geboekt, klachten wordt niet op ingegaan en laten je letterlijk wegrotten. Nogmaals wilt u een echte vakantie zonder ergernis, wilt u waar voor uw geld of wilt u die paar vakantiedagen per jaar die u heeft laten verpesten? Goedkoop is in dit geval echt duurkoop!
Net terug van 8 dagen Spanje all inclusive via Corendon. Dat all inclusive in Spanje wat anders betekent dan in Turkije was bekend, al was het verschil ook echt groter dan verwacht. Maar zowel de heen al terugvlucht was echt 'n ramp. Bij vertrek gelijk al dikke vertraging van 1.5 uur, maar ze noemen het vertraging terwijl het gewoon bij elke vlucht het geval is... Dan krijgen we op de heenvlucht een tussenstop op Alicante die NIET wordt vermeld tijdens het boeken (zeer kwalijk) nog eens dik uur vertraging erbij.
Hotel was prima, vriendelijk personeel redelijk goed eten, dus o.k. Terugvlucht dezelfde vertraging (die dus eigenlijk standaard is op die vlucht) Echter had Corendon capaciteitsproblemen en te weinig vliegtuigen beschikbaar, dus werden wij vervoerd door XTRA-Airways. Dat was de positieve verrassing van onze vliegvakantie! net vliegtuig, bekwaam personeel en vooral vriendelijk! Cabinepersoneel liep de hele vlucht met een "smile" te werken. Daar kan de Corendon-crew van de heenvlucht nog heel veel van leren.
Aangekomen op Schiphol wordt je volkomen aan je lot over gelaten waar het gaat om de shuttlebus van Corendon die je naar hun parkeerplaats moet brengen. hetgeen op de papieren staat blijkt niet meer te kloppen, dus na 30 minuten wachten een telefoonnummer gebeld waar ze een bandje afsprelen dat e.e.a. gewijzigd is. terug naar binnen in de aankomsthal om ons te melden aan een balie van het ingehuurde vervoersbedrijf. "Oh ja, u moet toch echt bij C13 gaan staan hoor", daar waar we dus net hadden staan wachten.... terug naar de aangewezen plek en na 64 minuten was daar warempel de shuttlebus! Jammer Corendon, maar wij, inclusief de helft van onze medepassagiers gaan NOOIT meer bij jullie een vakantie boeken, echt NOOIT meer. Was de eerste en tevens de laatste keer.
Sterke punten Het hotel was oke. De vlucht met Xtra Airways was prima verzorgd met zéér vriendelijk personeel.
Zwakke punten Bewust niet vermelden van tussenstop op de heenvlucht.
Uitermate slechts communicatie na terugkomst op Schiphol.
Vertrektijden wijzigen terwijl je vooraf weet dat de oorspronkelijke vluchttijden niet kloppen...
Klapband corendon airlines
Normaal gesproken zouden we van Alanya naar keulen vliegen om 11.35. Helaas gingen er geen vluchten meer vanaf alanya vanwege een ongeluk op de airport.
We werden met bussen vervoerd van alanya naar antalya, zonder verdere informatie bleek dat onze vlucht om 17.35 vloog.Onze vlucht is om 18.00 vertrokken vanaf antalya. Ik heb mijn aansluitende trein gemist naar amsterdam en heb een hotel moeten boeken omdat er na 21.00 geen treinen meer vertrokken vanaf keulen naar nederland. Heb TAXI, tram,trein, hotel kosten gemaakt en niks is gecompenseerd. Schandalig hoe ze met gedupeerden omgaan!
BOEK NIET VIA CORENDON, PAK LIEVER TRANSAVIA OF TUI. HIER WORDT JE TENMINSTE FATSOENLIJK BEHANDELD!!
Sterke punten
niks
Zwakke punten
alles
Scheelde twee dagen zonde.
Reis geboekt boor 8 personen.Vertrek zou 7.00 smorgens zijn en terugvlucht om 21.00
Te mooi om waar te zijn.Vlucht werd 14 dagen van te voren ineens veranderd in plaats van 7.00 uur werd het 17.00 uur. Dus 10 uur later.Maar ook de terug vlucht werd in plaats van w 21.00 uur savonds naar 14.00 smiddags verzet Dit scheelde ons dus totaal twee dagen. Tel uit je winst. 8 dagen vakantie worden er zo 6 .Volgende keer boeken we ergens anders.
Sterke punten
Verder goede service
Zwakke punten
Vlucht tijden
WORST EXPERIENCE EVER!
WORST EXPERIENCE EVER!
DO NOT USE CORENDON!
When we bought the ticket, we had a good flight time home and that was one of the reasons why we decided on that flight. Even before the day of departure Corendon Dutch Airlines changed the flight time two times till the worse (arriving in CPH in the middle of the night, which was extremely hard for my 83 years old dad and which forced the rest of us to take another day off and forced us to change the parking reservation).
On the day of the departure we arrived at the airport (Gazipaza) and when we were in the check in queue Corendon Dutch Airlines cancelled the flight. It was nearly midnight. No one knew when we could go home and the level of information was very inadequate.
We went into buses. The bus driver didn’t know where to take us and drove us around the area for an hour before he found the right hotel (it was only a 20 minutes drive). It was the most lousy hotel ever! So dirty. No light in the corridor. My sister and her husbands room had wet towels and make up on the pillow. And the door was smashed by a closed fist. My niece got harassed in the elevator by the baggage boy. It was a nightmare! The delay ended up to be over 12 hours. And Corendon makes it so difficult to claim a compensation! So unethical! No service at all.
Sterke punten
Nothing
Zwakke punten
Read the review
Corendon licht klanten op !!
Corendon steelt duur betaalde nachten en geeft geen enkele service
Op 27 juli een mooie vakantie voor 4 personen naar Turkije geboekt waarbij wij heel bewust gekeken hebben naar o.a. de reviews van het hotel én de vluchttijden. Op 16 september zouden wij om 06.00 van Brussel vertrekken. Nu op 01 september, amper 2 weken voor vertrek krijgen wij te horen dat wij om 20.35 uur vertrekken!!!! Hierdoor missen wij een volledige dag en komen wij ergens rond 05.00 aan bij het hotel, i.p.v. de dag ervoor om 12.00 uur. Wij missen dus feitelijk een volle nacht waarvoor wij wel betaald hebben. Ik dacht dit is op te lossen met het "service center" van Corendon. Echter het enige wat gezegd wordt "U heeft getekend voor de voorwaarden". Een andere oplossing of compensatie voor de nacht die wij missen wordt niet over nagedacht. Schandalig en voor ons direct de eerste en direct de laatste keer dat wij met Corendon op reis gaan. Dat een vluchttijd kan veranderen wisten wij, dat dit een volle dag en feitelijk nacht kost is asociaal en lijkt op oplichterij, immers wel betalen voor een volle dag en nacht in een kostbaar hotel en dan zeggen "u had de voorwaarden moeten lezen" is in mijn optiek oplichterij !!
Sterke punten
Doen alsof zij er voor de klanten zijn met leuke reclames die 0% wordt nagekomen.
Zwakke punten
Oplichters (zie ook overige reviews van veel andere klanten) die lijken samen te werken met hotels en mensen nachten afpakken waarvoor wel betaald is
Slechte service !
Mijn dochterje van twee kan ook CEO worden van dit bedrijf!
Wat een slechte service en ze zijn totaal niet bereikbaar. Of je nu probeert te bellen of account probeert aan te maken om een klacht in te dienen ( 8 uur vertraging), alles wat je probeert je loopt gewoon tegen een muur aan. Ook al is er toezegging via een advocaat om over te gaan tot vergoeding, ze betalen je gewoon niet. Bij bellen krijg je een iemand die in Oekraine zit en de taal niet beheerst. Bah!
Sterke punten
geen; goedkoop is duurkoop
Zwakke punten
alles
Bad experience with Corendonai
On November 12 my wife and I had a flight from Brussels to Hurghada, Egypt. We booked a PREMIUM ticket in June 2022.
This ticket includes: choice of your chair, priority check in/boarding and a meal during the flight. After the booking I tried to make the chair choice. This was not possible. In August I tried it again and it succeed. We booked chair 30 D and E for in and out flight.
72 hours before the flight we checked in and printed our boarding pass with the correct seat numbers.
On November 12, we went to the priority desk in Brussels. They told us to go to the “problem”desk. After waiting there for about 20 minutes, they told us that our seats where given to someone else. We got other chairs, 18 E and F, on top of the wing. This is not what we wanted.
Pre-boarding they never heard about.
During the flight, we asked about the meal. We had the choice of: Chicken or tomato soup, a peace of chocolate cake or a small package of M&M. This is what they mean with a meal.
On the way back there was no priority check in desk, there where no booked chairs, we got 25 C and D, the meal was the same as on the way to Egypt. There was an extra, noodle-soup.
Corendonairlines, Pleas describe on your site what you really want to give for the extra money when you book premium.
It was our first experience with Corendonairlines. I think it will be the last.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
see review
Bedrog!
Absoluut niet te spreken over de bedrieglijke praktijken.
Online inchecken met vier kinderen en een zus met beperking. Systeem plaatst automatisch 1 iemand van het gezelschap op een andere rij (terwijl die ene plaats van de zes wel nog vrij is voor alle duidelijkheid!!), je wordt verplicht om ofwel voor het hele gezelschap te betalen om te kunnen bij elkaar zitten ofwel wordt je uit elkaar gezet! Als moeder van drie kinderen met ASS, een kindje van 4 en een zus met een beperking mee wordt ik dus voor voldongen feiten gezet en betaal je dan maar! Nooit opnieuw!
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Absoluut geen klantenservice
Never Book with this company
Called Corendon this morning about the situation at Schiphol airport to ask how we can make our flight as the Check-in desk opens at 5.30 and the flight leaves at 7.55? (all Corendon passengers can not use online check in with Vueling) so we have to queue at check-in, then go to the security line that has an average wait time of 2.30 hours.....according to my maths we are almost 1 hour late reaching the gate!!!!!
The answer form Corendon customer service was: It's not our problem. Its security at the airport. If you miss your flight then we can't do anything and you get no refund as again it's not our fault!!!!
Its called Overmacht!!!!!!
So why the **** are you selling holidays to people when you know there is a good chance they will not make it through security on time!!! AND train your staff to be polite to customers that have just paid 4k to your company and are having to endure all this stress!
Sterke punten
niks
Zwakke punten
alles
Familiereis
Corendon wijzigt vluchtijden 4 weken voor vertrek net na de rest betaling te hebben voldaan. Hoogst vervelend omdat we express bepaalde vlucht tijden hadden geboekt i.v.m. onze dochter van 10 maanden. Inmiddels begrijp ik via de vele reviews online dat Corendon dit niet sporadisch doet maar structureel..
En zodra je hier contact over opneemt geeft men brutaal aan dat het zo werkt en dat dit in de kleine lettertjes staat.
Als jullie zo klantvriendelijk zijn dan licht je je klanten hier op voorhand over in, niet achteraf.
Zwakke punten
Slechte service & van het kastje naar de muur gestuurd worden door de zogenaamde klanten'service'.
Super klantvriendelijk
Ik had een fout gemaakt met boeken van tickets. Dit werd binnen een week kosteloos opgelost! Erg blij en tevreden.
Nooit meer Corendon!
Meerdere keren vlucht gewijzigd. Extra stops. Lange wachttijden. Afschuwelijke service. Illegale praktijken. 0 sterren!
Bij vertraging GEEN europese recht tot vergoeding of service
Bij vertraging meer dan 3 uur, geen service of vergoeding, zie reactie klantenservice:
Mrs. Ageeth Customer Care Department10.12.2021 09:58:05Geachte mevrouw Yalcin , dank u voor uw mail. Helaas geldt de verordering niet omdat wij een Turkse luchtvaartmaatschappij zijn, geen Europese. U bent gevlogen met een CAİ/XC vlucht, deze worden uitgevoerd door Corendon airlines, deze luchtvaartmaatschappij heeft zijn basis in Turkije. We wijzen uw klacht daarom af en sluiten dit dossier. Met vriendelijke groeten
Bedriegers tot en met..
Helemaal geen contact met deze firma...Mafia praktijken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Maffiapraktijken
Regelrechte maffiapraktijken, slechte service en totaal gebrek aan communicatie. Vermijd deze vliegmaatschappij ten allen tijde. Zij hebben de naam van Corendon gebruikt, maar hebben hier niks mee te maken. OPLICHTERS EERSTE KLAS
Sterke punten
Hun sterkste punt is mensen bedriegen en beliegen
Zwakke punten
Communicatie en service
Vliegtickets
Ik heb betaald maar hun geven mijn tickets niet
Bedrog van tijd en slecht bereikbare klantenservice
Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.
Zwakke punten
Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.
Wat een reisbureau dat Corendon.
Leuk in januari een vakantie naar Side in september geboekt bij Corendon aangezien kennissen daar de reis al geboekt hadden en de vluchttijden mooi waren heb ik dat ook gedaan.Maar nadat ik de reis helemaal betaald heb ongeveer drie weken geleden zijn de vluchttijden inmiddels al twee keer gewijzigd heen vlucht eerst 08.20 uur nu 19.10 uur terugvlucht was eerst 17.30 uur nu 06.00 uur dit scheelt me 1 dag.Ook al staat bij de boeking dat de vluchttijden gewijzigd kunnen worden voel ik me bedonderd.Had ik maar eerder deze reviews gelezen voor mij nooit meer boeken bij Corendon
Sterke punten
Vluchttijden veranderen.
Uitstekende ervaring
In augustus 2018 met KLM naar Bonaire geweest, geboekt via Corendon. Altijd vriendelijke en duidelijke klantenservice aan de lijn gehad voor vertrek. Bij aankomst op Bonaire een uitstekende ontvangt door de hostess van Corendon die je keurig de weg wijst naar de transferbus. Op de hotellocatie is ook alles duidelijk aangegeven en zelfs een map met alle info beschikbaar.
KLM is super om mee te vliegen en Corendon een prima reisorganisatie vanwege een prettige klantenservice en gebruiksvriendelijke app.
Sterke punten
Klantenservice, samenwerking met KLM, vriendelijke hostess op de eindbestemming
Zwakke punten
Geen
Verschrikkelijke reiservaring
Verschrikkelijke reiservaring naar Egypte...
Vlucht: geen eten/drinken aanwezig (wij hadden 3 jaar kind mee)
Hotel: ramp qua eten (smakeloos en nooit warm) / "all-in" die geen all-in was / reisleiding (die niet bereikbaar was)
alsook was het hotel 1 grote bouwwerf
klachtendienst -> lachen ze u gewoon uit in uw gezicht: ah sorry te laat gereageerd, u diende ter plaatse contact op te nemen met uw reisleiding... (die bijna onmogelijk kon gecontacteerd worden)
Boek niet is de boodschap!...
Sterke punten
Alles wat niet door Corendon geregelgd was was ok
Zwakke punten
Corendon, vlucht, reis(niet-)begeleiding, ...
Valse voorlichting reisduur
BOEK NIET BIJ Corendon, zolang zij op je boekingsbevestiging en daarna op je vliegtickets de reisduur BEWUST langer maken dan dat de werkelijke reistijd is. Het lijkt niet erg zolang er niets gebeurd, maar...... als je vertraging hebt van 3+ uur (je hebt dan recht op compensatie), dan trekken ze de bij gepluste tijd daar vanaf en val je automatisch binnen de 3 uur en heb je dus GEEN recht op compensatie! Vals hè.
Voorbeeld: A'dam-Rhodos is 3 u. en 20 min. vliegen. Op de ticket staat 3 u. en 55 min.. Als je dan een vertraging hebt van 3 u. en 30 min. dan trekken zij die 35 bij gepluste min. eraf en dan is er ineens geen vertraging van 3+ uur en kun je fluiten naar je compensatie waar je recht op hebt!
DUS WEES GEWAARSCHUWD!!!
Zwakke punten
VALSE VOORLICHTING REISDUUR.
Correndon nooit nooit nooit meer
Onze vluchttijden worden vlak voor vertrek verandert terugreis vanuit Turkije zou om 2 uur smiddags zijn maar word nu 8 uur sochtends waardoor je om 3 uur snachts uit je bed moet met 2 kids omdat je om 4 uur word opgehaald met de bus dus geen ontbijt meer in het hotel mogelijk nou lekker een dag vakantie weg waar je wel dik voor betaal en dan vlieg je ook nog is terug met andere maatschappij een Turkse genaamd Pegasus waar ze geen woord Engels praten en waarvan eerder dit jaar een toestel verongelukte en bijna de zee inviel van een ravijn aan het einde van de landingsbaan nou dankjewel Corendon beter paar tientjes meer betalen voor tui - transavia of KLM maar Corendon nooit meer dit was onze eerste maar ook gelijk laatste keer. We hadden betaald voor Correndon Dutch airlines en niet voor een Turkse maatschappij.
Zwakke punten
vliegtijden veranderen en ook de maatschappij waar je mee vlieg is een verassing tot het laatste moment.
klantgerichtheid ver te zoeken
op onderstaande mail heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen, op de reminder ook niet:
Mijn vlucht terug van Banjul naar Schiphol van maandag j.l. was een erg teleurstellende afsluiting van mijn vakantie:
Omdat ik op langere vluchten altijd kramp in mijn benen krijg, heb ik op de luchthaven gevraagd om een plaats aan het gangpad. Dat was mogelijk. Helaas zag ik pas later dat ik stoel 33B gekregen had, en dat dit geen plaats aan het gangpad kon zijn. Jammer, maar een foutje is menselijk.
Gelukkig was de linker achterste rij van het vliegtuig leeg, dus heb ik aan de stewardess gevraagd of ik daar kon plaatsnemen. Het antwoord was dat er al drie andere gasten die verspreid over het vliegtuig zaten om deze rij hadden gevraagd.
En inderdaad kwamen twee dames op nogal gebiedende wijze deze rij opeisen. Omdat ze maar met zn 2-en waren, heb ik gevraagd of ik de derde stoel kon houden, echter er werd mij op een weinig sympathieke manier duidelijk gemaakt dat ze alle drie de stoelen wilden hebben.
Omdat de derde stoel leeg bleef, heb ik de stewardess gevraagd waarom. Het antwoord was, dat ze niet had geweten dat de derde gast nog in de cockpit zat. Het bleken dus personeelsleden te zijn!! Bij het bedrijf waar ik werk, gaan klanten altijd voor, maar bij Corendon kennelijk niet, vreemd.
Daar ik veel last van mijn benen had, heb ik gevraagd of ik dan in ieder geval tijdelijk van die plaats gebruik kon maken. De stewardess gaf aan, dat ze even zou kijken of er elders in het toestel nog een gangplaats vrij was en mij dit zou laten weten. Helaas is zij hierop nooit teruggekomen?!
Pas rond 16.30 uur, dus 2,5 uur na vertrek (bijna op de helft!!), verscheen het derde personeelslid, een jongeman. Ik had dus al die tijd daar probleemloos kunnen zitten Overigens vertrok vervolgens 1 van de dames naar de cockpit om niet meer terug te komen, dus eigenlijk hebben ze de hele vlucht de derde plaats onnodig bezet gehouden
Sterke punten
geen
Zwakke punten
servicegerichtheid is nul
Corendon nooit weer
Wij zijn met twee personen net terug gekeerd uit Bosa Sardinië . Accommodatie Baya Romantica was voor de prijs uitstekend . En prima ontbijt, goede service. Maar dat was dan ook alles. Over corendon heb ik geen goed woord over.
Geen informatie ,alleen maar red je maar. Geen reisleiding berijdbaar, en als je contact krijgt weten ze van niets, sorry wij zitten op fe andere kant van het eiland en weten niets van Bosa. De hotel receptie heeft contact moeten zoeken met Corendon hoe laat 25 personen werden opgehaald niets geen info van corendon ,tegen alle beloften in.
Het vliegen was helemaal waardeloos zowel als op de heen als de terug reis, meer dan een uur vertraging, tot overmaat van ramp bestonden onze stoel nummers niet een bij aankomst in het vliegtuig. Kon mijn gehandicapte dochter. Die door uiterst vriendelijke en behulpzame airport medewerkers met de lift aan boord geholpen ,corendon weigerde alle medewerking. Zelfs het openen van de vliegtuig deur was een probleem, wordt je weggestouwd ergens en tot overmaat van ramp kan je handbagage met medicatie niet mee wordt zonder pardon in het ruim gesmeten en naderhand op Schiphol wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om dat niemand weet waar het is gebleven. En ook niemand die interesse toont je te helpen ,ja slordig van ons .sorry is het enige, maar geen aanstalten te helpen.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Koffers en rugzakken kunnen gewoon mee als handbagage, waardoor er geen ruimte is voor anderen die niet voordringen in het vliegtuig.
Slechte reisbegeleiding
Folders stroken bij lange na niet met de werkelijkheid.
Vliegtijden worden nooit gehaald
Nooit meer Corendon!
Beste mensen, wilt u een onbezorgde vakantie, geen ergernis en niet het gevoel dat u wordt opgelicht boek dan niet bij dit verschrikkelijk Turks bedrijf. Nadat ik 2 keer achter elkaar voor de gek ben gehouden heb ik de laatste 2 keer bij Tui geboekt een wereld van verschil. Ik heb eindelijk 2 keer echt vakantie gehad. Het is een onbetrouwbare club mensen daar in Lijnden en ik kan dit enkel verklaren door de Turkse mentaliteit en leiding van dit bedrijf. Vluchttijden die veranderen altijd in uw nadeel, niet krijgen wat je hebt geboekt, klachten wordt niet op ingegaan en laten je letterlijk wegrotten. Nogmaals wilt u een echte vakantie zonder ergernis, wilt u waar voor uw geld of wilt u die paar vakantiedagen per jaar die u heeft laten verpesten? Goedkoop is in dit geval echt duurkoop!
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Alles van A tot Z.
Accomodatie o.k. vlucht een ramp
Net terug van 8 dagen Spanje all inclusive via Corendon. Dat all inclusive in Spanje wat anders betekent dan in Turkije was bekend, al was het verschil ook echt groter dan verwacht. Maar zowel de heen al terugvlucht was echt 'n ramp. Bij vertrek gelijk al dikke vertraging van 1.5 uur, maar ze noemen het vertraging terwijl het gewoon bij elke vlucht het geval is... Dan krijgen we op de heenvlucht een tussenstop op Alicante die NIET wordt vermeld tijdens het boeken (zeer kwalijk) nog eens dik uur vertraging erbij.
Hotel was prima, vriendelijk personeel redelijk goed eten, dus o.k. Terugvlucht dezelfde vertraging (die dus eigenlijk standaard is op die vlucht) Echter had Corendon capaciteitsproblemen en te weinig vliegtuigen beschikbaar, dus werden wij vervoerd door XTRA-Airways. Dat was de positieve verrassing van onze vliegvakantie! net vliegtuig, bekwaam personeel en vooral vriendelijk! Cabinepersoneel liep de hele vlucht met een "smile" te werken. Daar kan de Corendon-crew van de heenvlucht nog heel veel van leren.
Aangekomen op Schiphol wordt je volkomen aan je lot over gelaten waar het gaat om de shuttlebus van Corendon die je naar hun parkeerplaats moet brengen. hetgeen op de papieren staat blijkt niet meer te kloppen, dus na 30 minuten wachten een telefoonnummer gebeld waar ze een bandje afsprelen dat e.e.a. gewijzigd is. terug naar binnen in de aankomsthal om ons te melden aan een balie van het ingehuurde vervoersbedrijf. "Oh ja, u moet toch echt bij C13 gaan staan hoor", daar waar we dus net hadden staan wachten.... terug naar de aangewezen plek en na 64 minuten was daar warempel de shuttlebus! Jammer Corendon, maar wij, inclusief de helft van onze medepassagiers gaan NOOIT meer bij jullie een vakantie boeken, echt NOOIT meer. Was de eerste en tevens de laatste keer.
Sterke punten
Het hotel was oke. De vlucht met Xtra Airways was prima verzorgd met zéér vriendelijk personeel.
Zwakke punten
Bewust niet vermelden van tussenstop op de heenvlucht.
Uitermate slechts communicatie na terugkomst op Schiphol.
Vertrektijden wijzigen terwijl je vooraf weet dat de oorspronkelijke vluchttijden niet kloppen...