Iberia is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die consequent alle verzoeken tot uitbetalen van vouchers, waarom wij niet gevraagd hebben, afwijst. Iberia maakt het de consument vrijwel onmogelijk een claim in te dienen via de website. Is niet via mail bereikbaar en telefonisch verdween ze er ook nog aan aangezien dit ⬠0,35 per gesprek kost. Nederlands taligen krijgg je niet aan de lijn want die zijn zogenaamd in gesprek, Engelstalige agenten zijn zogenaamd niet bevoegd om een refund-actie te autoriseren. Het is duidelijk dat het management er alles aan gelegen is om de rechten van de consument te ondermijnen. Voor ons nooooooit meer Iberia!
Sterke punten
1 ster is nog teveel
Zwakke punten
communicatie
Zakelijke vluchten geboekt via Iberia.
Door COVID '19 zijn de vluchten geannuleerd. Nu krijgen wij een voucher die t/m juni 2021 geldig is, maar wij willen ons geld terug, omdat wij niet kunnen garanderen dat wij volgend jaar deze vluchten kunnen gebruiken.
Contact gehad met klantenservice waarbij je in het keuze menu kunt kiezen voor NL. Na te hebben gewacht krijg je een agent aan de telefoon die geen NL spreekt. Agent adviseert een claim in te dienen, waarbij je eerst 2x een pop-up krijgt dat het niet mogelijk is, maar zodra je deze doorklikt kan je de claim evengoed indienen. Als je dit niet weet, is dit zeer ontmoedigend.
Nadat ik de claim ingediend heb krijgen wij een standaard mail met daarin dat wij ons geld niet terug krijgen en dat we het met de voucher moeten doen.
Hierop terug gemaild en vervolgens krijgen wij weer precies dezelfde mail terug.
KOPIE/PASTE is het enige wat zij kunnen.
Voor ons dus NOOIT meer Iberia, als zij dan nog bestaan, zo'n slechte service!!!!!
Iberia is de enige vliegtuigmaatschappij die ons geld niet terug geven. Ook al heb je recht op geld terug door deze omstandigheden!
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Klantenserivce elke keer een Engelstalig persoon terwijl je in het keuzemenu kiest voor NL.
Geen geld terug ondanks dat de vlucht ivm COVID '19 is geannuleerd.