Turkish Airlines is een prominente luchtvaartmaatschappij met een rijke geschiedenis en een uitgebreide routekaart. Met zijn hoofdkantoor in Istanbul, Turkije, vertegenwoordigt deze luchtvaartmaatschappij een belangrijk knooppunt tussen het oosten en het westen. Turkish Airlines heeft zich gevestigd als een toonaangevende speler op de internationale markt met een breed scala aan bestemmingen verspreid over verschillende continenten, waaronder Europa, het Midden-Oosten, het Verre Oosten, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Dit maakt het een aantrekkelijke keuze voor reizigers die naar diverse bestemmingen over de hele wereld willen vliegen.
De vloot van Turkish Airlines is modern en veelzijdig, met vliegtuigen die variëren van de Airbus A321 tot de Boeing 777. Deze diversiteit in de vloot stelt de luchtvaartmaatschappij in staat om zowel korte als langeafstandsvluchten efficiënt te bedienen. Turkish Airlines vliegt naar meer dan 300 bestemmingen wereldwijd, wat het een van de luchtvaartmaatschappijen maakt met de meeste internationale bestemmingen. Hun uitgebreide netwerk maakt het mogelijk om naadloos over te stappen op verschillende vluchten, wat vooral handig is voor zakenreizigers en vakantiegangers die meerdere landen willen bezoeken.
Enkele van de meest populaire routes van Turkish Airlines zijn die naar grote Europese steden zoals Londen, Parijs en Frankfurt. Daarnaast bedienen ze ook bekende Aziatische bestemmingen zoals Hongkong, Bangkok en Tokyo, evenals belangrijke steden in de VS, waaronder New York en Los Angeles. Deze bestemmingen benadrukken de strategische positie van Turkish Airlines als een brug tussen oost en west.
Turkish Airlines staat bekend om zijn uitstekende service aan boord. Passagiers kunnen genieten van comfortabele stoelen, een uitgebreide selectie van entertainmentopties en een verscheidenheid aan maaltijden die de Turkse keuken weerspiegelen. De bemanning staat bekend om zijn gastvrijheid en professionaliteit, wat bijdraagt aan een aangename reiservaring.
De klantenservice van Turkish Airlines wordt algemeen geprezen. Ze bieden hun passagiers verschillende opties om in contact te komen met het ondersteuningsteam, inclusief telefonische ondersteuning en sociale media-kanalen. Deze toegankelijkheid draagt bij aan de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij en vergroot het vertrouwen van de klant.
Turkish Airlines richt zich ook sterk op innovatie en duurzaamheid. De luchtvaartmaatschappij investeert in de modernisering van haar vloot met zuinigere vliegtuigen die minder uitstoten. Daarnaast zijn ze betrokken bij verschillende milieuvriendelijke initiatieven die bijdragen aan de vermindering van de ecologische voetafdruk.
Passagiers van Turkish Airlines kunnen profiteren van geavanceerde technologieën zoals mobiele apps voor het boeken van vluchten, inchecken en volgen van vluchten. De luchtvaartmaatschappij biedt ook Wi-Fi aan boord van veel van hun langeafstandsvluchten, wat zorgt voor een naadloze digitale ervaring tijdens de vlucht.
Turkish Airlines is een van de meest gerespecteerde luchtvaartmaatschappijen ter wereld, bekend om zijn uitgebreide netwerk, uitstekende klantenservice en toewijding aan innovatie en duurzaamheid. Het biedt passagiers een betrouwbare en comfortabele manier om de wereld te verkennen. Of u nu een zakenreiziger bent die efficiënt over continenten wil reizen of een vakantieganger die de veelzijdigheid van bestemmingen wenst, Turkish Airlines is een luchtvaartmaatschappij die de moeite waard is om te overwegen.
Met zijn strategische knooppunten in zowel Istanbul als Ankara en zijn focus op klantenservice en milieuvriendelijkheid, blijft Turkish Airlines een voorloper in de wereld van luchtvaartmaatschappijen. Het is duidelijk dat Turkish Airlines niet alleen comfortabele en efficiënte reizen biedt, maar ook een dieper begrip van en respect voor de verschillende culturen en gemeenschappen die het bedient.
Steelt van klanten
Wij hebben een aantal keren geboekt met Turkish Airlines en hebben altijd Business class geboekt. Dit jaar was het erg slecht en ook de afhandeling toen de vlucht werd geannuleerd.
Wij boeken altijd Business class en toen de vlucht op de luchthaven werd geannuleerd werd er een nieuw vliegtuig 2 uur later ingezet voor vertrek en ineens zten we economy. Er werd daar toen beloofd dat we een retour ticket binnen een jaar mochten boeken van de vlucht van Istanbul naar Dalaman of ons geld terug voor de tickets en het wachten. Toen we thuis kwamen hoorde we niets meer van Turkish Airlines en heb ik gemaild. Het antwoord was ineens dat ze niets terugbetaald en dat we ook geen retour ticket kregen omdat het binnen de regels valt. Met andere woorden als je een business ticket boekt mogen ze het zonder terug te betalen omzetten naar een economy ticket. Heel bijzonder er wordt dus van de klanten gestolen. We waren met zijn 4 en hebben nu te veel betaald wat we niet terug gaan krijgen van ze. Turkish Airlines steelt dus van hun klanten. / We have booked a number of times with Turkish Airlines and have always booked Business class. This year it was very bad and also the handling when the flight was cancelled.
We always book Business class and when the flight was cancelled at the airport, a new plane was put in place 2 hours later for departure and suddenly we were sitting economy. They promised us that we could book a return ticket within a year from the flight from Istanbul to Dalaman or our money back for the tickets and the waiting. When we got home we heard nothing more from Turkish Airlines and I emailed. The answer was suddenly that they did not refund anything and that we did not get a return ticket because it falls within the rules. In other words, if you book a business ticket, they can convert it to an economy ticket without refunding it. Very special, they are stealing from their customers. There were 4 of us and we have now paid too much which we will not get back from them. Turkish Airlines is stealing from their customers.
Zwakke punten
Ze liegen tegen hun klanten en laten je business betalen en dan krijg je economy
Horrible
I booked a flight from Amsterdam to Aqaba with a stop in Istanbul. Because the first flight was delayed I missed my transfer in Istanbul. I told the crew I would miss my next flight and they said they would arrange for me (and some other passengers) to be picked up by ground stewards and taken quickly to the next flight and that they would wait for us. When we got off the plane, offcourse no one was waiting for us.
The first flight that went to Aqaba was the next day. I had to wait on the airport the whole night and couldn't sleep for more than 24 hours because they said there was no time to book an hotel. They gave me a coupon for food but there was not any restaurant who accepted the coupon. I had to pay for the food and for the wifi to check my next flight, who was also delayed. I arrived one day later on my destination and missed the first day of my only 5 day trip because of this and they will not pay me any compensation because they say the reason of the delay was out of their control. However they will not tell me the reason of the delay. The service of cheaper airlines I traveled with, is much, much better than the service of TurkishAirlines, where you pay double for the same tickets.
Zwakke punten
Every flight gets delayed or cancelled withouth given a reason
They lie to you
Horrible service
Demoralising
My flight from Stansted to Istanbul was delayed for no good reason and with no explanation from the crew at the airport and inside the plane. The crew inside reassured me I would not miss my connection to Tbilisi. However, we arrived about 20-30 minutes late and upon arrival, airport staff told me to go pick up my luggage (which took 1 hour to turn up) and head to Turkish Airlines' hotel desk. They put me up in a hotel and told me they'd rebooked on the same flight... 24 hours later! I arrived at my destination 24 hours late and Turkish Airlines are now denying me compensation on the basis that the delay was beyond their control - they are unsurprisingly doing everything they can to avoid providing me with evidence of that.
It's worth noting the exact same thing happened on my way back though that time, I ended up spending 12 hours in the airport as they didn't offer me a hotel room. Once again, they denied me compensation on the basis that the delay was beyond their control and continue ignoring my requests for evidence.
Their customer service team is helpless and doing everything they can to avoid providing me with the information I requested.
They are the most chaotic and unhelpful airline I've ever had to deal with and I do not recommend flying with them.
I went to Tbilisi to attend a conference and several people who flew with Turkish Airlines faced similar issues.
Slechte maatschappij
Om van te voren een stoelkeuze te kunnen maken zodat je als familie bij elkaar te kunnen zitten, moet je extra betalen. Ondanks dat gedaan te hebben, veranderen ze last minute van type vliegtuig waardoor je niet met 4 personen naast elkaar kunt zitten, Ook zijn de stoelen heel smal, weinig beenruimte en hebben veel mankementen. Ook is veel personeel niet vriendelijke en beheersen de Engelse taal niet goed. Ook is het eten aan boord niet lekker. Geen tussendoortjes tijdens lange vluchten.
Absoluut niet geschikt voor lange vluchten. Je komt gebroken aan op je vakantie bestemming en ook gebroken weer thuis aan.
Sterke punten
ze delen een tasje uit met slippers en andere benodigdheden.
Zwakke punten
Zeer slechte stoelen en personeel.
Vlucht weer geannuleerd
Ik schrik van de slechte reviews hier over Turkish Airlines. Eigenlijk vliegen wij al vele jaren met Turkish Airlines op en neer naar Isfahan Iran. Wij zijn op zich zeer tevreden over de service van Turkish Airlines aan boord. En ja, er valt altijd wel iets te klagen, zo is het op de vlucht van Istanbul naar Isfahan ongenadig warm in het toestel. Maar over het algemeen hebben wij mbt Turkish Airlines maar 1 klacht en dat is dat ze je wel heel makkelijk laten zitten. Zowel in feb 2020 als ook nu in 2023 annuleerde ze onze terugvlucht en moesten we het zelf maar verder uitzoeken. Kortom, Turkish Airlines neemt geen enkele verantwoordelijkheid en wacht gewoon af wat jij gaat doen. Daar waar je juist verwacht dat zij zelf contact met je opnemen, moet het initiatief van jou afkomen. Via het callcenter iets regelen, is af te raden. Je krijgt meer het gevoel de jungle in gestuurd te worden en afspraken worden doorgaans niet nagekomen. Het duurde in 2020 meer dan 6 maanden voordat wij het geld van de geannuleerde vluchten terug hadden gekregen. Ik heb nu net voor onze geannuleerde vlucht van 6 feb een verzoek tot terugbetaling ingediend. Nu maar kijken of het kantoor van Turkish Airlines in Amsterdam dat nu wel snel oplost. Gezien ook onze positieve ervaringen geeft ik Turkish Airlines overall 3 sterren. Deze ervaring van 'geen verantwoordelijkheid nemen en in feite je klanten in het buitenland onverzorgd achterlaten' geef ik bij deze review 1 ster (nul sterren kan niet dacht ik, want anders was het 0 sterren)
Sterke punten
Moderne toestellen, lekker eten tijdens de vlucht. Althans in alle jaren ervaring, mede met ook veel andere maatschappijen is het eten gewoon goed tot erg goed.
Zwakke punten
zeer slechte communicatie, onduidelijke miles programma, slecht functionerende website
Neemt geen verantwoordelijkheid bij annulering van vluchten.
Misleid
Zeer slechte ervaringen: bij de balie op het vliegveld misleid rondom tussenstop en tickets (werd gesteld dat dingen die eerder waren verteld zoals shuttlebus en overnachting zelf te bepalen niet konden) waardoor een extra ticket geboekt moest worden om op plaats van bestemming te komen. Hierover gebeld en werd ook bevestigd dat we waren misleid en via de site klachten konden indienen. Dit hebben we herhaaldelijk gedaan maar kwamen in de reacties (door diverse mensen van hen) niets verder en ook onze advocaat een brief laten schrijven - toen vrij vlot reactie dat we niet de waarheid spraken en vooraf hadden kunnen weten. Normaliter schrijf ik geen review maar we hebben aangegeven dit wel te doen als we niet fatsoenlijk behandeld worden - dus hierbij.
Zwakke punten
Vage en elkaar tegensprekende communicatie en beticht worden van het spreken van onwaarheden i.p.v. fatsoenlijk in gesprek.
Veel tijd en geld verspild wegens hun schuld
Door Turkish airlines heb ik uren van mijn vakantie dagen moeten verspillen. De service was super slecht, er werd niet naar mij geluisterd en ik kreeg heel veel verkeerde informatie. Ik ben echt niet moeilijk, maar dit heb ik heel erg gevonden, zeker hoe Turkish airlines nu met mijn klacht om gaat. Ik had ze een hele brief geschreven over mijn belevenis met hun bedrijf en hoe slecht alles is verlopen. Uit hun reacties terug kan ik al zien dat ze mijn klacht niet eens hebben doorgenomen en mij niet serieus nemen.
De fouten die zij hebben gemaakt:
- wijziging van vlucht met tussenstop van 26 UUR.
- verkeerde wijziging data ingevoerd.
- verbinding brak enkele keren tijdens het bellen, als je terug belt krijg je een andere collega en moet je helemaal opnieuw je verhaal doen.
- werd niet naar mij geluisterd, waardoor ze me verkeerd door verwezen.
- door hun fout moest ik opnieuw datum wijzigen en werden de kosten op mij gerekend, ik kreeg 4 verschillende prijzen te horen variërend van 130-200 euro.
- ik moest minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn op de AirPort in Gazipasa om mijn tickets te betalen en zorgen dat mijn tickets in orde zouden zijn, zonder betaling geen garantie voor de tickets. Mijn vlucht was om 04:15. Ik was 23:30 aanwezig, niemand van Turkish airlines te bekennen, zij kwamen pas om 02:15 aan. Ik heb uren moeten wachten voor niks in heel veel stres.
- Nu ik een klacht heb ingediend heb ik al 2x een onzin reactie terug gekregen, ik word niet serieus genomen.
Ik ben verre van tevreden, dit is echt een verschrikking geweest.
Sterke punten
Hun sterke punt is super slechte service geven
Zwakke punten
Service, luisteren naar hun klanten, klanten helpen, klanten serieus nemen.
ticket gekocht en geannuleerd door TA en mijn geld niet trug gekregen.
ik heb boeking van 2018 die geannuleerd is en nog hebben ze niet terug betaald , nog andere boeking van 7 maanden geleden die ook door TA geannuleerd is, ze zeggen elke keer ja je krijgt je geld over twee weken terug maar doen ze niet. ze zijn echt oplichters.
Zwakke punten
100000
Nooit meer !!!!
De berichten op deze forum gelezen. Het klopt allemaal. Turkish airlines hierop aangeschreven ivm annulering van mijn vlucht door Corona. Ik heb ze gewezen dat zij volgens de Europese regelgeving hun ticket verkopen en dus in feite een contract hebben met de klant. Zij bevestigen dat zij geen gehoor geven aan de klachten van europese klanten. Dus Sjapoo Turkish Airlines maar NOOIT MEER !!!
Zwakke punten
1000.000.000.000
vlucht geannuleerd door TA, geen geld terug
Ik had een vlucht geboekt business Class Amsterdam-Bangkok. Ik zou op 14 mei vertrekken maar door Corona zijn alle vluchten geannuleerd.
Daar ik mijn ticket had geboekt via GATE1.NL kan ik niet met TA communiceren omdat ze mij telkens naar GATE1.NL terug verwijzen. Als ik GATE1.NL aanspreekt verwijzen ze mij weer naar TA.
Vicieuze cirkel dus. Nu 2 maanden verder nog steeds geen 1600 euro terug gekregen.
Schandalig gewoon. Ik ben me nu aan het orienteren hoe ik mijn geld wel snel terug kan krijgen. Deurwaarder, advocaat ???
Onbegrijpelijk dat dit zomaar kan. Ik vind het gewoon diefstal. Nooit meer met TA.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
klanten zijn niet belangrijk voor TA. Alleen geld.
Bestolen
Ik heb 7 maanden geleden een vlucht geboekt voor 5 personen, duurdere vluchten genomen om geen lange wachttijden te hebben en niet in de nacht te hoeven vliegen. Nu verandert Turkish Airlines mijn vlucht en moet ik in Istanbul 8 uur wachten om vervolgens om 1.00 uur in de nacht door te vliegen. Ik heb privÃÂé een appartement gehuurd en kan hier niet inchecken op dit tijdstip. Ik had ruim ÃÂÃÂ140 kunnen besparen per ticket wanneer ik direct de goedkope tickets had genomen. Dit alles omdat Turkish Airlines overboekt heeft..
Sterke punten
Geen
Nooit meer Turkish Airlines
Op 11 november hadden wij een vlucht van Istanbul naar Amsterdam. Wij hebben ingecheckt en als gezin stoelen gereserveerd naast elkaar. Eenmaal in het toestel kregen we verschillende plekken aangeboden omdat het toestel veranderd zou zijn. Mijn vrouw heeft een ernstige angststoornis en is hiervoor onder behandeling van een psychiater. Zij kan niet zonder een vertrouwenspersoon reizen. Dit is door ons meerdere malen aangekaart. Om ons koest te houden gaven ze aan dat we moesten gaan zitten, en zodra het vliegtuig zou opstijgen zouden ze wat regelen voor ons. Eenmaal in de lucht begon de arrogantie. Mijn vrouw heeft hierdoor ernstige problemen gekregen en bij terugkomst heb ik noodgedwongen de crisisdienst moeten bellen. Het ergste van alles is dat de stoelen die wij gereserveerd hebben leeg waren gedurende de vlucht. Wij mochten er enkel niet zitten omdat ze deze stoelen Âbusiness seats noemen. Dit was onze eerste keer met turkish Airlines en dit was tevens onze laatste keer. Ik raad iedereen die dit leest, ABSOLUUT GEEN TICKETS VIA DEZE SMERIGE MAATSCHAPPIJ TE BOEKEN. Genoeg maatschappijen die naar Turkije vliegen en die vele malen beter zijn.
Sterke punten
Helemaal niks 0.0
Zwakke punten
Arrogant
Smerig eten
Respectloos
Leugenaars
Dieven
zij betalen kosten niet terug
Op 18/01/17 wordt ons gemeld dat onze terugvlucht van Dar Es Salaam op 15/02/17 is geannuleerd en vervangen door de vlucht van volgende dag. (Men mag er van uitgaan dat de oorzaak geen technisch mankement kan zijn waarschijnlijk om de vlucht te vullen wat economisch in hun voordeel is maar niet voor de passagiers).
Mits verschillende internationale telefoongesprekken wordt ons geen oplossing aangeboden. Dan maar een hotel geboekt op onze kosten want mijn vrouw en ik hadden geen zin om op 67 jaar de nacht door te brengen op straat voor een luchthaven in Afrika.
Bij het inchecken vragen wij een ÃÂÃÂfaireÃÂÃÂ compensatie voor de kosten. Dit zou geen probleem mogen zijn als we ons zouden melden bij de TK-desk bij aankomst in Brussel. Daar hoort men het in Keulen donderen.
Vandaag 18/03/17 krijg ik het volgende bericht:
ÃÂÃÂAs we have stated on our message when we have checked your ticket details we have seen that deperture date of your TK0604 Dar Es-Salam(DAR)/Istanbul(IST) flight was altered from 15th of February 2017 to 16th of February 2017. In addition with this, it has been determined that you have been informed about these schedule changes via e-mail on 18th of January 2017.
Accordingly we are unable to meet your reimbursment requests.ÃÂÃÂ
Dit betekend dat ik zelf moet opdraaien voor kosten tbv 340ÃÂÃÂ.
En zij beweren dat ze de beste Europese Airline zijn. Mag ik dit in twijfel trekken?
Sterke punten
vriendelijk boord en incheck personeel
Zwakke punten
traag en (intentioneel) complex reclamatie procedure
geen teruggave gemaakte kosten
ondanks dat ik op schiphol na overleg een boarding pass kreeg voor de vlucht naar jakarta met een overstap in istanboel ben ik in istanboel geweigerd om verder te vliegen omdat mijn paspoort niet zes maanden meer geldig was maar zes maanden min 1 dag. was ik op schiphol geweigerd dab had ik daar een nood document kunnen regelen en geen extra kosten moeten maken.
Geen ticket en geen geld!!!
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij wil ik mijn klacht melden en u verzoeken mijn geld terug te betalen.
Vandaag 22 augustus 2014 heb ik een reis geboekt bij de turkish airlines, het bedrag is afgeschreven van mijn rekening en na contact met de bank heb ik begrepen dat het bedrag door u is ontvangen. Het probleem is dat mijn reis niet is gereserveerd, turkish airlines heeft dit bedrag niet ontvangen en hierdoor heb ik geen ticket.
Mijn geld is weg en ik heb geen ticket, en door dit heb ik vandaag ruim een uur met de bank en de turkish airlines gesproken zonder resultaat dus hierbij verzoek ik u mijn geld op korte termijn terug te storten. Mijn reis moet doorgaan en hoe langer het duurt hoe duurder de ticket wordt, en ik hoop dat u begrijpt dat dit heel erg vervelend is.
Omschrijving van afschrijving:
678100611279 0030000911192833 UVDUL 81300570
Datum: 22-08-2014 Tijd: 09:27
Bedrag: 579,04 euro
Hoogachtend,
E.Sevimli AkyÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂüz
Zwakke punten
Schandalig zei nemen de moeite niet om te reageren ik voel mij opgelicht en machteloos !!
Opgelicht voor 1200 euro
Zeer schandalig behandeld door deze vlucht maatschappij.
Met mijn gehandicapte vriendin vloog ik vanuit Istanbul terug naar nederland. Onze vlucht was overboekt, waarna wij net zo lang tussen verschillende balies heen en weer zijn gestuurd tot wij te laat waren met inchecken. Hierdoor zelf nieuwe tickets moeten betalen voor 200 pp, verder de 400 euro pp waar we recht op hadden als compensatie voor overboekte vlucht niet gekregen. Op brieven en klachten achteraf geen gehoor.
Sterke punten
Net vliegtuig, vlucht zelf netjes
Zwakke punten
Schandalig behandeld na overboekte vlucht, 1200 euro verlies voor mij en mijn partner.