Doe het niet!! Het is een beroerde vliegtuigmaatschappij. Het begint al bij het boeken van je vlucht. De website van Wizzair ziet er uit als een kermisattractie/schreeuwerige belwinkel. Overal 'poppen' er onnodige reclamebeelden op. Na een aantal seconden raak je als klant al overprikkeld. Als je dan gaat boeken krijg je allerlei extra keuzes die men overduidelijk heeft bedacht om extra te kunnen verdienen. Het maakt een armoedige indruk. Als je stoelen wil boeken, dan is het bv. niet mogelijk om die naast elkaar te boeken (tenzij je (uiteraard) bereid bent extra te betalen). De tickets leken niet duur, maar bij het toevoegen van de bagage werd het uiteindelijke bedrag verdubbeld. Vervolgens tickets downloaden en inchecken. Wat een opgave! Eerst moet je een app downloaden, dan vanuit een van je vele mails van Wizz air het vluchtnummer achterhalen, wat vervolgens weer niet bleek te werken, want de naam van mijn vriendin (i.pv. die van mij) moest worden ingevuld (voor beide tickets). Als je vervolgens later je tickets nodig hebt, begint het gedoe weer opnieuw of je wordt uit de website gegooid. Ook lijk je dan ook nog op de website van Vliegtickets.nl in te moeten loggen. Wat een chaos! Het inloggen is zo omslachtig, irritant en onduidelijk dat ik niet kon onthouden hoe we uiteindelijk bij onze tickets kwamen. Vervolgens, aangekomen op vliegveld Eindhoven, blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben opgelopen. We hadden bij het boeken van de vliegtickets de optie 'via SMS op de hoogte worden gehouden bij vertragingen' kunnen aanvinken, maar uit principe (betalen voor zulke informatie is belachelijk) hebben we dit niet gedaan. Dus om op de hoogte te blijven was het weer telkens inloggen op die vreselijke site. De vliegreis was verder oké. Opvallend was de clowneske goedkoop uitziende kleuren op het vliegtuig, overeenkomstig met de website. Veel mensen wilden voor het opstijgen van het vliegtuig uiteindelijk nog van stoel veranderen (om naast hun partner te kunnen zitten), wat vertragend werkte.
De terugreis:
Twaalf uur van te voren probeerden we weer online in te checken. Eerst bleek het vluchtnummer geen resultaat op te leveren. Na talloze inlogpogingen op verschillende manieren kwam de mededeling dat online inloggen op het vliegveld in Tirana niet mogelijk was, waarbij het dan logisch is dat de organisatie dit dan voor de 'klant' regelt op het vliegveld. Aangekomen op het vliegveld werden we verwezen naar een incheckbalie, waarbij het nummer niet correspondeerde met de plaats van bestemming (er stond Italië i.p.v. Eindhoven op het bordje) . Dit leidde tot verwarring bij de wachtenden en veel heen en weer geschuif in rijen. Vervolgens aangekomen bij de kauwgomkauwende man bij de incheckbalie bleek dat we wel online hadden moeten inchecken. Volgens deze man zou het inchecken op website slechts 3 seconden tijd in beslag nemen. Dat wij een andere beleving hierbij hadden leek hem weinig te deren. Uiteindelijk kostte het op het vliegveld inchecken ons 45 euro p.p. extra.
De steward en stewardessen op de terugreis waren gelukkig wel aardig.
Sterke punten
Stewardessen zijn aardig.
Zwakke punten
Je merkt dat alles om geld draait.