Aer Lingus, opgericht in 1936, is de toonaangevende nationale luchtvaartmaatschappij van Ierland. Met zijn karakteristieke groene en witte vliegtuigen en het iconische klaverblad, de Seamróg, op de staart, is het een vertrouwd gezicht op luchthavens in Europa en daarbuiten. De naam Aer Lingus, afkomstig uit het Iers-Gaelisch, betekent "luchtvloot". Dit is een passende beschrijving voor een maatschappij die zich heeft toegelegd op het leveren van een luchtvaartdienst van wereldklasse.
De geschiedenis van Aer Lingus biedt een fascinerend inzicht in de groei en ontwikkeling van de luchtvaartindustrie in Ierland. De luchtvaartmaatschappij begon met een bescheiden vloot, maar heeft sindsdien haar vleugels uitgeslagen en een indrukwekkend netwerk van bestemmingen opgebouwd. De evolutie van Aer Lingus weerspiegelt de bredere economische en sociale veranderingen in Ierland, waarbij innovatie en aanpassing centraal hebben gestaan.
Aer Lingus beschikt over een moderne en efficiënte vloot die regelmatig wordt bijgewerkt om passagiers een comfortabele en veilige reiservaring te bieden. Met bestemmingen verspreid over Europa, Noord-Amerika en zelfs Noord-Afrika, biedt de luchtvaartmaatschappij een uitgebreid netwerk voor zowel zakenreizigers als toeristen. De strategische ligging van Ierland maakt Aer Lingus tot een ideaal startpunt voor trans-Atlantische vluchten, met directe routes naar grote Amerikaanse steden zoals New York, Boston en Chicago.
Aer Lingus staat bekend om zijn vriendelijke en efficiënte klantenservice. De luchtvaartmaatschappij streeft ernaar haar passagiers een aangename reiservaring te bieden, vanaf het moment van inchecken tot aan de aankomst op de bestemming. De bemanning is goed opgeleid en toegewijd aan het bieden van de hoogste kwaliteit van service, wat bijdraagt aan de hoge tevredenheid van reizigers. Regelmatige evaluaties en klanttevredenheidsonderzoeken helpen Aer Lingus om continue verbeteringen door te voeren.
In een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, heeft Aer Lingus zich gecommitteerd aan het verkleinen van zijn ecologische voetafdruk. De luchtvaartmaatschappij investeert in brandstofefficiënte vliegtuigen en implementeert strategieën om de CO2-uitstoot te verminderen. Innovatieve technologieën en een focus op duurzame praktijken maken deel uit van hun langetermijnstrategie om de luchtvaart milieuvriendelijker te maken.
Met de huidige dynamische veranderingen in de luchtvaartindustrie, blijft Aer Lingus zich aanpassen en groeien. De maatschappij richt zich op het uitbreiden van haar vloot en het verkennen van nieuwe markten, terwijl ze haar kernwaarden van veiligheid, klanttevredenheid en duurzaamheid blijft handhaven. De toekomstplannen omvatten het versterken van de trans-Atlantische netwerken en het verbeteren van de algehele reiservaring door technologische innovaties en verbeterde services.
Samenvattend is Aer Lingus niet alleen een symbool van Ierse trots en erfgoed, maar ook een moderne luchtvaartmaatschappij die zich richt op innovatie en kwaliteit. Met een sterke focus op klanttevredenheid en duurzaamheid, zet Aer Lingus de standaard voor luchtvaartdiensten. Of u nu kiest voor een Europese citytrip of een trans-Atlantische oversteek, Aer Lingus biedt een betrouwbare en plezierige ervaring die aansluit bij de wensen van de moderne reiziger.
reservering bij Air Lingus niets waard
Voorafgaand aan onze reis had ik zowel op de heen als terugvlucht plaatsen met beenruimte betaald op stoelnummer 2E en 2D. Op de heenreis (05-03) verliep de reis perfect. Op de terugreis (09-03) werden mijn vrouw en ik van onze stoelplaatsen weggestuurd ten overstaan van alle passagiers. De hoofdstewardess had ik mijn bevestigingspapieren gegeven maar als een betrapte verstekeling mocht ik op rij 13 (daar was nog beenruimte) haar besluit afwachten, mijn vrouw mocht op rij 3 zitten. Haar redenatie was dat sinds 6 maanden er bij Air Lingus nieuw beleid was en dat de door ons betaalde stoelplaatsen vielen onder de regeling van 'air space' en zouden vallen onder businessclass en dat dit een speciale behandeling zou betreffen. Wij hebben hier op de heenreis echter niets van gemerkt want voor elk drankje en hapje hebben we de gewone prijs dienen te betalen dus deze uitleg van haar was niet correct. Ik heb mijn boosheid kunnen inhouden maar vond de behandeling van het personeel incorrect en onbehouwen wat ik ook bij verlaten van vliegtuig nogmaals heb benadrukt. Wat het geheel nog wranger maakt is dat tijdens de gehele vlucht onze gereserveerde plaatsen onbezet zijn gebleven. Dus wees gewaarschuwd: zelfs bij van te voren gereserveerde plaatsen kun je bij Air Lingus zo van jouw plaats worden weggestuurd. Ik heb me nog niet eerder zo slecht behandeld en vernederd behandeld gevoeld. Voor mij geen Air Lingus meer!
Zwakke punten
incorrecte behandeling, niet honoreren gereserveerde stoelplaatsen, willekeurig beleid
Bagage kwijt en slechte klantenservice
April 2018 vlogen wij voor het eerst met Aer Lingus en we hebben daar een zeer slechte ervaring mee opgedaan.
Onze 2 ingecheckte tassen kwamen niet aan op de bestemming. Na 48 uur werd een van onze tassen terug gevonden, waar frequent telefonisch contact voor nodig was. Opvallend was dat ze onze 2e tas niet tegelijk gevonden hadden. Na ongeveer een week kregen we bericht dat onze tas San Fransisco was gevonden. Ondanks wederom veel telefonisch overleg lukte het niet om de tas binnen onze 2e en laatste vakantieweek in Chicago te krijgen.
Bij terugkomst In Nederland hebben we nog vaak (kostbare klantenservice) telefonisch contact gehad met Aer Lingus met elke keer wisselende berichten: onze tas was nog niet terecht, onze tas was in Chicago, er is helemaal geen dossier op jullie naam.
Nu 2 maanden later hebben we nog altijd onze tas niet terug. Bij een poging tot het claim formulier invullen blijkt het digitale formulier een terugkerende foutmelding te geven, is er geen alternatief emailadres op de website en is de telefonische helpdesk na 45 minuten nog steeds in gesprek...
Een ervaring om nooit te vergeten, maar dan in negatieve zin.
Zwakke punten
Slechte klantenservice
Veiligheid bagage
AER LINGUS SUCKS! Terrible customer service
Wat een slechte customer service. Ik hoor niks van Aer Lingus over mijn koffer die nu al 14 dagen kwijt is. Ik raad iedereen af om hier nooit te boeken. Lakse honden zijn het!!!
Hi,
I gues you are very busy because I already sent 2 emails to this mail address besides of that the KLM arrival services (in Amsterdam) tried to reach you several times about my missing baggage. They advised me to send an email to this mail address of Aer Lingus so you will search for my missing baggage. I don't know what kind of customer service this is but please know that it frustrates me a lot I didn't hear anything from you and that I want to know where my baggage is? Or at least that I know you are trying to search for it.
Below my mail which I already sent:
I was joining Aer Lingus on Friday 31/07/15, my flight was at: 5:55 (flghtnmbr: EL602) from Dublin to Amsterdam. I only had a cabin proof baggage with me which I took into the airplane. Unfortunately there was no space left to drop my baggage above the seats so the Stuart told me to drop it by the cockpit and she told me she will take care of it and I could pick it up in Amsterdam at the baggage belt. They didn't told me to pick my passport out of the suitcase, so it is still in the baggage. When i arrived at Amsterdam my baggage was not at the baggage belt, I went to the KLM Arrival Services and the created a report. REFnr: AMSEI22177. They tried to contact Aer Lingus but without success so far. Could you please search for my baggage and bring it to Amsterdam? Please contact me and the KLM arrival services if you found the baggage.
Attached the Baggage Tracing Questionaire
Looking forward hearing from you.
Regards,
`-------------------------------------------------
Mail naar Aerlingus vanuit Amsterdam.. Hier kreeg ik mijn eerste respons, en weer leuk doorverbonden worden naar de baggage tracing mail address waar ik nog steeds geen reactie heb gehad!!!
Hoi Joost,
Je bent de eerste die vanuit Aer Lingus reageert, bedankt hiervoor!
Ik heb twee keer een mail verstuurd naar [email protected], echter ik krijg hier geen reactie op. Daarnaast heeft de KLM arival service (waar ik mijn rapport op heb gesteld omdat ik mijn baggage mis) ook 4 keer contact proberen te leggen met Aer Lingus. Ik heb zelf vier keer gebeld naar KLM arrival service om te vragen of ze al meer weten over mijn koffer. Gisteren voor het laasts gebeld en ze adviseerden mij om mijn verhaal bij jullie neer te leggen, dus bij Aer Lingus. En nu word ik doorverwezen naar hetzelfde emailadress. Verplaats u is in mijn schoenen. Ik ben door onoplettendheid/ een fout van Aer Lingus mijn koffer kwijtgeraakt en nu wordt er met mij omgegaan alsof het mijn probleem en verantwoordelijkheid is?! Aangezien jullie het Nederlandse hoofdkantoor zijn van Aer Lingus verwacht ik op zijn minst dat jullie contact opnemen en achter mijn verloren/vertraagde koffer gaan.
Het is makkelijker om bestaande klanten te onderhouden dan nieuwe klanten te winnen.
In afwachting op uw bericht.
-----------------------------------------------------
Ander mailtje:
Sterke punten
NONE!
AER LINGUS profiteert van haperende website
Afgelopen vrijdag een boeking gemaakt voor 6 personen naar Dublin.Alles netjes ingevuld en met creditkaart betaald. Althans, dat dacht ik. Ik werd na betalen doorverwezen naar het begin van de site en diende alles weer opnieuw in te boeken. Ditmaal veranderde de datum van de vlucht vanzelf en diende ik dit te corrigeren: Kosten: 240 euro extra! Bellen en mailen met de maatschappij leverde niets op. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze kijken niet eens of de klacht gegrond was (haperend systeem). Met andere woorden: de poen is binnen en klant verrek maar!