Aegean Airlines is een Griekse luchtvaartmaatschappij.
In 1987 werd Aegean Aviation opgericht door Antonis en Nikolaos Simigdalas uit Griekenland. Hieruit werd in maart 1999 Aegean Airlines opgericht. De eerste vluchten binnen Griekenland vinden plaats met twee AVRO RJ-100's. Langzamerhand breidt het netwerk van Aegean Aviation zich uit met nieuwe bestemmingen en vliegtuigen. In april 2001 worden de krachten gebundeld met Cronus Airlines en komen er internationale vluchten op het vluchtplan te staan.
LuchtvaartmaatschappijenWelke zeilboot past het best bij jou?
According Aegeans cancelation policy, bookings can be cancelled within 24 hours after the booking has been made. We now want to cancel both bookings, but according to Aegean we cannot cancel the booking because it has been made on another day! So, the bookings have been made at 2:53&2:57 AM on the 25th and we sent the cancellation request on the 26th at 1:05 AM. Because it is another calendar day, the 24H does not stand, according to their callcenter. I think per definition 24h will be another calendar day! The 'supervisor': MARIA PARAVOLIDAKI is not willing to speak to us. It is ridiculous and very bad that AEGEAN does not honor its own rules. We will not accept this and will definitely claim our rights with the European commission or elsewhere.
27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan. \\r\\nIk en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen. \\r\\nWij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische. \\r\\nMensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).\\r\\n\\r\\nWe lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.\\r\\nWe zijn een maand verder...\\r\\nIk bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..\\r\\nik mail, geen antwoord..\\r\\nDit is een systeemfout.. \\r\\nSchandalig!!!!\\r\\nAfzetters!!!.\\r\\nIk ga overal reviews plaatsen waar kan!
27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan.
Ik en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen.
Wij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische.
Mensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).
We lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.
We zijn een maand verder...
Ik bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..
ik mail, geen antwoord..
Dit is een systeemfout..
Schandalig!!!!
Afzetters!!!.
Ik ga overal reviews plaatsen waar kan!
Omdat ik wat vergeten was in het vliegtuig heb ik via de mail contact opgenomen,
Helaas geen reactie Daarna meerdere manieren van contact geprobeerd echter 0 reaktie
Sterke punten netjes in het vliegtuig, vriendelijk personeel
Zwakke punten reageren nergens op , behalve waneer je een vliegticket boekt . Hoge ticketprijzen indien je geen korting krijgt
Geen woorden voor deze mensen. Mijn man moest met spoed naar Egypte, zijn vader was overleden. Hij kon alleen met deze maatschappij. Op schiphol deden ze al lastig bij de incheck, zijn koffer mocht niet mee. Alles in een boodschappentas gepropt en naar de gate. De beveiliging vond het gezien de situatie niet oke en zijn koffer mocht wel mee. Mijn man was nergens bij met zijn hoofd, alleen maar dat hij naar Egypte moest om zijn vader te begraven. Bij de gate werden de dames boos op mijn man. Toen hij zei dat de beveiliging hem door hadden gelaten en zeiden dat de koffer wel mee kon was hij een leugenaar en eigenwijs. Hij werd geweigerd op de vlucht. Toen hij zei dat hij mee moest omdat hij zijn vader moest begraven werd er keihard gezegd “goed voor je, maar je gaat niet mee”. Zelfs toen hij zei zonder koffer te gaan mocht het niet. Mevrouw vond het ook nodig om mijn man uit te schelden voor kl**tzak. Te asociaal deze maatschappij, moet helaas 1 ster geven maar die zijn ze zelfs niet waard.
ik reis sinds 2010 jaarlijks naar Griekenland met meestal een transfer in Athene. Als Belgische, wonend in Nederland heb ik een identiteitskaart van de Ambassade in Den Haag. Die gebruik ik ondertussen al jaren als identiteitsbewijs als ik naar Griekenland ga. Tot nu toe geen enkel probleem, mijn ID kaart werd geaccepteerd zoals verwacht. Dit keer liep dat tot mijn schrik anders. Ik kan het alleen maar een angstige overijverige grondmedewerkster noemen die mij niet liet boarden en mij uit de lijn haalde. Er werd mij eerst niet verteld waarom ik moest wachten. Bij navraag wilde men mijn 'docs checken' Dat begreep ik eerst niet. Bleek dat men vermoedde dat ik valse ID papieren had... Er kwam een douane beambte (2 eigenlijk) met boeien en wapens aan te pas.... Die ook nog es twijfelachtig naar mij keken... Angstige minuten.. Ben rustig gebleven, al was ik wel wat angstig en triest over het gebeuren en een ongeduldig eerst omdat ik niet begreep waarom ik niet zoals gewoonlijk in mocht stappen. Die beambte heeft mij een paar keer goed aangekeken en alsnog in laten stappen, wel als laatste.. Met mij werden nog 2 mensen gestopt, waarvan 1 ook een donkerder gekleurde man. Ook zij konden instappen. Was het mijn gitaar? Mijjn wat donkerdere tint? Een ID kaart van 9 jaar oud? Of gewoon een nerveuze Aegean medewerker.. Ik vermoed het laatste. Geen prettige ervaring, maar wel te begrijpen. Mijn ID kaart is nog 1 jaar geldig, maar ik den er sterk over ze maar een jaar eerder te laten vernieuwen.
Sterke punten Heel fijne airline verder
Vriendelijk
flexibel met muziek instrumenten
Zwakke punten Eten is minder
Baggage regeling is wat ingewikkeld.
Soms lange transfer tijden in Athene
Op e-ticket staat 'Economy' voor vier vluchten, tegelijk geboekt heen-terug Santorini. Op de website staat duidelijk 'Free baggage allowance policy for A3/OA flights' -> Ik had viermaal Economy en A3-flights (A30621, A30358, A30357, A30622) en toch heb ik in Santorini 45 extra moeten betalen, bovenop de reeds 610 , voor amper 10kg bagage, ONGEHOORD vind ik dit ! Ik verwacht wel voor die prijs dat een kleine koffer mee kan.
Daarenboven beweerde de dame aan de check-in dat mijn terugvlocht GoLight was (wat ? -> zie ticket). Ik kon kiezen, betalen of daar laten. Ben er nog steeds niet tevreden of akkoord mee.
Sterke punten - Gelukkig is het boordpersoneel wel van niveau
Zwakke punten - Tegenstrijdigheden op site of bagage al dan niet inbegrepen is
- Beweren dat mijn ticket GoLight is, alhoewel Economy staat geschreven !
- Delay van 20 min aan de gate B07 in Athene > Brussel wegens extra inchecken van 9 p hun bagage (aan de gate!), die dan uiteindelijk toch mee op de vlieger moest, begrijpen wie begrijpen kan, en wat bleek ? Niet voldoende ruimte, dus gans gedoe om alles vluchtklaar te krijgen, slecht georganiseerd.
- Steward in BXL sprak man aan om de richtlijnen te volgen, zoniet zouden ze, zoals de dag ervoor opnieuw 44 min vertraging kunnen hebben (letterlijk!)
Does not honor cancellation
According Aegeans cancelation policy, bookings can be cancelled within 24 hours after the booking has been made. We now want to cancel both bookings, but according to Aegean we cannot cancel the booking because it has been made on another day! So, the bookings have been made at 2:53&2:57 AM on the 25th and we sent the cancellation request on the 26th at 1:05 AM. Because it is another calendar day, the 24H does not stand, according to their callcenter. I think per definition 24h will be another calendar day! The 'supervisor': MARIA PARAVOLIDAKI is not willing to speak to us. It is ridiculous and very bad that AEGEAN does not honor its own rules. We will not accept this and will definitely claim our rights with the European commission or elsewhere.
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Verschrikkelijkk!!!!!
27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan. \\r\\nIk en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen. \\r\\nWij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische. \\r\\nMensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).\\r\\n\\r\\nWe lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.\\r\\nWe zijn een maand verder...\\r\\nIk bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..\\r\\nik mail, geen antwoord..\\r\\nDit is een systeemfout.. \\r\\nSchandalig!!!!\\r\\nAfzetters!!!.\\r\\nIk ga overal reviews plaatsen waar kan!
Sterke punten
geen!!!
Verschrikkelijkk!!!!!
27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan.
Ik en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen.
Wij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische.
Mensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).
We lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.
We zijn een maand verder...
Ik bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..
ik mail, geen antwoord..
Dit is een systeemfout..
Schandalig!!!!
Afzetters!!!.
Ik ga overal reviews plaatsen waar kan!
Sterke punten
geen!!!
no response on mail of contact
Omdat ik wat vergeten was in het vliegtuig heb ik via de mail contact opgenomen,
Helaas geen reactie Daarna meerdere manieren van contact geprobeerd echter 0 reaktie
Sterke punten
netjes in het vliegtuig, vriendelijk personeel
Zwakke punten
reageren nergens op , behalve waneer je een vliegticket boekt . Hoge ticketprijzen indien je geen korting krijgt
Asociaal, harteloos personeel
Geen woorden voor deze mensen. Mijn man moest met spoed naar Egypte, zijn vader was overleden. Hij kon alleen met deze maatschappij. Op schiphol deden ze al lastig bij de incheck, zijn koffer mocht niet mee. Alles in een boodschappentas gepropt en naar de gate. De beveiliging vond het gezien de situatie niet oke en zijn koffer mocht wel mee. Mijn man was nergens bij met zijn hoofd, alleen maar dat hij naar Egypte moest om zijn vader te begraven. Bij de gate werden de dames boos op mijn man. Toen hij zei dat de beveiliging hem door hadden gelaten en zeiden dat de koffer wel mee kon was hij een leugenaar en eigenwijs. Hij werd geweigerd op de vlucht. Toen hij zei dat hij mee moest omdat hij zijn vader moest begraven werd er keihard gezegd “goed voor je, maar je gaat niet mee”. Zelfs toen hij zei zonder koffer te gaan mocht het niet. Mevrouw vond het ook nodig om mijn man uit te schelden voor kl**tzak. Te asociaal deze maatschappij, moet helaas 1 ster geven maar die zijn ze zelfs niet waard.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Alles
15 angstige minuten
ik reis sinds 2010 jaarlijks naar Griekenland met meestal een transfer in Athene. Als Belgische, wonend in Nederland heb ik een identiteitskaart van de Ambassade in Den Haag. Die gebruik ik ondertussen al jaren als identiteitsbewijs als ik naar Griekenland ga. Tot nu toe geen enkel probleem, mijn ID kaart werd geaccepteerd zoals verwacht. Dit keer liep dat tot mijn schrik anders. Ik kan het alleen maar een angstige overijverige grondmedewerkster noemen die mij niet liet boarden en mij uit de lijn haalde. Er werd mij eerst niet verteld waarom ik moest wachten. Bij navraag wilde men mijn 'docs checken' Dat begreep ik eerst niet. Bleek dat men vermoedde dat ik valse ID papieren had... Er kwam een douane beambte (2 eigenlijk) met boeien en wapens aan te pas.... Die ook nog es twijfelachtig naar mij keken... Angstige minuten.. Ben rustig gebleven, al was ik wel wat angstig en triest over het gebeuren en een ongeduldig eerst omdat ik niet begreep waarom ik niet zoals gewoonlijk in mocht stappen. Die beambte heeft mij een paar keer goed aangekeken en alsnog in laten stappen, wel als laatste.. Met mij werden nog 2 mensen gestopt, waarvan 1 ook een donkerder gekleurde man. Ook zij konden instappen. Was het mijn gitaar? Mijjn wat donkerdere tint? Een ID kaart van 9 jaar oud? Of gewoon een nerveuze Aegean medewerker.. Ik vermoed het laatste. Geen prettige ervaring, maar wel te begrijpen. Mijn ID kaart is nog 1 jaar geldig, maar ik den er sterk over ze maar een jaar eerder te laten vernieuwen.
Sterke punten
Heel fijne airline verder
Vriendelijk
flexibel met muziek instrumenten
Zwakke punten
Eten is minder
Baggage regeling is wat ingewikkeld.
Soms lange transfer tijden in Athene
Baggage moeten betalen
Op e-ticket staat 'Economy' voor vier vluchten, tegelijk geboekt heen-terug Santorini. Op de website staat duidelijk 'Free baggage allowance policy for A3/OA flights' -> Ik had viermaal Economy en A3-flights (A30621, A30358, A30357, A30622) en toch heb ik in Santorini 45 extra moeten betalen, bovenop de reeds 610 , voor amper 10kg bagage, ONGEHOORD vind ik dit ! Ik verwacht wel voor die prijs dat een kleine koffer mee kan.
Daarenboven beweerde de dame aan de check-in dat mijn terugvlocht GoLight was (wat ? -> zie ticket). Ik kon kiezen, betalen of daar laten. Ben er nog steeds niet tevreden of akkoord mee.
Sterke punten
- Gelukkig is het boordpersoneel wel van niveau
Zwakke punten
- Tegenstrijdigheden op site of bagage al dan niet inbegrepen is
- Beweren dat mijn ticket GoLight is, alhoewel Economy staat geschreven !
- Delay van 20 min aan de gate B07 in Athene > Brussel wegens extra inchecken van 9 p hun bagage (aan de gate!), die dan uiteindelijk toch mee op de vlieger moest, begrijpen wie begrijpen kan, en wat bleek ? Niet voldoende ruimte, dus gans gedoe om alles vluchtklaar te krijgen, slecht georganiseerd.
- Steward in BXL sprak man aan om de richtlijnen te volgen, zoniet zouden ze, zoals de dag ervoor opnieuw 44 min vertraging kunnen hebben (letterlijk!)