TAP Portugal, de nationale luchtvaartmaatschappij van Portugal, heeft een lange geschiedenis in de luchtvaartindustrie en biedt een breed scala aan bestemmingen over de hele wereld. Met zijn basis in Lissabon, fungeert TAP Portugal als een cruciale verbinding tussen Europa, Afrika, en de beide Amerika's. In dit artikel bespreken we de dienstverlening, klanttevredenheid, en andere belangrijke aspecten van deze luchtvaartmaatschappij.
Als een luchtvaartmaatschappij die zich richt op het bedienen van meerdere continenten, biedt TAP Portugal vluchten naar diverse bestemmingen in Europa, Afrika, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika. Deze veelzijdigheid maakt het een populaire keuze voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers. Of je nu een strandvakantie in de Algarve plant, een zakenreis naar Brazilië, of een culturele excursie naar West-Afrika, TAP Portugal heeft uitgebreide routemogelijkheden om aan je behoeften te voldoen.
De vliegervaring van TAP Portugal wordt vaak geprezen om zijn klantgerichte benadering. Reizigers kunnen kiezen uit verschillende reisclasses, waaronder de gerenommeerde Business Class, die een luxueuze ervaring biedt met uitstekende service en comfort. De Economy Class biedt ook een prettige reiservaring met comfortabele stoelen en een scala aan entertainmentopties. TAP Portugal streeft ernaar om aan boord heerlijke maaltijden te serveren, waarbij vaak gebruik wordt gemaakt van lokale Portugese ingrediënten, waardoor passagiers een voorproefje van Portugal kunnen ervaren voordat ze zelfs maar zijn geland.
De luchtvaartmaatschappij heeft verschillende innovatieve diensten geïntroduceerd om zijn passagiers een naadloze reis te bieden. Het "Portugal Stopover" programma is een uitstekende optie voor reizigers die een extra bestemming aan hun reis willen toevoegen zonder extra vliegkosten. Dit programma stelt passagiers in staat om tot vijf dagen in Lissabon of Porto te verblijven, waardoor ze de cultuur en schoonheid van Portugal kunnen verkennen. Bovendien biedt TAP Portugal ook een "Flight + Train" optie waarmee passagiers treinverbindingen kunnen boeken in combinatie met hun vlucht, wat bijzonder handig is voor reizigers die door Europa willen reizen.
Het loyaliteitsprogramma van TAP Portugal, TAP Miles&Go, is ontworpen om frequente reizigers te belonen met exclusieve voordelen en kortingen. Leden kunnen miles verdienen en inwisselen voor vluchten, upgrades, en tal van andere voordelen. Het programma biedt ook samenwerking met een netwerk van partners, waardoor leden meer mogelijkheden hebben om miles te verdienen en te gebruiken.
TAP Portugal erkent het belang van duurzaamheid in de luchtvaartindustrie en heeft zich gecommitteerd aan verschillende initiatieven om hun ecologische voetafdruk te verminderen. Van het investeren in moderne, brandstofefficiënte vliegtuigen tot het bevorderen van milieuvriendelijke praktijken in hun operaties, is TAP vastbesloten om hun impact op het milieu te minimaliseren.
Klantenfeedback speelt een cruciale rol in het verbeteren van de diensten van TAP Portugal. De luchtvaartmaatschappij moedigt passagiers aan om hun ervaringen te delen en is proactief in het implementeren van veranderingen om hun dienstverlening te verbeteren. Over het algemeen zijn de beoordelingen over TAP Portugal positief, met veel reizigers die de vriendelijke bemanning en de algehele vliegervaring prijzen.
Met zijn uitgebreide routenetwerk, klantgerichte diensten, en inzet voor duurzaamheid, blijft TAP Portugal een aantrekkelijke keuze voor reizigers wereldwijd. Of je nu voor werk reist of op vakantie gaat, TAP biedt een betrouwbare en aangename reiservaring die vaak verder gaat dan de verwachtingen van hun passagiers. TAP Portugal blijft zich inzetten voor voortdurende verbetering en innovatie in de luchtvaart, wat hun positie als een toonaangevend bedrijf in de industrie versterkt.
Geen tickets kopen hier!
TAP had onze vluchten geannuleerd maar betalen niet terug (ondanks toezeggingen). Onbeschofte klantenservice. Waardeloos bedrijf!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles, stelletje opichters.
Boek nooit bij Tap!
In april 2020 zouden wij met Tap Fly naar Lissabon vliegen. Door de pandemie is dit niet doorgegaan. Wij hebben vanaf dat moment geprobeerd om een passende oplossing te zoeken, maar Tap is amper bereikbaar. Inmiddels hebben we 2 vouchers gekregen, welke aankomende maand aflopen, maar Tap beweert dat wij 1 van deze vouchers hebben gebruikt. Dit is echter niet waar. Opvallend genoeg verschilt het moment dat wij gebruik zouden hebben gemaakt van de voucher, per medewerker die we aan de lijn hebben. Bij de ene medewerker zouden we de voucher in december naar Guadelope hebben gebruikt en bij de ander in maart naar Rome. Beide vluchten hebben wij nooit gemaakt. Tevens is er geen contact mogelijk over de uitbetaling van de andere voucher. Vooralsnog hebben wij geen enkel uitzicht op terugbetaling of contact hierover. Ze reageren niet op social media, nemen beperkt de telefoon op en negeren ons in de chat.
Ook verwijst Tap ons naar de tussenpersoon. Wij hebben inmiddels met een jurist uitgezocht of dit mag. Juridisch is dit echter volkomen onjuist en is Tap verantwoordelijk voor de terugbetaling en afhandeling van ons probleem. Ze weigeren dit echter te doen.
Ik raad u aan om nooit bij dit bedrijf te boeken!
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Geen communicatie mogelijk! Geven desinformatie! Verschuilen zich achter de tussenpersoon, terwijl dit wettelijk onjuist is! Onbetrouwbaar!
Boek niet bij Tap!
In april 2020 zouden wij met Tap Fly naar Lissabon vliegen. Door de pandemie is dit niet doorgegaan. Wij hebben vanaf dat moment geprobeerd om een passende oplossing te zoeken, maar Tap is amper bereikbaar. Inmiddels hebben we 2 vouchers gekregen, welke aankomende maand aflopen, maar Tap beweert dat wij 1 van deze vouchers hebben gebruikt. Dit is echter niet waar. Tevens is er geen contact mogelijk over de uitbetaling van de andere voucher. Vooralsnog hebben wij geen enkel uitzicht op terugbetaling of contact hierover.
Ik raad een ieder aan, nooit bij Tap te boeken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbereikbare klantenservice
Valse informatie
Achterhouden geld
Zeer slechte service
TAP Portugal oplichterij
Ik wil graag mijn verhaal delen over deze vliegmaatschappij. Ze zijn oplichters. Ik heb in januari 2020 vliegtickets online gekocht. Door corona kregen we ongevraagd een voucher en tot de dag van vandaag geen geld terug en ook niet kunnen reizen.
Ik hoor veel soortgelijke verhalen hierover en wil graag dat deze vliegmaatschappij aangepakt wordt op slechte klantenservice en aan het lijntje houden van klanten.
Ik hoop dat er iets gedaan kan worden.
Sterke punten
Goed in onbereikbaar zijn
Zwakke punten
Alles
Slechte service
Ticket geboekt naar Brazilie, maar moest gecanceled worden. Geld teruggevraagd via website maar ik krijg een voucher. Extra services welke ik via TAP heb gekocht zoals extra koffers, en een stoel worden vergoed via de verzekeraar. Verzekeraar niet te vinden in de ticket gegevens. Als je na een uur iemand te spreken krijgt weet men ook niet wie de verzekeraar is, terwijl ze de verzekering zelf aanbieden en verkopen met het ticket. Dus het is weer lekker incasseren en geen verantwoordelijkheid nemen of rechten van klanten respecteren. WAT EEN SHITORGANISATIE!!!
Sterke punten
Geen moeite doen voor de klant
Zwakke punten
Amateurisme.
Absolutely horrific
Hi goodafternoon,
I would really appreciate it if for once someone would contact me. I have sent multiple emails, filled in complaint forms before and even messaged you on facebook and Instagram, but I never get any kind of response. As well I have tried to contact you via phone. I spend almost 250 euros trying to call them.
My boyfriend and I went from Amsterdam to Cancun and had a transfer in Lisbon. Arriving in Cancun our luggage was missing (both our luggage). I have like I said tried to call TAP many times but each times I was waiting for over 20 minutes. Or I was supposed to be transferred but they actually hung up on me. Sent messages on Facebook, Instagram, contactforms and email, but no response. Swissport was the only one who replied to me after 2 days. They found it back. But the way I was ignored by TAP really bothers me.
Also we tried to extend our holiday as the first two days we were not able to do anything because of the stress. We emailed, tried to call and filled in a form online. Again.. no response.
Then we had a text message our flight got delayed, with almost 8 hours.... So apparently they do have our details... why not call us back?
On our flight back we booked business class and went to the service counter of TAP. Also here they were unable to help us and told us we had to contact you via flytap.com/talk-to-us. So once more I will try....
During our flight the stewardess of the economy side, constantly bothered us. She was very aggressive towards us and extremely unkind. We told one of the stewards and asked for her name. He did not want to give it to us and went to speak with the lady, He told us she would come and speak with us. She actually did not come to talk with us, so we asked her for her name at the end of the flight ourselves. She did not want to give it.
We are so unhappy about the way we were treated and disrespected. No way of contacting you and the ignorance,
Sterke punten
??????????
Zwakke punten
Everything. Customer service is something they dont know. They delete the negative messages on their social media. They did with mine. Very unpleasant
Avoid this airline at all costs!!!
Deeply disappointed and out of pocket.
TAP Air does not care to customers.
TAP gives wrong information to customers when they call support.
Avoid this airline at all costs!!!
I think people should really avoid flying tap, the worst airline I ever choose in my life as a frequent flyer. It is impossible to get assistance (unless you are ready to wait for about one hour on the phone) because people (in Brazil?) at the call centre do not know what they are there for.
Sterke punten
???
Zwakke punten
Just name it, everything!
Horrible
Horrible experience. My flight was cancelled without letting me know. No email nor able to get a hold of TAP while calling many different phone numbers and contacting through social media. After finally getting a hold of them, they told me it is indeed cancelled and that I will get a refund. I have been waiting for over 5 months now! They told me they cant do anything for me. I WANT MY MONEY.
Zwakke punten
Does not pick up the phone. Long waiting times. Makes it almost impossible to file a complaint through the website. All and all horrible customer service
TAP komt afspraken niet na
Vanwege Corona werden 11 tickets geannuleerd die wij met onze familie hadden geboekt van Amsterdam naar Porto. De vlucht was gepland voor 23 april 2020. Ondanks diverse telefoontjes, toezeggingen en indiening klachtformulier hebben we geen cent terug gekregen. Schandalige klantenservice. Totaal niet bereikbaar en komen afspraken niet na.
Fam Smeets.
Zwakke punten
Telefonisch niet bereikbaar en komt afspraken over terugbetaling niet na.
Klaren MISBRUIKEN
KLANTEN MISBRUIKEN
2019-0000646667/SLIMAN EL
NOOIT MEER. MENSEN KIJK UIT.
Ik geef een ster omdat de site de optie 0 ster niet heeft. In Fez airport hebben ons gevraagd om de volgende vlucht te nemen in verband met de overboeking. Mijn vrouw, mijn 2 kinderen en ik zouden 400 euro per persoon krijgen ter compensatie als we in Lissabon zijn. Wij zijn akkoord gegaan met hun bod. Omdat we in Lissabon heel weinig tijd hadden bij de overstap in Lissabon, konden wij niet bij de klantenservice van TAP gaan. Bij de aankomst in Orly airport hebben wij geprobeerd de vouchers in te leveren maar mocht het niet. Wij moesten dat via de site van de TAP doen. In het reglement staat dat wij het bedrag van 1600 euro binnen 5 dagen zouden krijgen. Wij zijn nu meer dan 6 maanden aan het wachten nog steeds geen bericht. Klantenservice van de TAP heel vaak gebeld zonder resultaat. Ik gaf aan dat Ik in het Frans wilde spreken kreeg Ik iemand die portugees spreekt. Ik was een klant van de TAP en ik heb vaak collega's, vrienden en familieleden aangeraden om bij de TAP te boeken. Nooit meer. Wat zij doen is MENSEN belazeren om hun problemen van overboekingen op te lossen en daarna ze in de steek laten. Het probleem is dat ik de kinderen heb beloofd om iets leuks te gaan doen met dat geld als zij akkoord zouden gaan met de bod van de TAP. TAP is nul komma nul.
MENSEN NIET DOEN SVP. TAP KOMEN DE AFSPRAKEN NIET NA. KLANTEN MISBRUIKEN DAT IS WAT ZIJ DOEN.
Zwakke punten
Klanten MISBRUIKEN
VERSCHRIKKELIJK
Heb veel betaald voor business class uiteindelijk zelfde als economy verschrikkelijk ziet het eruit zo erg alles ziet er vies uit bah nooit meer never ik ga mijn klacht indienen bij vliegmaatschappijen! Hoe durven ze stoelen kapot etc!!!
Sterke punten
Niks nada
Zwakke punten
Alles maar dan ook echt alles
Klacht
Te laat in amsterdam schiphol, dus te laat in Lissabon. Dus geen vlucht naar New York. Dus overnachting in Lissabon, volgende dag pas new york .
Sterke punten
??????????????
Zwakke punten
Vertraging , ??? Slecht verstaanbaar .
Geweigerd op vlucht TAP vanwegen systeemfout van TAP
Op 23 juli 2018 van Amsterdam naar Lissabon gevlogen (Tap 663), vervolgens 7u.15 min. gewacht (overstaptijd) voor onze aansluitende vlucht. Wij staan in de rij om in te stappen voor de vlucht Tap 1909 (die bijna een uur vertraging had) naar Faro, wordt er gezegd dat we even moeten wachten er is een probleempje maar dat lossen ze op. Vervolgens stapt iedereen in en wordt er gezegd jullie mogen niet mee, ga maar naar de Tap service balie die niet te vinden was. Na lang zoeken en iedereen vragen vond ik de customer service balie, die nog net open was, en krijg ik een nieuwe vlucht voor de volgende morgen en moet ik met mijn zoontje van 6 maar op het vliegveld slapen. Ik heb geen recht op een hotelvergoeding omdat het door een fout in het systeem komt dat wij niet mee mochten vliegen. Dat kon volgens Tap soms gebeuren en dan heb je pech en nergens recht op. Vervolgens toch maar naar het dichstbijzijnde hotel gegaan en 170 euro aan een kamer moeten uitgeven.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zeer onbeschoft personeel, geen vergoeding voor hotel omdat de fout aan het systeem lag en volgens TAP niet aan TAP, het woord klantenservice kennen ze niet
2 dagen vertraagd, geen reactie van TAP op ingestuurde klacht
Van Marokko naar Amsterdam met een stop in Lissabon. Eerst na uren (minstens 5 uur) wachten 's avonds laat pas naar een hotel gebracht terwijl 's middags al bleek dat we die dag/avond niet meer zouden vliegen. Communicatie/informatie zeer slecht van het grondpersoneel in Marokko, de vrouwen bij de desk schreeuwden naar gestrande reizigers en liepen boos weg, zonder enige excuses voor al het ongemak. In het hotel ontbijtvoucher voor hotel ernaast, hier bedorven omelet. Bij attenderen van de bedorven stukken en dat de omelet niet blauw hoort te zijn (het smaakte ook bedorven, helaas al in mijn mond gedaan) begon de de floormanager mij zeer respectloos uit te kafferen. Die dag weer vertraging en verplichte overnachting in Lissabon, leuk als je 's middags de stad zou kunnen bekijken maar door vertraging (wederom in Marokko zonder informatie afwachten totdat er een vliegtuig ergens bij een gate verschijnt...) niet meer mogelijk. Twee dagen later dan gepland in Amsterdam. Overigens waren er andere reizigers die rechtstreekse vlucht bij een andere maatschappij aangeboden hebben gekregen, toen wij hier om vroegen zijn we voorgelogen dat ook de andere reizigers in hetzelfde vliegtuig zouden komen te zitten als ons. Klacht over twee dagen vertraagd ingediend bij TAP en hierop geen reactie gekregen, niet eens een excuus.
Sterke punten
prijs, hoewel ik volgende keer liever meer betaal en krijg waar ik voor betaal.
Zwakke punten
gebrek aan communicatie/informatie, geen verantwoordelijkheid nemen, onbeleefd klantonvriendelijk personeel, slechte vervangende vluchtoptie
Altijd vertraging
Twee keer een vakantie met TAP naar Portugal gereisd. Beide keren Lissabon. Twee keer stevige vertraging, resp. 2,5 en 4 uur, beide pas aangekondigd kort voor de oorspronkelijke vertrektijd (laatste keer pas tegen boardingtijd!). Vertrekt de vlucht eindelijk, spreekt de crew zeer slecht, onbegrijpelijk Engels.
Wat ook opviel is dat op het vertrekbord in Lissabon ongeveer 80% van de TAP-vluchten vertraging had, variërend van een uurtje tot een hele dag.
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
Vaak te laat. Slecht Engels sprekende crew die je niet begrijpt.
Zoekraken koffers
Zijn op 22januari met TAP naar Sevilla gevlogen via Lissabon. In lissabon zijn wij gezien het aantal passagiers gevlogen met een klein vliegtuig , een Beechctaft 1900 Sevilla , 1koffer van onze vrienden waarmee wij op vakantie gingen zoekgeraakt. Verbleven 4dagen in sevilla Aangifte van vermissing op luchthaven Sevilla gedaan. Dinsdag 24januari werd het koffer alsnog bezorgd. Hebben voor die dagen wel kleding moeten kopen (noodgedwongen).
Terugreis wederom maar nu van ons beiden koffers weg, weer aangifte van vermissing gedaan. Aldaar werd ons verteld dat de koffers te zwaar waren 16,5kg en 21 kg (in dit koffer zaten ook de gekochte kleding) en men vertelde ons dat het laadruim vol was . Naar onze mening was dit niet mogelijk , gezien het feit dat het vliegtuig maar voor de helft vol was. Ook wil ik mededelen dat wij als 2e hadden ingecheckt. Omdat de baliemedewerkst er ons vetelde dat bij de eerste incheck wel eens iets fout kon gaan. .
Bij deze wil ik een klacht indienen omtrent bovengenoemd voorval, ik hoop bij deze dat ik Uvoldoende heb geinformeerd. Gezien bovegenoemde ervaring hebben wij geen vertrouwen meer in de luchtvaartmaatshappij TAP
familie Weichelt en familie van Bijnen
Ticketnummer: 0822160255611
Vluchtnummer TP611 en TP618
Vluchtnummer TP1058 en TP1057.
Sterke punten
Goede verzorging en vriendelijke stewardessen
Zwakke punten
Zeer slecht grondpersoneel