Reviews van deze auteur (10856)

Onprofessionele organisatie

Review over Corendon Airlines

Corendon heeft zijn zaakjes echt niet voor elkaar!
De dag voordat ik vertrok werd ik gebeld door Corendon of we op hun kosten een dag langer in Turkije wilden blijven. Ik heb uitgelegd dat dat ivm belangrijke afspraken niet mogelijk was en ik werd op een andere vlucht op dezelfde terugreisdag gezet.
Precies 48 uur voor de terugreis kreeg ik in mijn hotelkamer een fax dat onze terugvlucht gewijzigd was naar 4 dagen later. Dat was uiteraard zonder overleg met mij gebeurd en voor mij een groot probleem (als 1 dag niet mogelijk is, zijn 4 dagen dat natuurlijk ook niet). Ik ben toen direct naar Guest Relations van het hotel gegaan om te bellen met Corendon. Daar kreeg ik een contactpersoon aan de lijn die niets voor me kon doen omdat alle kantoren gesloten waren. Hij zou mij de volgende ochtend terugbellen. Inmiddels had ik begrepen dat de kamer in het hotel al 36 uur eerder verlengd was (dus 36 uur voordat ik de fax ontving!). De volgende ochtend werd er niet gebeld en heb ik zelf maar gebeld, zowel naar de contactpersoon, naar Corendon Turkije, naar Corendon Nederland, ben ik lange wachtrijen terechtgekomen, doorverbonden van kastjes naar muren, heb ik geen antwoord gekregen op al mijn vragen, werd ik verwezen naar mijn reisleider die niets voor me kon doen en ik heb ik een hele dag op het kantoor van Guest Relations gezeten. Niemand van Corendon kon een antwoord geven. Er werd steeds gezegd dat ik teruggebeld zou worden, maar dat gebeurde niet. Ook had ik inmiddels uitgevonden dat de vlucht wel gewoon vertrok en dus niet geannuleerd was, maar dat wij er blijkbaar niet meer opzaten. Na 24 uur bellen, bellen, bellen en geen antwoord krijgen en de kantoren weer dreigden te gaan sluiten, kreeg ik eindelijk iemand van de afdeling die bezig was met passagiers te herplaatsen aan de lijn. Hij zei ermee bezig te zijn, maar me niet te kunnen vertellen of ik de volgende dag gewoon kon vertrekken of dat dat inderdaad pas 4 dagen later zou zijn. Hij zou na 1 uur terugbellen met uitsluitsel op welke dag en hoe ik weer thuis zou kunnen komen. Uiteraard belde hij na dat uur niet zelf en ben ik weer in de telefoon geklommen. Toen bleek hij goed nieuws te hebben en zaten we gewoon weer op onze oorspronkelijke vlucht. Zonder excuses, zonder compensatie voor een hele dag op een kantoor te hebben gezeten om te bellen, niks. En als verrassing bij thuiskomst kreeg ik een standaard mailtje van de Quality Manager of ik een vragenlijst wilde invullen over de reis. Zij hebben blijkbaar geen enkel CRM-systeem dat hun klantcontacten bijhoudt, anders kiezen ze niet die passagiers uit voor herplaatsing die hebben aangegeven niet te willen verlengen en sturen ze geen standaardmailtjes naar passagiers met negatieve ervaringen. Ik heb op dat mailtje geantwoord dat ik persoonlijk contact zou waarderen, maar daar heb ik uiteraad (weer) geen antwoord op gekregen, Kortom: Corendon komt op mij over als een zeer onprofessionele organisatie waar passagiers geen klanten zijn en service & dienstverlening ver te zoeken.

reacties: