Sedert maanden hadden we een vlucht Vancouver-Brussel gereserveerd bij SN Brussels, uit te voeren door Star Alliance-partner Air Canada.
Eenzijdig heeft Air Canada de vluchturen Vancouver-Montereal veranderd van 9u10 naar 11u20. Daardoor bleven slechts 45 minuten om de "connecting flight" naar Brussel te halen.
Uit Vancouver vertrokken met 20 min vertraging, na landing Montreal deen vrije gate en tenslotte zaten we helemaal achteraan. Het resultaat laat zich raden....
We hadden de hostess 2x gewezen op ons probleem van korte overstap maar er werd omgeroepen dat er geen probleem zou zijn voor connecting passengers.
Onze vlucht was natuurlijk reeds vertrokken en dan maar 1 uur later naar Geneve gevlogen om daar nog eens 3 uur te wachten op de vlucht naar Brussel.
Er zou iemand in Geneve ons opvangen om in meer comfortabele omstandigheden te wachten....;niets daarvan, zelfs geen drank- of maaltijdvoucher!
In Brussel aangekomen om 3u15 pm ipv 8u30 am.
Nooit of te nimmer vliegen we nog Air Canada.
Op de vlucht Vancouver-Montreal moest zelfs voor een sandwich betaald worden (geen concurrentie!) en op de vlucht Montreal-Brussel (wel concurrentie) bestond het "contitentaal ontbijt" uit een schijfje cake met een kartonnen bekertje lauwe koffie.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie verslag