Onur Air

Onur Air: Een Diepgaande Blik op de Turkse Luchtvaartmaatschappij

In de wereld van de luchtvaart zijn er tal van maatschappijen die strijden om de aandacht van budgetbewuste reizigers, en Onur Air is hierop geen uitzondering. Deze luchtvaartmaatschappij, met zijn basis in het bruisende Istanbul, Turkije, heeft zich gepositioneerd als een belangrijke speler in de low-cost luchtvaartmarkt. In dit artikel duiken we dieper in de geschiedenis, diensten, en algemene reputatie van Onur Air, en onderzoeken we wat het onderscheidt van andere luchtvaartmaatschappijen.

Geschiedenis van Onur Air

Onur Air werd opgericht in 1992 en heeft sindsdien zijn vleugels uitgeslagen in zowel de binnenlandse als internationale luchtvaartsector. De oprichting van Onur Air viel samen met een periode waarin de vraag naar betaalbare luchtvaartopties in Turkije groeide, en de maatschappij heeft deze vraag met verve weten te beantwoorden. Met zijn thuisbasis op de Luchthaven Atatürk International in Istanbul, heeft Onur Air zich gericht op het bedienen van zowel toeristen als zakenreizigers die de levendige stad Istanbul bezoeken of verder reizen.

Vloot en Bestemmingen

De vloot van Onur Air bestaat voornamelijk uit Airbus-vliegtuigen, die bekend staan om hun betrouwbaarheid en efficiëntie. Door de jaren heen heeft de luchtvaartmaatschappij haar routekaart uitgebreid, waardoor passagiers toegang hebben tot een breed scala aan bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. In Nederland opereert Onur Air onder de naam Komfly, wat bijdraagt aan de herkenbaarheid en de regionale aanpassing van het merk.

Klantenservice en Passagierservaring

Als low-cost luchtvaartmaatschappij zet Onur Air zich in om betaalbare vluchten aan te bieden zonder concessies te doen aan de veiligheid en basiscomfort. Passagiers kunnen rekenen op een standaard servicepakket dat vergelijkbaar is met andere luchtvaartmaatschappijen in dezelfde categorie. De klanttevredenheid varieert echter, zoals vaak het geval is bij budgetmaatschappijen, met enkele reizigers die wijzen op de no-frills benadering, terwijl anderen de prijs-kwaliteitverhouding juist waarderen.

Hoewel Onur Air beschikt over een eenvoudig boekingssysteem en een gebruiksvriendelijke website, blijft er ruimte voor verbetering in aspecten zoals punctualiteit en communicatie, vooral tijdens onvoorziene omstandigheden zoals vluchtvertragingen of -annuleringen.

Veiligheid en Onderhoud

Veiligheid is een prioriteit voor elke luchtvaartmaatschappij, en Onur Air vormt hierop geen uitzondering. De maatschappij volgt strikte veiligheidsnormen en onderhoudsprotocollen om de veiligheid van passagiers en bemanning te waarborgen. De Turkse luchtvaartindustrie wordt gereguleerd door strikte nationale en internationale luchtvaartregels, en Onur Air is onderworpen aan regelmatige inspecties om te garanderen dat er wordt voldaan aan alle voorschriften.

Concurrentie en Marktpositie

In een competitieve luchtvaartmarkt moet Onur Air het opnemen tegen zowel regionale als wereldwijde luchtvaartmaatschappijen. Merken als Turkish Airlines, Pegasus Airlines, en AtlasGlobal vormen aanzienlijke concurrentie binnen Turkije, terwijl Europese budgetmaatschappijen zoals Ryanair en easyJet ook proberen marktaandeel te veroveren. Om zich te onderscheiden, blijft Onur Air investeren in het uitbreiden van hun bestemmingen en het optimaliseren van hun diensten.

Toekomstperspectieven

De luchtvaartindustrie is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling. Als gevolg van mondiale gebeurtenissen zoals de COVID-19-pandemie, heeft ook Onur Air aanpassingen moeten maken in zijn operaties en strategieën. De maatschappij streeft ernaar om economische uitdagingen te overwinnen door het herstructureren van routes en het verbeteren van operationele efficiëntie. De focus op digitalisering en innovatie kan de sleutel zijn voor Onur Air om zich aan te passen aan nieuwe reisgewoonten en verwachtingen van passagiers.

Conclusie

Onur Air vertegenwoordigt de veerkracht en het aanpassingsvermogen van de Turkse low-cost luchtvaartsector. Hoewel de dienstverlening verschilt van andere, duurdere luchtvaartmaatschappijen, biedt Onur Air een betaalbare reisoptie voor reizigers die op zoek zijn naar basiscomfort zonder de bank te breken. Door het onderhouden van een sterke operationele basis in het thuisland en het


Onur Air Video


Onur Air Reviews

    shame

    Terugweg vanuit Turkije word ik met mijn rollator uit de rij gehaald en met truck aan boord gebracht. Niet nodig, maar ok. Dan vliegtuig niet ok. Allemaal weer van boord. Weer in die truck. Rollator word niet na gebracht na verzoeken. bijn a 5 uur later vervangend vliegtuig. Maar nu neemt de medewerker de andere gehandicapte mee...maar ik mag niet mee. Onur zou t onderzoeken, maar geeft na heel veel tijd aan, dat ik me had moeten melden voor die service. Een service waar ik niet om gevraagd had.

    Sterke punten
    het vliegt

    Zwakke punten
    integriteit, verantwoordelijkheid nemen, klantvriendelijkheid

    Slechter is er niet

    1 ster is nog te veel!
    4 januari gevlogen met deze maatschappij van Hurghada naar Dusseldorf.
    5,5 uur is een toestel wat geen voorzien had van ventilatoren bij de zitplaatsen en temperatuur van een 30 graden had en zitplaatsen waar een persoon van 1.76 nog niet normaal kan zitten.
    Ergste van alles er was zelfs geen service aan boord en hapje of drankje te verkrijgen.
    We hebben al vaak gevlogen hebben geen hoge eigen maar dit sloeg werkelijk nergens op nog niet gesproken over de zure koppen van de bemanning deze leken niet veel plezier in hun werk te hebben!

    Sterke punten
    Absoluut Geen

    Zwakke punten
    zeer onvriendelijk personeel
    geen service aan boord
    werkelijk geen zitruimte
    oude vieze toestellen
    erg warm aan boord geen ventilatie

    Vreselijke maatschapij

    Wij hebben op 27-08-2019 gevlogen met onur air.
    We gingen al met 3,5 uur vertraging weg dus dat was al een domper.
    Als je dan vriendelijk personeel in het vliegtuig aantreft zou dat al wat vergoeden maar niets was minder waar.
    Ze waren zeer onvriendelijk en alles was ze te veel en ging met gezucht en gesteun.
    Op een vlucht van bijna 5 uur kregen we een half bekertje drinken (koffie) nou ja water met iets bruinig kleurtje en dat was het dan ook wel.
    Het personeel zat veel liever op hun telefoontje te spelen en dat gebeurde dan ook de hele vlucht,aandacht voor gasten was echt ver maar dan ook ver te zoeken.
    Dan ook nog de stoelen en je beenruimte het niet te beschrijven hoe slecht en weinig.
    het slaat nergens meer op.
    Wij zouden met een andere maatschappij vliegen eigenlijk, maar door omstandig heden bij die maatschappij werd
    het dus uiteindelijk een vlucht met onur air.
    Wij zullen onur air aan niemand aan bevelen en gaan zeker zelf ook nooit maar ook nooit meer vliegen met onur air.

    Zwakke punten
    hebben wij niet ervaren

    Waardeloos

    Ik moest vliegen vanuit dusseldorf, moest een uur eerder aanwezig zijn om in te checken. Had autopech in Duitsland, uiteindelijk via anwb opgelost, kwam een uur en 5 minuten van te voren bij incheckbalie aan maar de personeel was al klaar met werken. Vriendelijk gevraagd of ze me konden helpen, werdt netjes doorgestuurd naar een infobalie die 8 minuten verderop zat en werdt me duidelijk gemaakt dat ik te laat was! Daar gaat je vlucht en sta je in Duitsland met een kleine kind, klantenservice opgebeld in Turkije maar nee hoor niemand die je wilt helpen en niemand die begrip toont! De mensen van de incheckbalie waren al klaar om te vertrekken terwijl ik nog 5 min had, dankjewel heeft me 700euro extra gekost, maar ben wel met Turkish Airlines gevlogen waar ze je wel helpen en ook nog eens klantvriendelijk zijn.

    Voor mij en me hele familie en omgeving nooit meer onur air, elke x van de kastje naar de muur gestuurd en niet eens begrip kunnen tonen.

    WAARDELOZE MAATSCHAPPIJ
    WEGGEGOOID GELD
    WAARDELOZE SERVICE

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Ervaring onur air Dusseldorf Antalya mei 2018

    Heenvlucht met oude Airbus A 320, stoelen en opklaptafeltje met verfkwast bijgewerkt, wel genoeg beenruimte ( ben zelf 1.85 mtr.) cabinepersoneel ongeïnteresseerd sprak nauwelijks Engels. Is duidelijk georiënteerd op Turks publiek. Terugreis geboekt bij operator om 11 uur smorgens, werd enkele dagen vervroegd naar 7.20 dus om 4.20 vertrek uit hotel.
    Tijdens inchecken verzoek om stoelen gangpad, was geen probleem.... nadat we door douane waren bleek dat we aan het raam zaten. Stoelruimte rampzalig, we konden de benen niet voor ons plaatsen. Vervolgens kantelden voorpassagiers stoel naar achter waarbij deze relatief korte mensen met de benen over elkaar konden zitten.Deze mensen zeiden dat we maar ergens anders moesten gaan zitten, terwijl alle stoelen bezet waren. Kabinepersoneel hier vriendelijk op aangesproken, werd genegeerd. Vervolgens werd ons 30 minuten voor landing op niet misteverstane wijze duidelijk gemaakt tafeltjes op te klappen, en iPad uit te zetten, en stoelen recht te zetten. We gaven hieraan gevolg, de passagiers voor ons lieten de stoelen in de slaapstand staan tot na de landing. Ons verzoek aan kabinepersoneel om de passagiers voor ons te verzoeken stoelen rechtop te zetten werd wederom genegegeerd. De armleuningen werkten niet goed en zaten los.
    Voor ons geen Onur Air meer.

    Sterke punten
    Geen idee

    Zwakke punten
    Zwak ongeïnteresseerd kabinepersoneel
    Houden zich niet aan veiligheidseisen (stoelen recht voor landing)
    Weinig beenruimte
    Afspraken plaatsreservering vertrektijden worden niet nagekomen.
    Duidelijke voorkeur voor reizigers met Turkse nationaliteit.

    ONUR AIR OK!

    Ik zie hier enorm veel klachten rond ONUR air. Wij vertrokken in juli 2015 met Onur Air richting Bodrum. Vriendelijke hostessen, uitleg ook in het Frans én het Nederlands zowel op heen als terugvlucht. Er was geen Whiskey te koop aan boord zoals in de catalogus vermeld (ik had graag een paar flessen meegenomen met mijn gezelschap) Prijzen zijn absoluut normaal voor maaltijden bij een low cost maatschappij. Bediening is niet erg vlug maar je krijgt altijd koeken naar je geld. Ik ben Qatar Airways gewend en dat is natuurlijk onvergelijkbaar.

    Sterke punten
    Vriendelijke hostessen
    Taalkennis
    Goede vlucht, tijden gerespecteerd

    Zwakke punten
    Weinig beenruimte
    Geen entertainment (normaal bij low cost)

    Vreemde stewardessen

    Op 18-9 van antalya naar keulen gevlogen. Bij binnenkomst van het vliegtuig kreeg ik erg arrogante blikken van de stewardessen naar me geworpen, waarna ze tegen elkaar zeiden, in het engels zodat ik het ook zou horen: look at her, I dont like her she thinks she is pretty.... Ik wist niet wat ik meemaakte, stond helemaal versteld. Uiteindelijk maar mijn mond gehouden en een prima vlucht gehad. Maar door deze ervaring voor mij geen onur air meer.

    Sterke punten
    Netjes, schoon vliegtuig. Vertrok optijd

    Zwakke punten
    Vreemde stewardessen, erg weinig beenruimte

    Eigenlijk niet meer.

    Vertrek op tijd maar met 20 cm beenruimte wel erg weinig.
    Slechts Engels spreken maar wel vriendelijk.
    Duur catering maar hebben wij ook gehad bij andere maatschappijen.
    Voorste stoelen op heenvlucht tot 6x verkocht...
    Onze stoelen doorgezakt en de leuningen konden niet worden open geklapt.
    Stoelverstelling stuk.
    Interieur in belabberte staat.
    Verder toch een goede vlucht gehad.
    Terugvlucht geen A320 maar A 321 in veel betere staat.
    Als laatste ingeschekt en zoals altijd gevraagd voor extra beenruimte, dat was ok vertelde ze.
    De boardingcart ontvangen en daar stond 12 e en f op.
    Verdorie,dacht ik, zetten ze mij nog aan de binnenkant.
    Vertrek was vertraagd van 23.59 naar 01.30 wat uiteindelijk 2.40 werd zonder ook maar iets van informatie te ontvangen.
    Ingestapt en tot onze grote verbazing plaatsen op de vleugels en zowat liggend naar huis gevlogen.

    Kortom, normaal erg weinig beenruimte, bij die andere uit Nederland toch een stuk meer ruimte.

    Zwakke punten
    Bij vertraging geen info
    Weinig beenruimte
    Prijzen zoals bij iedere maatschappij erg hoog.

    Meest onbeschoft personeel ooit

    We zijn een gezin met 2 kleine kinderen van anderhalf en vijf jaar. Op 10/08/2015 vlogen we terug van antalya naar Brussel met Onur Air. Toen we one bagage wilden inchecken in antalya, kregen we te horen dat onze uitgeprinte vliegtuig tickets niet geldig waren en dat onze namen niet in hun systeem stond. De verantwoordelijke van Onur Air begon tegen ons in het Turks te roepen en daarna in het Engels om te zeggen dat we onze bagage moesten nemen en dat we moesten oprotten. Letterlijk als honden werden we weggejaagd van de check in balie door deze mevrouw van Onur air. Aan de check in balie stond iemand van sunweb waarbij we onze reis hadden geboekt. Zij heeft dan ervoor gezorgd dat we onze vliegtuig tickets kregen maar op voorwaarde dat we moesten wachten totdat iedereen ingechecked was. Toen we uiteindelijk konden inchecken, stonden we nog even na te praten met de sunweb medewerkster. Op dat moment onderbrak iemand van onur air ons gesprek en was tegen ons, met de nodige onvriendelijke gebaren, in Turks aan het praten en liet ons duidelijk weten dat we moesten verdwijnen uit haar zicht. Kortom, dit is geen opgeleid personeel maar meest onbeschoft en ongemanierd personeel ooit. Mijd deze maatschappij als de pest.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen

    Prima prijsvechter

    In april 2015 voor het eerst met Onur Air gevlogen. Ik heb een aangename ervaring. Ok, als je gewend bent om met een luxere maatschappij te vliegen is het even schrikken, maar dat is bij alle prijsvechters zo. Vriendelijke medewerkers, vlotte service, verzorgd vliegtuig. Top!

    HORROR

    in de terminal ruim 15!!!! uren opgesloten, geen info en eten/drinken.
    piloot weigerde te vliegen.
    daarna vervangend vliegtuig met motorische problemen, iedereen was histerisch en gilde.

    ONUR AIR is een onbetrouwbare en klantonvriendelijke maatschappij.

    ADVIES: betaal iets meer voor een betrouwbare maatschappij.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Stoelreservering altijd problemen

    We weren dat Onur air een budget charter maatschappij is en door het prijsvechten niet de hoogste prijs rekend maar als je toch iets meer wilt en daarvoor betaald dan ga je ervan uit dat je dat ook geleverd krijgt. Stoelreservering is voor mij en mijn vriendin noodzakelijk daar onze lengte en bijkomende claustofobie. Het is ons dan ook deze ker weer overkomen dat de stoelreservering wederom verloren is gegaan op de terugreis vanuit Dalaman.
    Dit betekend dus dat deze stoelen dubbel betaald zijn. Onur air maakt namelijk wel reclame over de extra mogelijkheden . Zelf op de incheckbalie staat dit volop aangegeven.
    Klagen heeft naar mijn inzien geen enkele zin . Een telefoonnummer in Turkije. Dan weet ik al genoeg . Het is dat ik beter weet over hoe de Turkse bevolking zich zeer gastvrij gedraagt maar luchtvaartmaatschappijen en personeel op vliegvelden maken kennelijk geen deel uit van deze cultuur.
    Fluiten naar je centen dus ook voor mij geld dat als het even kan, GEEN ONUR AIR.

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Slecht Engels sprekend personeel.
    Slechte service.
    Stoelreservering een grote aanfluiting.
    Slechte klachten afhandeling.
    Hoge prijzen aan boord.
    Slechte kwaliteit eten.
    Veiligheid.
    Etc. Etc.

    Niet zo verkeerd

    Onlangs terug gekomen van een heerlijke vakantie in Bodrum. Na sommige ervaringen te hebben gelezen, maakte ik me best veel zorgen om mijn vlucht naar en van Turkije. Als ik eerlijk ben, is mij dit reuze meegevallen.

    Mijn vlucht vertrok 2x op tijd en 2x ruim op tijd geland. De service van de cabin crew was normaal, wat je gewoon verwacht. Helaas waren de prijzen voor eten en drinken aan de hoge kant. Wat ik bij veel vakantie airlines vindt. Daardoor eet en drink ik wat op het vliegveld, ook niet goedkoop maar mag het meenemen in het vliegtuig. Ik heb niks op of aan te merken over Onur air. Gelukkig zat ik bij de passagiers die wel een goede ervaring met Onur air heb gehad.

    Soms klagen mensen om de kleinste dingen, weinig betalen, maar wel behandeld willen worden als Business class passagiers.

    Sterke punten
    - Beenruimte
    - Prijsverhouding
    - Nette inrichting
    - Vertrekken en landen op tijd

    Zwakke punten
    - Gebrekkig Engels
    - Prijzen voor eten en frisdrank
    - Geen entertainment (geen film en geen vluchtmap)

    Prima vlucht gehad!

    Wat een gezeur allemaal op deze site over Onur Air.

    Wij hebben een prima vlucht naar Turkije gehad. Op de heenweg hadden we een kleine vertraging van 20 minuten, maar dit hebben we in-gevlogen, want we zijn zelf nog voor de geplande eindtijd geland. De stewardessen spreken idd wat gebrekkig Engels, maar heb je daar nu zoveel last van? De prijzen in het vliegtuig voor artikelen en consumpties zijn hoger, maar dit is bij iedere maatschappij en dat weet je van te voren. Wil je dit niet betalen, zorg dat je zelf e.e.a. bij je hebt!

    De beenruimte op de heenweg was beter als op de terugweg. Heen hadden we een groter vliegtuig als terug. Heen was prima, terug was het wat krap met mijn lengte van 183cm, maar ach, zo lang zit je nu ook weer niet opgesloten.

    Al met al: prima waar voor je geld!

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Wat minder beenruimte

    Vertraagd en slechte nazorg

    Ik raad absoluut niemand aan met Onur Air te vliegen na alle reviews die ik nu (door mijn klacht) na mijn gebruik van hun vlucht lees en de verschrikkelijk onbeschofte behandeling die ik zelf ervaar.
    l
    Zowel de heenweg as terugreis vlogen we met Onur Air, waarvan op de heenweg met ruim 4,5 uur vertraging, midden op de dag, zonder een goede verzorging als een lunch, slechts een bekertje soda.
    Tijdens de vlucht, weinig beenruimte, eten en drinken in het vliegtuig erg prijzig en slecht engels sprekend personeel.
    Bij terugkomst gemaild over de vertraging en compensatie waar wij recht op hebben volgens de wet.(ook op hun eigen site terug te vinden.
    Medio juni eerste mail, begin juli 3e mail en medio juli nog steeds geen reactie.
    Na 1.5 uur tig malen bellen, naar 5 verschillende telefoonnummers, waarbij de verbinding grotendeels zonder pardon wordt verbroken, omdat men geen Engels spreekt, een nieuwe mail en een contactformulier verstuurd. Nu maar afwachten op antwoord.

    Kortom, DRAMA!

    Sterke punten
    Goedkope vlucht, maar dit valt in het niet bij de waardeloze kwaliteit van reizen.

    Zwakke punten
    Niet op tijd reizen (begreep van meerdere medepassagiers dat dit de 2e of 3e keer vertraging was)
    Slechte informatievoorziening tijdens de vertraging/reis
    Slecht Engels sprekend personeel
    Slechte nazorg
    Weinig ruimte
    Te duur qua eten en drinken in het vliegtuig
    Onbeschoft

    Liever niet

    Oke, het is dan een budget maatschappij, maar zelfs daarvoor is het slecht.

    De heen en terugreis allebei op tijd, dit was mooi.

    De beenruimte is echt te weinig. Tuurlijk, het is nooit veel, maar zo weinig als dit heb ik nog nooit meegemaakt in 15 vluchten die ik heb gemaakt. Verder is het personeel wel vriendelijk, maar spreekt het nauwelijks Engels. Ook word alles eerst in het Turks uitgelegd, daarna in onverstaanbaar Engels.

    Sterke punten
    Stiptheid, landingen waren zeer goed ondanks wind

    Zwakke punten
    Zeer weinig ruimte, slecht Engels van de bemanning en te harde luidsprekers

    Eerste keer op een vliegtuig

    In september 2013 besloot ik om samen met de vrouw weg te vliegen uit het koude België. Moet je weten dat ik in heel mijn leven nog nooit op een vliegtuig heb gezeten ( vliegangst ) . Nu ken ik niets van vliegen dus wist ook niet waar ik mij aan moest verwachten. Bij het. taxiën op Zaventem rook ik kerosine in het vliegtuig ... Ik dacht die heeft zijn verwarming aangezet . Op een bus heb je dat ook zet de verwarming aan en je ruikt mazout. Dus ik dacht niet aan de hand . Zitten op het vliegtuig was als een sardinetje in een blik 3en half uur met mijn benen tegen de stoel voor me.... De hostessen aan boord tja ze zegen dat wij bus bestuurders niet vriendelijk zijn maar dit was toch wel heel erg . Eten ... Ik heb het laten staan. Ik denk dat ik niet meer met onur air ga mee vliegen. Maar lees net over Tailwind Airlines ook al niet veel goede en daar vliegen we dit jaar mee. Neckermann zou wel eens wat betere vliegtuig maatschappijen kunnen kiezen voor de prijs dat ze ons aanrekenen

    Sterke punten
    Was op tijd

    Zwakke punten
    Zijn er dan sterke ??????

    bagage kwijt

    Door een zeer onvriendelijke en brutale jonge meid genaamd Samantha op schiphol ingechecked. In een overvol piepklein vliegtuigje ingestapt waar alle families uiteen gerukt waren en kinderen onder de 16 bij de nooduitgang zaten, landen we toch veilig op Antalya, blijken daar onze drie koffers niet meegegaan te zijn. Drie dagen later met veel telefoontjes zijn onze koffers eindelijk van hun drielanden reis beschadigd aangekomen op Antalya. Brieven gestuurd, telefoontjes gepleegd maar nergens geen respons... nog niet 1 'sorry mevrouw'... waardeloos. Low budget..Low service!!

    Sterke punten
    NUL

    Zwakke punten
    ALLES

    onurair

    afgelopen dinsdag terug gevlogen met onuair
    zeer onvriendelijk personeel die ook nog eens slechts engels spraken. De stoelen stonden zo dicht opelkaar dat je er niet eens normaal tussen kon komen vraag me af waneer er een calamiteit optreed hoe je dan bij je zwemvest moet komen
    aangezien je er met geen mogelijkheid bij kunt komen ik denk dat dit ook te maken heeft met het type vliegtuig je vliegt omdat op de heen weg de ruimtes tussen de stoelen wel normaal was en dan nog even de belaglijke prijzen voor een blikje cola betaal je 4 euro en voor een oplos koffie betaal je 3 euro voor ons nooit meer onur air

    Sterke punten
    vlogen redelijk op tijd

    Zwakke punten
    zie kader

    Complimenten voor de piloot

    28-10-2013 terug gekomen uit Antlalya en vliegtuigen konden amper landen vanwege de storm. Piloot heeft echt een prima landing gemaakt. Hier nog meer van overtuigd geraakt nadat ik de televisie beelden van Schiphol heb gezien tijdens het journaal.

    Slecht

    Ben echt geen zeurpiet, zelfs Raynair vind ik nog ok, maar wat een vreselijk slechte maatschappij is dit!!!!!!!!!
    Aftandse vliegtuigen en cola voor 4 euro zijn nog tot daaraan toe. Maar op de heenvlucht s ochtends al 1,5 uur vertraging, terug zou ik 8:00 vliegen, dus moest ik al om half 4 vertrekken uit hotel in alanya, maar toen werd ik om kwart over een s nachts opeens op de deur gebonsd door iemand van de receptie dat de vlucht opeens om 05:20 zou gaan en dat ik meteen naar buiten moest rennen om de transfer te halen. En uiteindelijk bleek op het vliegveld aangekomen dat we weer een uur vertraging hadden en hadden we opeens ook nog een tussenstop op Brussel 😡

    Sterke punten
    Geen

    Drama

    De terugweg moesten wij helaas meemaken met Onur air. Op het vliegveld Antalya hoorde wij dat we geen vaste zitplaatsen hadden en zelf onze plaats mochten uitkiezen. eenmaal ingecheckt bleek dat het vliegtuig al i.v.m. een tussenlanding half vol zat en wij overal tussen gedropt werden. Kinderen of geen kinderen maakte niet uit, niemand zat naast eigen partner. Het vliegtuig zat vol mensen van Turkse afkomst en vele van hen verdomde het om een beetje plaats te maken. Sommige lagen over 2 stoelen heen.
    Ook die verschrikkelijk geur in dat vliegtuig, dit hadden wij nog nooit meegemaakt.

    Nu weet ik het zeker, NOOIT meer Onur air

    Sterke punten
    Sorry, geen

    Zwakke punten
    Taal personeel

    Prima vlucht!

    We zijn net terug uit Turkije, zowel heen als terug gevlogen met Onur air en we zijn heel tevreden. Vliegtuigen vertrokken keurig op tijd, beenruimte is niet riant maar genoeg, personeel is vriendelijk en geeft behalve in Turks ook duidelijke uitleg in Engels. De prijzen in het vliegtuig voor drankjes e.d. zijn wel heel hoog, beter koop je na de douane drinken en laat dat sealen, makkelijk genoeg.
    Kort en goed: Onur air is een prima vliegmaatschappij!

    Sterke punten
    Goedkoop
    Vriendelijk personeel

    Zwakke punten
    Beenruimte iets krap
    Drankjes duur

    nooit meer

    Net een paar dgn terug uit Turkey. De heen reis was verschrikkelijk. Wat enorme invloed had op onze terugreis.
    De heenreis, een half uurtje vertraging. geen probleem. De instructies waren slecht.. niet te verstaan. continue vragen aan medepassagier wat dr nou werd verteld. Na 2 uur kwam de onverwachte VRIJE VAL & turbulentie.. terwijl wij niet vast zaten... paniek in het vliegtuig. het personeel.. schoot naar achteren... er werd ons dus verteld dat wij ons vast moesten maken. zo gezegd zo gedaan. laatste anderhalf uur huilend in mn stoel gezeten. Geen personeel te bekennen, die je kon geruststellen. later een excuus van de piloot. Lijk wit het vliegtuig uitgelopen. en gelijk het thuisfront gevraagd of we met de boot trein, auto naar huis konden. helaas OAD reizen kon onze vlucht omboeken voor 300,- "schande". trouwens niets meer gehoord van Oad. de eerste 2 dgn niet relax kunnen genieten van onze welverdiende vakantie. Slaappillen kunnen kopen voor de terugreis. met knikkende benen en angst terug naar Amsterdam. gelukkig inslaap gevallen. en gelukkig niets meegemaakt van de terugreis. Voor ons nooit meer met Onurair.

    Zwakke punten
    Slecht Engels.
    Niets werd aangegeven.
    Eten & drinken duur

    Prima maatschappij

    Ben net terug uit Turkije, zowel de heen als de terug vlucht prima op tijd redelijke zit ruimte, de ene kant groter als de andere ,niks te klagen daar is de prijs ook naar.

    Ontzettend slecht Engels sprekende
    gezagvoerder, purser deed het veel beter.

    Sterke punten
    Aardige bemanning, bij andere maatschappijen zijn ze ook niet altijd vriendelijk.


Bezoek Onur Air

Schrijf een review