Pegasus Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij gestationeerd in Istanboel, Turkije. De maatschappij vliegt vanuit toeristische bestemmingen in Turkije naar het noorden en westen van Europa. De thuisbasis is Luchthaven Sabiha Gökçen, Istanbul met daarnaast een hub op Luchthaven Antalya (AYT).
Een dag voordat ik zou vliegen met deze maatschappij, vond de couppoging in Turkije plaats (16 juli 2016) en was het vliegverkeer verstoord.
Noodgedwongen een nieuwe vlucht bij een andere maatschappij moeten boeken, die geen stop in Istanboel had.
Via hun website bood Pegasus een terugbetaling aan. Ondanks aandringen, nooit iets ontvangen. E-mails worden niet meer beantwoord. En een rechtszaak in Turkije beginnen is natuurlijk zinloos.
Op 18 mei 2015 een boeking gegaan, maar de Ideal-betaling werd niet goed gekoppeld. Na veel heel en weer gebel (met Turkije) en mail (in het Turks of Engels) kregen we op 24-06-2015 verzoek om onze bankgegevens te sturen, zodat er de betaling teruggestort zou gaan worden. Weer eens gebeld waar het geld blijft. Tot nu toe nog niets ontvangen. Wie o wie weet hoe je bij Pegasus je geld terugkrijgt?
Zwakke punten Geen contactadres in Nederland. Hoge telefoonkosten. Spreken geen Nederlands
wacht al vanaf 18-6-12 op een vergoeding ivm koffer 3 volle dagen kwijt met voor een volwassen en een baby kleding enz erin. koffer ook helemaal kapot is niet meer te gebruiken
Vertraging
Vliegtuug vertrekt niet optijd, personeel wil je niet te woord staan en is onvriendelijk. Nooit meer deze maatschapij. Kind van 3 is nog stipter.
Sterke punten
Te laat vertrekken
Slecht engels praten
Zwakke punten
Optijd aankomen.
Engels praten
Vriendelijkheid
Geld kwijt bij Pegasus!
Een dag voordat ik zou vliegen met deze maatschappij, vond de couppoging in Turkije plaats (16 juli 2016) en was het vliegverkeer verstoord.
Noodgedwongen een nieuwe vlucht bij een andere maatschappij moeten boeken, die geen stop in Istanboel had.
Via hun website bood Pegasus een terugbetaling aan. Ondanks aandringen, nooit iets ontvangen. E-mails worden niet meer beantwoord. En een rechtszaak in Turkije beginnen is natuurlijk zinloos.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geld kwijt!
terugbetaling
Op 18 mei 2015 een boeking gegaan, maar de Ideal-betaling werd niet goed gekoppeld. Na veel heel en weer gebel (met Turkije) en mail (in het Turks of Engels) kregen we op 24-06-2015 verzoek om onze bankgegevens te sturen, zodat er de betaling teruggestort zou gaan worden. Weer eens gebeld waar het geld blijft. Tot nu toe nog niets ontvangen. Wie o wie weet hoe je bij Pegasus je geld terugkrijgt?
Zwakke punten
Geen contactadres in Nederland. Hoge telefoonkosten. Spreken geen Nederlands
slechtste maatschappij
wacht al vanaf 18-6-12 op een vergoeding ivm koffer 3 volle dagen kwijt met voor een volwassen en een baby kleding enz erin. koffer ook helemaal kapot is niet meer te gebruiken
Sterke punten
geen een
Zwakke punten
reageren totaal nergens op