Corendon Airlines, een bekende naam in de luchtvaartsector, biedt al sinds 2005 betaalbare vluchten aan voor reizigers vanuit België, Duitsland en Nederland naar populaire Turkse bestemmingen. Met het hoofdkantoor in Antalya en bijkantoren in steden zoals Brussel, Düsseldorf en Istanboel, heeft deze Turkse low-costluchtvaartmaatschappij haar aanwezigheid in de Europese markt aanzienlijk vergroot. Maar wat maakt Corendon Airlines zo'n aantrekkelijke keuze voor reizigers? In deze review ontdekken we de verschillende aspecten van dit vliegbedrijf die bijdragen aan hun populariteit en betrouwbaarheid.
Corendon Airlines beschikt over een moderne vloot van Boeing 737-vliegtuigen, bekend om hun efficiëntie en betrouwbaarheid. Deze vliegtuigen worden vaak geprezen voor hun comfort en veiligheid, wat essentieel is voor een luchtvaartmaatschappij die zich richt op het aanbieden van betaalbare, probleemloze vluchten. De bestemmingen zijn voornamelijk gericht op populaire vakantieoorden in Turkije, zoals Antalya, Bodrum en Istanboel, maar ook andere Middellandse Zee-bestemmingen worden bediend.
Een van de meest opvallende aspecten van Corendon Airlines is hun toewijding aan klantenservice. Reizigers waarderen de vriendelijke en behulpzame houding van het personeel, zowel aan boord als op de luchthaven. Dit is een bijzonder belangrijk punt als het gaat om low-cost carriers, omdat klantenservice vaak het onderscheid maakt in de reiservaring.
Betrouwbaarheid is een ander sterk punt van Corendon Airlines. De luchtvaartmaatschappij staat bekend om haar stiptheid en het vermogen om vluchten zonder veel vertragingen uit te voeren. Dit is cruciaal voor reizigers die hun vakantieplannen nauwkeurig willen volgen en zeker willen zijn van een vlotte start van hun reis.
Als low-costluchtvaartmaatschappij legt Corendon Airlines de nadruk op betaalbare tarieven, zonder in te boeten aan kwaliteit en veiligheid. Hun aanbod is aantrekkelijk voor vakantiegangers die willen besparen op transportkosten, zonder dat dit ten koste gaat van het comfort. De extra kosten zijn over het algemeen duidelijk gecommuniceerd, zodat reizigers geen onaangename verrassingen te wachten staan bij het boeken of tijdens de reis zelf.
Het boekingsproces bij Corendon Airlines is gebruiksvriendelijk en efficiënt. Via de website kunnen passagiers snel hun vluchten zoeken en boeken, met handige tools om accenten toe te voegen zoals bagage, maaltijden en stoelkeuze. Deze eenvoud en transparantie worden zeer gewaardeerd door klanten die gemakkelijk hun reis willen plannen.
Corendon Airlines biedt ook flexibele boekingsmogelijkheden met verschillende tariefklassen, wat handig is voor reizigers die hun plannen kunnen wijzigen. Deze benadering biedt klanten de vrijheid om hun reizen aan te passen aan veranderende omstandigheden, wat tegenwoordig steeds belangrijker wordt.
Hoewel Corendon Airlines zich profileert als een budgetmaatschappij, blijft het bieden van een aangename vliegervaring een prioriteit. Passagiers kunnen genieten van een selectie aan entertainmentopties tijdens de vlucht, evenals de mogelijkheid om snacks en drankjes aan boord te kopen. Deze voorzieningen dragen bij aan een meer comfortabele en plezierige reiservaring, zelfs op kortere vluchten.
In een tijd waarin duurzaamheid een sleutelrol speelt in de luchtvaartindustrie, zet Corendon Airlines zich in om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Ze werken aan initiatieven om de brandstofefficiëntie te verbeteren en de uitstoot te verminderen. Deze stappen tonen de toewijding van het bedrijf om niet alleen zorg te dragen voor hun passagiers, maar ook voor de planeet.
Corendon Airlines heeft zichzelf gevestigd als een betrouwbare en betaalbare optie voor reizigers die op zoek zijn naar een probleemloze vakantie-ervaring naar Turkse en andere Middellandse Zee-bestemmingen. Met hun moderne vloot, uitstekende klantenservice en focus op prijs-kwaliteitverhouding, blijft deze luchtvaartmaatschappij een populaire keuze onder Europese reizigers. Hun voortdurende inzet voor verbetering op het gebied van duurzaamheid en innovatie toont aan dat ze niet alleen meegaan met de tijd, maar ook een positieve toekomstvisie hebben. Voor wie
Super klantvriendelijk
Ik had een fout gemaakt met boeken van tickets. Dit werd binnen een week kosteloos opgelost! Erg blij en tevreden.
Uitstekende ervaring
In augustus 2018 met KLM naar Bonaire geweest, geboekt via Corendon. Altijd vriendelijke en duidelijke klantenservice aan de lijn gehad voor vertrek. Bij aankomst op Bonaire een uitstekende ontvangt door de hostess van Corendon die je keurig de weg wijst naar de transferbus. Op de hotellocatie is ook alles duidelijk aangegeven en zelfs een map met alle info beschikbaar.
KLM is super om mee te vliegen en Corendon een prima reisorganisatie vanwege een prettige klantenservice en gebruiksvriendelijke app.
Sterke punten
Klantenservice, samenwerking met KLM, vriendelijke hostess op de eindbestemming
Zwakke punten
Geen
Goede vakantie en vliegreis met Corendon
Hallo
Ik had met mijn vrouw in Januari al geboekt voor hotel Bilkay in Alanya voor 3 juni heen via Amsterdam naar Gazipasa en terug voor 17 juni van Antalya naar Eindhoven. Normaal vliegen we vanaf Eindhoven maar daar waren ze op 3 juni de startbaan aan het vernieuwen. We kregen begin maart te horen dat Gazipasa niet kon doorgaan i.v.m. te weinig animo. Ik kan dit begrijpen. Alleen de vliegtijd vonden we niks want dan zouden we pas 's nachts in het hotel aankomen. Contact opgenomen en binnen een dag was het geregeld, we gaan om 4 uur 's morgens vliegen dus rond 12 uur in het hotel, netjes opgelost. Mijn zuster wilde een week voor vertrek ook nog graag mee en meteen weer contact opgenomen via de telefoon, was geen probleem en binnen een uur betaald en de tickets binnen alleen ze had wel de middagvlucht. Dus weer de telefoon gepakt en gevraagd of dit niet aan te passen was, ook dit was binnen een uur geregeld, tenslotte moesten we van Eindhoven afkomen en zouden we apart naar Amsterdam moeten reizen. Alles perfect gegaan zonder vertraging en i.d.d. waren we met ons drieën om 12 uur bij het hotel. Na 10 dagen kwam de hostess van Corendon om te zeggen dat ivm de vlucht van vrijdag 17 juni 7.20u naar Amsterdam was gecanceld en dat we op zaterdag 18 juni om 7.00u terug zouden gaan, bij het hotel werd alles goed geregeld zodat we onze kamer konden behouden op kosten van Corendon. Omdat we op vrijdag 17 juni naar Amsterdam zouden vliegen en vandaar naar Eindhoven kwam dit voor ons nog beter uit want nu vlogen we rechtstreeks naar Eindhoven. We hebben dus geen problemen gehad met onze vakantie en zijn zeer tevreden over Corendon,, En wij zijn geen medewerkers van Corendon zoals in sommige reviews staat te lezen dat de goede reviews van het personeel afkomt.
Sterke punten
Goedkoop en er valt te praten als er iets veranderd wat betreft vliegtijden en/of vluchten
Zwakke punten
Vluchttijden veranderen soms
Corendon top voor zijn prijs!!!
Als ik dit hier allemaal lees heb ik de indruk dat ik al 9 maal het geluk heb gehad nog nooit geen problemen te hebben ondervonden met corendon.
Op donderdag 02 juni is het de 10 de maal dat ik met corendon naar antalya vlieg,de vorige negen maal heb ik geen enkel maar dan ook geen enkel probleem gekend
Zagen over eten moet je niet doen aan deze prijzen,ooit met thai airways gevlogen ,daar was het eten inclusief,heel lekker maar betaalde 7500 euro voor 2 personen!!!!!
Dus voor mensen die denken dat ze aan deze prijzen ook kaviaar en champagne gaan krijgen,kunt ge beter tijdens een vlucht van amper 3 en een half uur duurt ervoor iets eten.
Hotel titanic beach resort is een ven de beste hotels die ik ooit bezocht heb en daar zitten ook mensen te muggeziften dat het alle dagen hetzelfde eten is,ze vertellen er wel niet bij dat er 25 soorten vis,25 soorten vlees,en al wat je maar wenst bijliggen, dus wat mij betreft corendon oke!! wilt u echter het beste comfort dan geef ik u de raad met singapore of thai airways te vliegen,maar best eerst nog wat sparen want die prijzen zijn laat ons zeggen niet waard voor wat je krijgt,en ik moet geen kaviaar hebben:)))
Sterke punten
Prijs,Hotel titanic beach lara,transfer van en naar hotel.
Zwakke punten
Niet meteen
Top
Zeer goede ervaring.en je veranderen van vluchturen weet je voor dat je boekt om dit een chartermaatschappij is
Sterke punten
Alles correct gelijk de grote maatschappijen
Zwakke punten
Geen
Goede vlucht gehad met Corendon
Ik heb gevlogen met Correndon en heb een goede vlucht gehad. dag voor vakantie online ingecheckt. Vlucht vertrok mooi op tijd en bijna geen turbullentie. Zou zo weer met Correndon vliegen.
Sterke punten
-geen vertraging
-online inchecken
-vriendelijk personeel
Zwakke punten
geen
Voor mij alleen Corendon
Ik vlieg meerdere keren per jaar met Corendon. Ik weet dat de tijden kunnen wijzigen en daar hou ik rekening mee. De crew aan boord is altijd vriendelijk. Ik kies voor Corendon omdat ze goedkope tickets hebben en kwaliteit en service is goed.
Sterke punten
goede prijs/kwaliteitsverhouding
vriendelijk personeel
Vlucht beviel goed
De titel zegt het eigenlijk al, voor mij was de vlucht goed bevallen. Het was een vlucht van Amsterdam naar Enfidha. We vertrokken mooi op tijd, het personeel was vriendelijk. Ook de prijs was mooi meegenomen. Ik had een last minute geboekt, en betaalde daarvoor maar 74 euro. Normaal betaal ik ongeveer het dubbele voor een enkele reis, als ik met Tunisair vlieg.
Sterke punten
-voordelig
-vlucht was zonder vertraging
-vriendelijk personeel
-goede bediening
Zwakke punten
-geen nadelen kunnen ontdekken
9 uur vertraging
27 maart 2013 vertrokken we om 14.15 uur naar Noord Cyprus met een tussenlanding in Turkije. Ging allemaal goed. Beetje weinig beenruimte maar we verwachten geen luxe voor de goedkope prijs.
Terug was een ramp! We zouden om 22.30 uur vertrekken van luchthaven Ecran. Dat werd 24.00 uur, kan gebeuren toch?
Om 11 uur waren we op de luchthaven, maar al wat er kwam, geen vliegtuig.
Om ongeveer 1.00 's nachts kreeg iedereen een broodje met een blikje frisdrank. Er zou vertraging zijn vanwege de mist. Vanaf dat moment werden er geen mededelingen meer gedaan. Niemand was te bereiken. Iedereen, ook mensen met kinderen zat maar te wachten in die fel verlichte ruimte op de luchthaven. Sommigen, waaronder ik, probeerden wat te slapen.op de veel te kleine bankjes wat natuurlijk voor geen meter lukte. Pas in de morgen zagen we op het bord (niemand vertelde ons wat) dat het vliegtuig om 9.00 uur zou vertekken. (9 uur vertraging dus!!!) Wel weer een broodje met een pakje jusorange ontvangen als ontbijt.
Vanaf het moment van vertrek uit het hotel tot thuiskomst hebben we 17 uur over de reis gedaan!!! In het vliegtuig mompelde de piloot iets over vertraging door mist maar niemand die sorry zei of zijn/haar excuus aanbood. Het spijt me, maar ik geloof geen woord van dat mist verhaal en zal iedereen afraden te vliegen met deze maatschappij.
Ik vind het echt
Sterke punten
Stuwardessen waren vriendelijk
Zwakke punten
informatievoorziening