Reviews van deze auteur (0)

Onbeschoft, absurd, diefstal, gijzeling

Review over Wizz Air

Omdat ik geen vertrouwen heb in goedkope luchtvaartmaatschappijen, heb ik de website van Wizzair gecontroleerd om er zeker van te zijn dat mijn handbagage (trolley) ok was. Op de website werd een toeslag vermeld van € 18 / persoon / vlucht (dus in totaal € 72). Alle andere luchtvaartmaatschappijen aanvaarden trolleys maar niet Wizzair ... beschamend ... ongehoord ... onaanvaardbaar, het is diefstal. Hoe dan ook, we betaalden de extra kosten tijdens onze online check-in.

Boedapest - Brussel februari, 1 2015: het grondpersoneel wilde ons niet laten boarden, hij was grof en zei dat we onze trolley in een (veel te klein) metalen container moesten plaatsen om de grootte van de trolley te controleren. Hij heeft zelfs nooit naar onze trolley gekeken! Ik ontdekte aan de andere kant van die metalen container een groter formaat, waarin mijn trolley perfect paste. Dus maakte ik hem er vriendelijk op attent dat hij ons naar de foute "meet"-container had aangewezen en dat mijn trolley wel OK was. Ik toonde hem zelfs ons betalingsbewijs van die extra kosten.
Hij bleef zeer onbeschoft en zei dat als we de boete van € 45 per persoon niet betaalden, we niet op het
vliegtuig mochten stappen. Van gijzeling gesproken!!!

We hebben onze vlucht bijna gemist omdat hij ons niet wilde geloven. Hij bleef maar zeggen dat hij moest controleren of we die extra kosten hadden betaald, maar natuurlijk waren we niet de enigen waar hij mee aan het bekvechten was.
Een ander lid van het grondpersoneel vertelde ons dat ze Wizzair had gebeld om te controleren of we die extra kosten hadden betaald. Ik heb haar het betalingsbewijs getoond en toch wilde ze ons niet geloven.

Wizzair vertelde haar dat we nooit hadden betaald!

We konden het ons echt niet veroorloven om ons vliegtuig te missen dus was er geen alternatief dan de boete te betalen. We zullen een formele klacht indienen bij Wizzair en ik zal niet stoppen totdat ik mijn geld terug heb !!!!

Ik stapte als laatste passagier op het vliegtuig. Rij 3 was volledig vrij, dus ik vertelde mijn vriendin dat we daar wel konden zitten. De stewardess vertelde ons met een grote glimlach dat we moesten betalen om in die stoelen te zitten ... ongelooflijk !!!! Ik was de laatste passagier, er was niemand meer na mij aan boord gekomen. Echt absurd!!!

Ter hoogte van de vleugels waren er 2 rijen zetels met een "gereserveerd" vermelding op de hoofdsteun.
Die zetels waren leeg bij het opstijgen! Eens we hoog in de lucht waren, beslisten sommige passagiers om in die stoelen te zitten omdat ze daar meer beenruimte hadden. 3 (!!!!!) stewardessen kwamen onmiddellijk bij hen en zeiden dat ze moesten bijbetalen als ze in die stoelen wilden blijven zitten. Alsof er meer passagiers aan boord gingen komen in volle vlucht.

Het vliegtuig was NIET schoongemaakt, we hadden kauwgom op de stoelen

Ik zal nooit, never, jamais nog met Wizzair vliegen en ze mogen zich aan veel (!!!) reclame verwachten ... negatieve wel te verstaan!

De waarheid moet gezegd worden ... We hebben ons beklag op een kalme manier aan de stewardess gedaan en ze vertelde hoe we een formele klacht konden indienen. Ze had blijkbaar ons verhaal doorgegeven aan de chief of cabine, die meteen naar ons is gekomen. Ze heeft de tijd genomen om naar ons verhaal te luisteren en heeft ons een drankje aangeboden, wat we heel lief vonden van haar.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten
Onbeschoft grondpersoneel
Absurde regels die niet stroken met de algemene regels van alle vliegtuigmaatschappijen
Service onbestaand
20 min tussen aankondiging gate en sluiten gate - dat is sprinten geblazen als je in een grote luchthaven bent

reacties:

Review: Wizzair, nooit probleem gehad!

Rob, blij voor jou dat je nooit problemen hebt gehad met deze luchtvaartmaatschappij.

Hoe verklaar je dat zelfs als je het betalingsbewijs van een large handluggage onder de neus duwt met jouw perfect in de maten trolley, dat ze je nog steeds onbeschoft behandelen en aan de grond gijzelen zolang je geen boete van € 45 betaalt.
Hoe verklaar je dat op een vlucht waar niet alle stoelen bezet zijn de hostessen geld eisen aan passagiers die van een "gewone" plaats naar een plaats verhuizen met meer beenruimte (waar je bij boeken meer voor moet betalen)
Die plaatsen waren gewoon vrij!!!! Er was geen enkele passagier op die plaatsen. Het is niet alsof er in volle vlucht nog passagiers zullen instappen hé.

Het vliegtuig was niet gepoetst, we hadden kauwgom op de stoel. Vind ik ook niet kunnen hoor.

Wizzair is een bedriegelijke luchtvaartmaatschappij, met zeer onbeschoft personeel (of personeel dat in onderaanneming werkt). Ik zal zeker en vast reclame voor hen maken ... negatieve wel te verstaan