Gelukkig had ik niet van tevoren alle slechte en vijandige reviews gelezen, anders had ik zeker niet geboekt voor een vakantievlucht Eindhoven-Varna (14-21 oktober 2024). Maar godzijdank las ik dat pas allemaal achteraf.
Op de harde stoelen na (en het applaudisseren van de passagiers bij de landing, ik wist niet dat dat nog bestond en is Wizz Air niet te verwijten) kan ik HELEMAAL NIETS NEGATIEFS zeggen over Wizz Air:
1. online boeking (website) ging zeer eenvoudig, en bij het later bijboeken van extra bagage via de app (en naast elkaar zitten en automatische check-in) bleek de naadloze integratie van website en app.
2. stiptheid dik in orde: op de heenreis 20 minuten te laat vertrokken en netjes op tijd aangekomen, op de terugreis stipt op tijd vertrokken en 35 minuten te vroeg aangekomen.
3. bagageafhandeling voorbeeldig, beide keren maar 10 minuten hoeven wachten, dus relaxed de tijd voor een toiletstop en daarna vlot naar de uitgang.
4. vriendelijk personeel en schoon vliegtuig en toilet.
Ik ben 1,77m en had voldoende beenruimte. Volgende keer neem ik een stoelkussentje mee.
Sterke punten Moderne vliegtuigen, maakt beloftes waar, prettige vluchttijden, aantrekkelijke prijsvechter
Wij brachten mijn moeder en haar vriend vanuit ons huis in Hongarije naar Boedapest om terug naar Nederland te vliegen.Bij aankomst waren we ruim op tijd om in te checken.Tijdens een bakje koffie en een broodje werd mijn moeder niet goed en was erg verward.Omdat haar vriend op de vakantiebestemming ook al een ongelukkige val had gemakt liepen ze beide nu erg moeilijk.In combinatie met hun verwarde staat hebben we om extra begeleiding gevraagd bij de balie van Wizz Air.Alles werd in rap tempo geregeld.Nieuwe boardingpassen 2 begeleiders voor rolstoelen en ze zijn tot in het vleigtuig geholpen.Ook bij aankomst in Eindhoven zijn ze op deze wijze ontvangen en geholpen.Onze dank gaat uit naar de perfecte service van het Wizz Air personeel..jullie hebben ons enorm geholpen .
I contacted H A C K M A V E N S C R E D I T S P E C I A L I S T a few days ago through text and surprisingly they are carrying out an actual credit fix, my score was raised from 514 to 765 excellent score within 5days and all repossession, derogatory, and inquiries were deleted from my report! I took advantage of this and you too can by reaching out to them via EMAIL: H A C K M A V E N S 5 @ G M A I L (DOT) C O M or Call/Text/Whats-App: [+ 1 (2 0 9) 4 1 7 – 1 9 5 7] and I’m sure you will be happy you did.
Vlucht was vertraagd, netjes een reactie van Wizz Air gekregen en binnen een week volledige bedrag terug. Heb vaker vertraging gehad maar nooit eerder zo vlot en makkelijk restitutie gekregen van een vlucht maatschappij.
Verder een prima vlucht gehad met vriendelijk personeel.
I almost lost my life after falling victim to a scam that went on for weeks, I got contacted by a lady pretending to be a Forex trader, she told me that I’ll make huge profits if I invest on her platform not knowing that I was being targeted, I started making investments through bitcoins until it was time to withdraw and they insisted I had to pay 20% to withdraw my money and it was then I knew I was being swindled. Unfortunately, I had already put $90,000 into this investment scam. While I was wallowing in depression, I came across an article about Mr. JAMEMESMCKAYWIZARD. Whom I contacted that helped me recover my money, I didn’t hesitate to give him the necessary details he took some information from me and to my surprise, all my money was recovered within 48 hours. I’m truly grateful to him and his team for their professionalism in helping me recover my money. If you have lost money to any of these scams, I’ll recommend them to you. Their contact: jamesmckaywizard at gmail dot com or WhatsApp +31647340446.
ik ben naar Budapest vanuit Eindhoven gevlogen en terug. Helaas vertrekt de reis te vroeg 's morgens, aangezien dat ik op het noorden woon, moest ik in het hostel in Eindhoven overnachten. Jammer dan Wizzair geen rekening houdt met de bewoners van andere delen van NL (en de klote vliegveld Eindhoven is 's nachts gesloten). Terug ook 's morgens, op tijd vertrokken en aangekomen. Ik heb nauwkeurig handbagage voorschriften gehouden (geen grote bagage) en stipt 2 uur voor vertrek bij vliegveld aanwezig was, daarom heb geen problemen ondervonden.
ik lees hier dat personneel niet glimlacht, maar dat heeft niets te maken met service! Bovendien, de mensen van oost-europa hebben andere kultuur, en glimlachen zonder reden komt niet in hun kultuur voor. Ik vond het personneel heel aardig.
Sterke punten goedkoop
Zwakke punten ongeschikte vertrektijden en weinig beenruimte
Al meerdere keren met Wizzair gevlogen .
Ben zeer tevreden ! In september naar Kutaisi.
Sterke punten Als je het een beetje uitzoekt kun heel goedkoop vliegen . Vriendelijk personeel. Goeie service.
Je moet echt optijd zijn , alles van tevoren goed geregeld hebben . Daarom vliegt Wizzair stipt optijd.
Zwakke punten Wat beenruimte betreft , het zijn maar een paar uurtjes.
Wizz Air is een vliegmaatschappij die zich inzet om een zo goedkoop mogelijke vlucht aan te bieden. Dit betekent dat je betaalt naar mate je gebruikt of meeneemt. Dit vind ik een prima idee aangezien je zo zelf op kosten kunt besparen.
Helaas geldt dit niet voor mensen die denken dat vliegen vanzelfsprekend luxe is en dat alles maar moet kunnen. Een 2 cm te grote koffer is inderdaad 2 cm te groot. En als je slim genoeg bent om een ticket te boeken ben je ook slim genoeg om even je koffer op te meten (dit is belangrijk). En om een upgrade te doen die je rond de 14 euro kost (heen en terug) waardoor die koffer misschien wel mee mag.
Ik ben van Nederland naar Litouwen gevlogen en weer terug.
Op de heenweg heel stipt vertrokken (op de minuut!) en op de terugweg hadden we slechts twee minuten vertraging.
Ik had geen problemen met de bagage.
De vlucht was prima. Geen technische problemen of turbulentie. Het personeel was kordaat maar vriendelijk en sprak goed Engels.
Ik ben niet in de toiletten geweest en heb dus geen mening over de hygiëne. Hetzelfde geldt voor kindvriendelijkheid (heb geen kinderen) en eten en drinken (heb niks aan boord genuttigd).
Voor iemand die 185 cm lang is, kan de beenruimte als krap worden ervaren.
Voor de rest was het allemaal prima en zou ik Wizz Air zeker willen aanraden.
Advies:
Let erop dat Wizz Air een budget maatschappij is. Wil je liever (of kun je) niet alles zelf regelen (ticket, boarding pass, bagage, juiste naam op paspoort invoeren of simpelweg met een computer overweg kunnen), doet dit dan ook niet. Kies dan (bijvoorbeeld) voor een vakantiebureau waar je binnen kan lopen of een afspraak kan maken. Zij kunnen je met alles helpen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Kun je wel alles zelf regelen en ben je bereid om de kleine lettertjes te lezen, dan is Wizz Air een prima maatschappij voor jou.
Sterke punten Op tijd, betrouwbaar, goedkoop, duidelijke regels, zelf boarding pass printen.
Zwakke punten Weinig beenruimte maar gaat nog voor korte vluchten.
Nu voor de vierde keer met Wizzair: Eindhoven Cluj en terug. Als je alles doet zoals ze instrueren, dan loopt het prima. Goede ervaring. Aanrader.
Sterke punten Op tijd! Ze doen er erg hun best voor. Cabincrew is goed. Het geheel geeft een professionele uitstraling. Ik kan vergelijken met KLM Delta Avianca Lufthansa.
Zwakke punten Dat gedoe met die bussen, maar ja wat wil je.
Als je goed leest, kost het reizen je geen cent extra. Anders zijn ze onverbiddelijk. Twee keer gevlogen met Wizzair, de tweede keer kreeg ik zelfs gratis een stoel met extra beenruimte aangeboden door de stewardess.
Sterke punten Vlotte afhandeling, heldere info op site.
Ik heb tot nu toe twee keer met WizzAir van Eindhoven naar Boekarest (en terug) gevlogen. Zitplaatsen zijn wat je kunt verwachten van een goedkope luchtvaartmaatschappij: verschrikkelijk. De eerste keer kwam ik Roemenië bijna niet binnen, omdat ik geen begeleider bij me had (ik was 17, dat moet oud genoeg zijn om alleen te vliegen en daar had ik nog nooit problemen mee gehad). Na ongeveer 10 minuten bood er iemand aan om te doen alsof hij mijn voogd was en kon ik gelukkig verder. Toch best wel vreemd.
De tweede keer verliep beter, totdat de administratiekosten me opvielen. 16 euro aan administratiekosten? Dat is echt belachelijk veel.
Zwakke punten - Ik word nog steeds als een kind behandeld, ook al heb ik het recht om alleen te reizen.
- Veel te hoge administratiekosten
- Hoge prijs voor extra bagage, voor een 23kg koffer retour al 56 euro kwijt (ik hou het maar bij mijn rugtas)
- Zitplaatsen zijn niet zo prettig
Voor het eerst gevlogen met Wizz en helemaal top. Van te voren moet je wel LEZEN. Vlieg je met alleen small handbagage mag deze max 41cm hoog zijn. Voor 10 per enkeltje koop je een grote van 51cm. Voor 15 kochten wij een koffer van 32kg. Er staat op de website dat je de boardingpassen moet printen. Doe je dit niet, dan kost dat geld. No problem, printen dus. Personeel vriendelijk. Vlucht goed en rustig en zeer op tijd. Lees je alles goed? Dan ga je voor een laag prijsje op reis.
Sterke punten Goedkoop
Op tijd
Vriendelijk personeel
Zwakke punten Lees je niet goed dan ben je veel geld kwijt
Ik vloog voor het eerst met Wizzair naar Cluj Napoca (RO). Ik was wat huiverig door de vele negatieve recensies, maar ik heb het tegendeel ervaren! Super goede vliegmaatschappij, ik had priority geboekt omdat dit het voordeligst was, 32 kilo ruimbagage, 2 stuks handbagage, en de prijzen waren erg laag! De service vond ik erg goed, personeel was vriendelijk, en je krijgt waar voor je geld. We vertrokken precies op tijd, kwamen zelfs 20 min voor tijd aan. supersnelle bagageservice, ik kon zo door. Ik ga ook zeker vaker met Wizzair vliegen.
Mensen lezen gewoon niet goed, waardoor de kosten snel oplopen, dus lees alle extra opties gewoon goed door en vink aan wat je wel en niet wilt!
Zwakke punten Dit is niet persé een "zwak" punt, maar zoals met vele budget maatschappijen heb je erg weinig beenruimte, dus hou er rekening mee dat als je langer dan 1.70 bent je extra beenruimte bij boekt (is niet duur!)
Via de site van Wizz air een vlucht geboekt van Eindhoven naar Budapest. Zoals Marko Al aangeeft moet ne tijdens het boekingsproces goed opletten wat je wel en niet nodig hebt. Met een groot koffer van 32 kilo kom al een eind. De standaard handbagage is niet meer dan een handtas, let dus goed op het eventueel bijboeken van extra handbage. Helaas werden we 1 maand voor vertrek omgeboekt naar een late vlucht, dit zou ons 1 dag Budapest kosten en was bovendien niet praktisch met onze zoon van 4. 1 telefoontje met Wizz was echter voldoende om terug te gaan naar het oude vluchtschema, weliswaar vanaf Brussel, maar in ons geval was dat geen probleem. Grondpersoneel is vriendelijk en behulpzaam echter steng op bagageregels. Toestellen vliegen op tijd, zijn relatief nieuw en de service aan boord is zoals je mag verwachten in deze klasse. Kortom, goed opletten bij het boekingsproces dan verloopt bij Wizz alles zoals het hoort. Goede maatschappij voor een goede prijs.
Ik heb nu inmiddels 3 keer met WizzAir gevlogen (vanaf Eindhoven), en ik moet zeggen het is een zeer goede maatschappij voor het geld wat je ervoor betaalt.
Ik snap de onderstaande klachten niet, dit zijn gewoon mensen die echt niet kunnen lezen of die zich makkelijk laten verleiden en nog allerlei dingen simpelweg aanvinken tijdens het bestelproces of incheckproces.
Als je gewoon goed kijkt op je scherm en weet waarmee je bezig bent dan kun je echt wel goedkoop vliegen, ik betaalde 15 euro voor mijn ticket.
Sterke punten Zeker een maatschappij dat zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik hoop nog wel vanaf Eindhoven wel ooit vluchten zullen geopend worden naar de Kroatische kust (o.a. Zadar of Split).
Inmiddels 8 keer gevlogen met Wizz Air.
Zoals je van een low budget maatschappij mag verwachten heb je strikt de regels te volgen.
Staat duidelijk aangegeven, als je tenminste de moeite neemt te lezen.
Onbegrijpelijk de negatieve reacties van reageerderscdie zelf de fouten maken en afschuiven op Wizz Air.
Iedere keer bij boeken is het heel goed opletten. Als je dat niet kunt ga dan naar een reisbureau en laat alles voor je regelen voor het minimaal viervoudige bedrag. Niet zeuren als je het zelf fout doet.
Iedere keer opnieuw super aardig, behulpzaam en vriendelijk personeel ontmoet, zowel op de grond als in de cabine.
Aanrader, goed opletten bij boeken. Niets op aan te merken.
Sterke punten Ongelooflijk lage prijzen als je goed oplet. 9,95 twee uur vliegen !!
Ik reis al jaren met Wizzair en heb tot op de dag van vandaag nooit problemen gehad.
Ik vlieg altijd naar Boedapest via Eindhoven of Dortmund ( helaas vliegen ze niet meer vanaf Weeze)
Meerdere keren ga ik op en neer en kan mij helemaal niet vinden in de slechte reacties.
Alles staat duidelijk vermeld, site is overzichtelijk en ik sta ervan te kijken dat sommige mensen nog steeds niet kunnen LEZEN.
Waar je ook heengaat moet je altijd de naam invullen die op je I.D staat, dat er alleen maar een voorletter staat na het uitprinten ........ check je printer/computer eerst even. Zeuren als je te laat bent ...... kom op zeg, verwacht je ook champagne aan boord en een 3 gangen diner??
mijn koffer niet geaccepteerd als handbagage.... LEES wat je voor handbagage mee mag, voldoe je aan het formaat maar past niet in het controle rek bij de controle.... check je rolmaat ff.
En die reactie van B Wolfs whahahahahhahhaha wat kan ik om jou lachen zeg.
Wizzair mag echt blij zijn dat jij niet mee kon, ik weet zeker dat je nog zat te zeuren over beenruimte, de mensen MET priority boarding of privilege pass, 1 stuk handbagage, prijs van consumpties, geen libelle/ prive of weekend whahaha.
Afgelopen september had ik geboek en mijn WIZZ DISCOUNT CLUB verlengt en dit keer kreeg ik er gratis de Privilege pass bij wat normaal toch 99,- pj kost.
Ik zeg dank je wel Wizz!!!
wees niet bang om hier te boeken, wat je wel moet doen is gewoon goed lezen!!!
Kreeg vandaag een bericht van WA dat onze vluchttijden gewijzijgd zijn maar ze hadden er ook een andere retourdatum van gemaakt (een dag langer ) dat is niet de bedoeling, ik belde het 0900 nr en kreeg direct iemand aan de lijn, legde het uit en ze heeft het direct rechtgezet. Kreeg ook direct de nieuwe bevestiging per email. Tot dusver dus heel positief mbt hulp vd klantenservice/helpdesk.
Nu de rest nog.
Ik heb een goede ervaring gehad met Wizzair. Alles was duidelijk en ze vlogen keurig op tijd.
Goed lezen wat de voorwaarden zijn, dan is er niks aan de hand.
Het grondpersoneel op Dortmund mag wel wat vriendelijker zijn.
Beenruimte is minimaal als je 1.91 bent maar ik had 3 stoelen voor mijzelf.
We vlogen met 4 personen van Eindhoven naar Riga en moesten 35 euro pp betalen omdat onze koffers te groot waren. Wizz Air Oekraine hanteert dezelfde afmetingen als Transavia, Easy Jet, ..., maar Wizz Air Hongarij heeft de afmetingen verkleind.
Via de Wizz Air app hebben we in Riga voor 10 euro pp de extra service gekocht. Een verschil van 100 euro tussen heen en terug.
We voelen ons opgelicht, maar hadden beter moeten lezen. Een dure les.
Prima maatschappij, vlieg er 5-6x per jaar mee, goedkoop en meestal op tijd van bestemming. Mooie prijzen, had 1x met boeken verkeerde data ingevuld, 1 telefoontje naar de service desk (kost wel 1 euro p.minuut), hang je ongeveer 3 tot 5 minuten aan de lijn, ik gaf mijn bevestigingsnummer en alles werd kosteloos geregeld, Prima Wizzair, vlieg over 2 weken weer met jullie naar Debrecen.
Sterke punten Goed bereikbaar per telefoon, mooi cabinepersoneel (vooral de mooie oostblok vrouwen)
ik vlieg een keer of 5 per jaar met wizzair. 1 keer misgegaan doordat ook bij mij alleen mijn voorletters op de boarding pass stonden,en niet mijn volledige naam. maar na de klacht die ik daarna indiende is het helemaal recht gezet,en kon ik door het verkregen wizzair tegoed 2 keer gratis heen en weer naar boedapest. was even klote op de luchthaven van boedapest toen mijn ticket niet werd geaccepteerd maar das vergeven en vergeten. verder prima service voor het lage bedrag dat je kwijt bent voor een ticket. gewoon goed de voorwaarden en kleine lettertjes lezen voor je boekt,en vertrekt..
Sterke punten tot nu toe altijd stipt op tijd. kouwe heineken aan boord. voor een paar euro naar oost europa!
Zwakke punten priority instappen heeft niet veel waarde
Ben uitermate tevreden over Wizz air, ook bij problemen en fouten van mij met het boeken worden deze naar volle tevredenheid opgelost. Service is gewoon goed maar je moet wel aan de voorwaarden voldoen. Erg prettige maatschappij met erg prettige prijzen
Sterke punten prijs, vriendelijk, zitplaatsen zijn iets ruimer dan bij concurrent Ryanair
Super value for money en goede
Gelukkig had ik niet van tevoren alle slechte en vijandige reviews gelezen, anders had ik zeker niet geboekt voor een vakantievlucht Eindhoven-Varna (14-21 oktober 2024). Maar godzijdank las ik dat pas allemaal achteraf.
Op de harde stoelen na (en het applaudisseren van de passagiers bij de landing, ik wist niet dat dat nog bestond en is Wizz Air niet te verwijten) kan ik HELEMAAL NIETS NEGATIEFS zeggen over Wizz Air:
1. online boeking (website) ging zeer eenvoudig, en bij het later bijboeken van extra bagage via de app (en naast elkaar zitten en automatische check-in) bleek de naadloze integratie van website en app.
2. stiptheid dik in orde: op de heenreis 20 minuten te laat vertrokken en netjes op tijd aangekomen, op de terugreis stipt op tijd vertrokken en 35 minuten te vroeg aangekomen.
3. bagageafhandeling voorbeeldig, beide keren maar 10 minuten hoeven wachten, dus relaxed de tijd voor een toiletstop en daarna vlot naar de uitgang.
4. vriendelijk personeel en schoon vliegtuig en toilet.
Ik ben 1,77m en had voldoende beenruimte. Volgende keer neem ik een stoelkussentje mee.
Sterke punten
Moderne vliegtuigen, maakt beloftes waar, prettige vluchttijden, aantrekkelijke prijsvechter
Zwakke punten
Nog niet meegemaakt
Positieve review Wizz Air
Wij brachten mijn moeder en haar vriend vanuit ons huis in Hongarije naar Boedapest om terug naar Nederland te vliegen.Bij aankomst waren we ruim op tijd om in te checken.Tijdens een bakje koffie en een broodje werd mijn moeder niet goed en was erg verward.Omdat haar vriend op de vakantiebestemming ook al een ongelukkige val had gemakt liepen ze beide nu erg moeilijk.In combinatie met hun verwarde staat hebben we om extra begeleiding gevraagd bij de balie van Wizz Air.Alles werd in rap tempo geregeld.Nieuwe boardingpassen 2 begeleiders voor rolstoelen en ze zijn tot in het vleigtuig geholpen.Ook bij aankomst in Eindhoven zijn ze op deze wijze ontvangen en geholpen.Onze dank gaat uit naar de perfecte service van het Wizz Air personeel..jullie hebben ons enorm geholpen .
Zwakke punten
Klantenservice
THE BEST CREDIT FIX
I contacted H A C K M A V E N S C R E D I T S P E C I A L I S T a few days ago through text and surprisingly they are carrying out an actual credit fix, my score was raised from 514 to 765 excellent score within 5days and all repossession, derogatory, and inquiries were deleted from my report! I took advantage of this and you too can by reaching out to them via EMAIL: H A C K M A V E N S 5 @ G M A I L (DOT) C O M or Call/Text/Whats-App: [+ 1 (2 0 9) 4 1 7 – 1 9 5 7] and I’m sure you will be happy you did.
Super
Vlucht was vertraagd, netjes een reactie van Wizz Air gekregen en binnen een week volledige bedrag terug. Heb vaker vertraging gehad maar nooit eerder zo vlot en makkelijk restitutie gekregen van een vlucht maatschappij.
Verder een prima vlucht gehad met vriendelijk personeel.
Sterke punten
Klantvriendelijk
Hacking/Recovery
I almost lost my life after falling victim to a scam that went on for weeks, I got contacted by a lady pretending to be a Forex trader, she told me that I’ll make huge profits if I invest on her platform not knowing that I was being targeted, I started making investments through bitcoins until it was time to withdraw and they insisted I had to pay 20% to withdraw my money and it was then I knew I was being swindled. Unfortunately, I had already put $90,000 into this investment scam. While I was wallowing in depression, I came across an article about Mr. JAMEMESMCKAYWIZARD. Whom I contacted that helped me recover my money, I didn’t hesitate to give him the necessary details he took some information from me and to my surprise, all my money was recovered within 48 hours. I’m truly grateful to him and his team for their professionalism in helping me recover my money. If you have lost money to any of these scams, I’ll recommend them to you. Their contact: jamesmckaywizard at gmail dot com or WhatsApp +31647340446.
Prima Ervaring
Van Eindhoven naar Boedapest gevlogen. Probleemloos! Goede communicatie via mail en app. Duidelijke regels, vriendelijk personeel.
Sterke punten
Goedkoop, fijne app
Zwakke punten
Geen
goede service
ik ben naar Budapest vanuit Eindhoven gevlogen en terug. Helaas vertrekt de reis te vroeg 's morgens, aangezien dat ik op het noorden woon, moest ik in het hostel in Eindhoven overnachten. Jammer dan Wizzair geen rekening houdt met de bewoners van andere delen van NL (en de klote vliegveld Eindhoven is 's nachts gesloten). Terug ook 's morgens, op tijd vertrokken en aangekomen. Ik heb nauwkeurig handbagage voorschriften gehouden (geen grote bagage) en stipt 2 uur voor vertrek bij vliegveld aanwezig was, daarom heb geen problemen ondervonden.
ik lees hier dat personneel niet glimlacht, maar dat heeft niets te maken met service! Bovendien, de mensen van oost-europa hebben andere kultuur, en glimlachen zonder reden komt niet in hun kultuur voor. Ik vond het personneel heel aardig.
Sterke punten
goedkoop
Zwakke punten
ongeschikte vertrektijden en weinig beenruimte
Wizzair , super maatschappij !
Al meerdere keren met Wizzair gevlogen .
Ben zeer tevreden ! In september naar Kutaisi.
Sterke punten
Als je het een beetje uitzoekt kun heel goedkoop vliegen . Vriendelijk personeel. Goeie service.
Je moet echt optijd zijn , alles van tevoren goed geregeld hebben . Daarom vliegt Wizzair stipt optijd.
Zwakke punten
Wat beenruimte betreft , het zijn maar een paar uurtjes.
No-nonsense, betrouwbaar, professioneel
Wizz Air is een vliegmaatschappij die zich inzet om een zo goedkoop mogelijke vlucht aan te bieden. Dit betekent dat je betaalt naar mate je gebruikt of meeneemt. Dit vind ik een prima idee aangezien je zo zelf op kosten kunt besparen.
Helaas geldt dit niet voor mensen die denken dat vliegen vanzelfsprekend luxe is en dat alles maar moet kunnen. Een 2 cm te grote koffer is inderdaad 2 cm te groot. En als je slim genoeg bent om een ticket te boeken ben je ook slim genoeg om even je koffer op te meten (dit is belangrijk). En om een upgrade te doen die je rond de 14 euro kost (heen en terug) waardoor die koffer misschien wel mee mag.
Ik ben van Nederland naar Litouwen gevlogen en weer terug.
Op de heenweg heel stipt vertrokken (op de minuut!) en op de terugweg hadden we slechts twee minuten vertraging.
Ik had geen problemen met de bagage.
De vlucht was prima. Geen technische problemen of turbulentie. Het personeel was kordaat maar vriendelijk en sprak goed Engels.
Ik ben niet in de toiletten geweest en heb dus geen mening over de hygiëne. Hetzelfde geldt voor kindvriendelijkheid (heb geen kinderen) en eten en drinken (heb niks aan boord genuttigd).
Voor iemand die 185 cm lang is, kan de beenruimte als krap worden ervaren.
Voor de rest was het allemaal prima en zou ik Wizz Air zeker willen aanraden.
Advies:
Let erop dat Wizz Air een budget maatschappij is. Wil je liever (of kun je) niet alles zelf regelen (ticket, boarding pass, bagage, juiste naam op paspoort invoeren of simpelweg met een computer overweg kunnen), doet dit dan ook niet. Kies dan (bijvoorbeeld) voor een vakantiebureau waar je binnen kan lopen of een afspraak kan maken. Zij kunnen je met alles helpen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Kun je wel alles zelf regelen en ben je bereid om de kleine lettertjes te lezen, dan is Wizz Air een prima maatschappij voor jou.
Sterke punten
Op tijd, betrouwbaar, goedkoop, duidelijke regels, zelf boarding pass printen.
Zwakke punten
Weinig beenruimte maar gaat nog voor korte vluchten.
Wizzair
Een fijne vliegtuigmaatschappij met vriendelijke hostessen en een goed georganiseerde vlucht.
Sterke punten
Uitstekende vliegtuigmaatschappij
Zwakke punten
Jammer dat de mensen niet klapten bij het neerkomen van het vliegtuig. Volgende keer beter!
prima ervaring
Nu voor de vierde keer met Wizzair: Eindhoven Cluj en terug. Als je alles doet zoals ze instrueren, dan loopt het prima. Goede ervaring. Aanrader.
Sterke punten
Op tijd! Ze doen er erg hun best voor. Cabincrew is goed. Het geheel geeft een professionele uitstraling. Ik kan vergelijken met KLM Delta Avianca Lufthansa.
Zwakke punten
Dat gedoe met die bussen, maar ja wat wil je.
Goed lezen
Als je goed leest, kost het reizen je geen cent extra. Anders zijn ze onverbiddelijk. Twee keer gevlogen met Wizzair, de tweede keer kreeg ik zelfs gratis een stoel met extra beenruimte aangeboden door de stewardess.
Sterke punten
Vlotte afhandeling, heldere info op site.
Zwakke punten
Krappe stoelen voor mijn 1.95
Vreemde maatschappij.
Ik heb tot nu toe twee keer met WizzAir van Eindhoven naar Boekarest (en terug) gevlogen. Zitplaatsen zijn wat je kunt verwachten van een goedkope luchtvaartmaatschappij: verschrikkelijk. De eerste keer kwam ik Roemenië bijna niet binnen, omdat ik geen begeleider bij me had (ik was 17, dat moet oud genoeg zijn om alleen te vliegen en daar had ik nog nooit problemen mee gehad). Na ongeveer 10 minuten bood er iemand aan om te doen alsof hij mijn voogd was en kon ik gelukkig verder. Toch best wel vreemd.
De tweede keer verliep beter, totdat de administratiekosten me opvielen. 16 euro aan administratiekosten? Dat is echt belachelijk veel.
Sterke punten
- Goedkoop
- Vliegt vanuit Eindhoven
Zwakke punten
- Ik word nog steeds als een kind behandeld, ook al heb ik het recht om alleen te reizen.
- Veel te hoge administratiekosten
- Hoge prijs voor extra bagage, voor een 23kg koffer retour al 56 euro kwijt (ik hou het maar bij mijn rugtas)
- Zitplaatsen zijn niet zo prettig
Top!
Voor het eerst gevlogen met Wizz en helemaal top. Van te voren moet je wel LEZEN. Vlieg je met alleen small handbagage mag deze max 41cm hoog zijn. Voor 10 per enkeltje koop je een grote van 51cm. Voor 15 kochten wij een koffer van 32kg. Er staat op de website dat je de boardingpassen moet printen. Doe je dit niet, dan kost dat geld. No problem, printen dus. Personeel vriendelijk. Vlucht goed en rustig en zeer op tijd. Lees je alles goed? Dan ga je voor een laag prijsje op reis.
Sterke punten
Goedkoop
Op tijd
Vriendelijk personeel
Zwakke punten
Lees je niet goed dan ben je veel geld kwijt
Erg Goede maatschappij!
Ik vloog voor het eerst met Wizzair naar Cluj Napoca (RO). Ik was wat huiverig door de vele negatieve recensies, maar ik heb het tegendeel ervaren! Super goede vliegmaatschappij, ik had priority geboekt omdat dit het voordeligst was, 32 kilo ruimbagage, 2 stuks handbagage, en de prijzen waren erg laag! De service vond ik erg goed, personeel was vriendelijk, en je krijgt waar voor je geld. We vertrokken precies op tijd, kwamen zelfs 20 min voor tijd aan. supersnelle bagageservice, ik kon zo door. Ik ga ook zeker vaker met Wizzair vliegen.
Mensen lezen gewoon niet goed, waardoor de kosten snel oplopen, dus lees alle extra opties gewoon goed door en vink aan wat je wel en niet wilt!
Sterke punten
snelle & goede service, erg vriendelijk personeel, Nette toestellen.
Zwakke punten
Dit is niet persé een "zwak" punt, maar zoals met vele budget maatschappijen heb je erg weinig beenruimte, dus hou er rekening mee dat als je langer dan 1.70 bent je extra beenruimte bij boekt (is niet duur!)
Goede maatschappij, maar opletten.
Via de site van Wizz air een vlucht geboekt van Eindhoven naar Budapest. Zoals Marko Al aangeeft moet ne tijdens het boekingsproces goed opletten wat je wel en niet nodig hebt. Met een groot koffer van 32 kilo kom al een eind. De standaard handbagage is niet meer dan een handtas, let dus goed op het eventueel bijboeken van extra handbage. Helaas werden we 1 maand voor vertrek omgeboekt naar een late vlucht, dit zou ons 1 dag Budapest kosten en was bovendien niet praktisch met onze zoon van 4. 1 telefoontje met Wizz was echter voldoende om terug te gaan naar het oude vluchtschema, weliswaar vanaf Brussel, maar in ons geval was dat geen probleem. Grondpersoneel is vriendelijk en behulpzaam echter steng op bagageregels. Toestellen vliegen op tijd, zijn relatief nieuw en de service aan boord is zoals je mag verwachten in deze klasse. Kortom, goed opletten bij het boekingsproces dan verloopt bij Wizz alles zoals het hoort. Goede maatschappij voor een goede prijs.
Sterke punten
Prijs, Relatief jonge toestellen, personeel.
Zwakke punten
Boekingsproces, zoals bij veel prijsvechters.
Goede maatschappij :) als je wel kan lezen!
Ik heb nu inmiddels 3 keer met WizzAir gevlogen (vanaf Eindhoven), en ik moet zeggen het is een zeer goede maatschappij voor het geld wat je ervoor betaalt.
Ik snap de onderstaande klachten niet, dit zijn gewoon mensen die echt niet kunnen lezen of die zich makkelijk laten verleiden en nog allerlei dingen simpelweg aanvinken tijdens het bestelproces of incheckproces.
Als je gewoon goed kijkt op je scherm en weet waarmee je bezig bent dan kun je echt wel goedkoop vliegen, ik betaalde 15 euro voor mijn ticket.
Sterke punten
Zeker een maatschappij dat zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik hoop nog wel vanaf Eindhoven wel ooit vluchten zullen geopend worden naar de Kroatische kust (o.a. Zadar of Split).
Wizz Air Okay.
Inmiddels 8 keer gevlogen met Wizz Air.
Zoals je van een low budget maatschappij mag verwachten heb je strikt de regels te volgen.
Staat duidelijk aangegeven, als je tenminste de moeite neemt te lezen.
Onbegrijpelijk de negatieve reacties van reageerderscdie zelf de fouten maken en afschuiven op Wizz Air.
Iedere keer bij boeken is het heel goed opletten. Als je dat niet kunt ga dan naar een reisbureau en laat alles voor je regelen voor het minimaal viervoudige bedrag. Niet zeuren als je het zelf fout doet.
Iedere keer opnieuw super aardig, behulpzaam en vriendelijk personeel ontmoet, zowel op de grond als in de cabine.
Aanrader, goed opletten bij boeken. Niets op aan te merken.
Sterke punten
Ongelooflijk lage prijzen als je goed oplet. 9,95 twee uur vliegen !!
Zwakke punten
Geen ontdekt.
Wizzair, nooit probleem gehad!
Ik reis al jaren met Wizzair en heb tot op de dag van vandaag nooit problemen gehad.
Ik vlieg altijd naar Boedapest via Eindhoven of Dortmund ( helaas vliegen ze niet meer vanaf Weeze)
Meerdere keren ga ik op en neer en kan mij helemaal niet vinden in de slechte reacties.
Alles staat duidelijk vermeld, site is overzichtelijk en ik sta ervan te kijken dat sommige mensen nog steeds niet kunnen LEZEN.
Waar je ook heengaat moet je altijd de naam invullen die op je I.D staat, dat er alleen maar een voorletter staat na het uitprinten ........ check je printer/computer eerst even. Zeuren als je te laat bent ...... kom op zeg, verwacht je ook champagne aan boord en een 3 gangen diner??
mijn koffer niet geaccepteerd als handbagage.... LEES wat je voor handbagage mee mag, voldoe je aan het formaat maar past niet in het controle rek bij de controle.... check je rolmaat ff.
En die reactie van B Wolfs whahahahahhahhaha wat kan ik om jou lachen zeg.
Wizzair mag echt blij zijn dat jij niet mee kon, ik weet zeker dat je nog zat te zeuren over beenruimte, de mensen MET priority boarding of privilege pass, 1 stuk handbagage, prijs van consumpties, geen libelle/ prive of weekend whahaha.
Afgelopen september had ik geboek en mijn WIZZ DISCOUNT CLUB verlengt en dit keer kreeg ik er gratis de Privilege pass bij wat normaal toch 99,- pj kost.
Ik zeg dank je wel Wizz!!!
wees niet bang om hier te boeken, wat je wel moet doen is gewoon goed lezen!!!
Sterke punten
Prijs
zitplaatsen
personeel
op tijd
Zwakke punten
nooit geen klagen gehad
TOT NU TOE TEVREDEN OVER WIZZ AIR KLANTENSERVICE
Kreeg vandaag een bericht van WA dat onze vluchttijden gewijzijgd zijn maar ze hadden er ook een andere retourdatum van gemaakt (een dag langer ) dat is niet de bedoeling, ik belde het 0900 nr en kreeg direct iemand aan de lijn, legde het uit en ze heeft het direct rechtgezet. Kreeg ook direct de nieuwe bevestiging per email. Tot dusver dus heel positief mbt hulp vd klantenservice/helpdesk.
Nu de rest nog.
Prima!
Ik heb een goede ervaring gehad met Wizzair. Alles was duidelijk en ze vlogen keurig op tijd.
Goed lezen wat de voorwaarden zijn, dan is er niks aan de hand.
Het grondpersoneel op Dortmund mag wel wat vriendelijker zijn.
Beenruimte is minimaal als je 1.91 bent maar ik had 3 stoelen voor mijzelf.
Sterke punten
Prijs, website, inchecken, punctueel.
Zwakke punten
Beenruimte, onvriendelijk grondpersoneel.
Wizz Air handbagage boete
We vlogen met 4 personen van Eindhoven naar Riga en moesten 35 euro pp betalen omdat onze koffers te groot waren. Wizz Air Oekraine hanteert dezelfde afmetingen als Transavia, Easy Jet, ..., maar Wizz Air Hongarij heeft de afmetingen verkleind.
Via de Wizz Air app hebben we in Riga voor 10 euro pp de extra service gekocht. Een verschil van 100 euro tussen heen en terug.
We voelen ons opgelicht, maar hadden beter moeten lezen. Een dure les.
Sterke punten
Goedkoop, prima vlucht, op tijd
Zwakke punten
Geen vaste plaatsen
Perfect !
Prima maatschappij, vlieg er 5-6x per jaar mee, goedkoop en meestal op tijd van bestemming. Mooie prijzen, had 1x met boeken verkeerde data ingevuld, 1 telefoontje naar de service desk (kost wel 1 euro p.minuut), hang je ongeveer 3 tot 5 minuten aan de lijn, ik gaf mijn bevestigingsnummer en alles werd kosteloos geregeld, Prima Wizzair, vlieg over 2 weken weer met jullie naar Debrecen.
Sterke punten
Goed bereikbaar per telefoon, mooi cabinepersoneel (vooral de mooie oostblok vrouwen)
prima maatschappij
ik vlieg een keer of 5 per jaar met wizzair. 1 keer misgegaan doordat ook bij mij alleen mijn voorletters op de boarding pass stonden,en niet mijn volledige naam. maar na de klacht die ik daarna indiende is het helemaal recht gezet,en kon ik door het verkregen wizzair tegoed 2 keer gratis heen en weer naar boedapest. was even klote op de luchthaven van boedapest toen mijn ticket niet werd geaccepteerd maar das vergeven en vergeten. verder prima service voor het lage bedrag dat je kwijt bent voor een ticket. gewoon goed de voorwaarden en kleine lettertjes lezen voor je boekt,en vertrekt..
Sterke punten
tot nu toe altijd stipt op tijd. kouwe heineken aan boord. voor een paar euro naar oost europa!
Zwakke punten
priority instappen heeft niet veel waarde
juist geweldig tevreden
Ben uitermate tevreden over Wizz air, ook bij problemen en fouten van mij met het boeken worden deze naar volle tevredenheid opgelost. Service is gewoon goed maar je moet wel aan de voorwaarden voldoen. Erg prettige maatschappij met erg prettige prijzen
Sterke punten
prijs, vriendelijk, zitplaatsen zijn iets ruimer dan bij concurrent Ryanair
Zwakke punten
vliegen niet elke dag