Condor (voluit: Condor Flugdienst) is een Duitse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Kelsterbach. Condor heeft haar belangrijkste hub in de luchthaven van Frankfurt en heeft daarnaast een secundaire hub op de luchthaven München.

Condor Videos


Condor Reviews

    extra kosten en een hoop gedoe

    We boekten een vijfdaagse vakantie voor 2 personen naar Tenerife met Condor standaard incl. 20 kg ruimbagage en 1 stuks handbagage per persoon via onze reisorganisatie. Door tegenstrijdige informatie in de Condor-app besloten we de klantenservice te bellen voor opheldering over de bagageregels. Op hun advies boekten we twee extra handbagagestukken van 8 kg. We pakten een officiële Samsonite-handbagagekoffer die volledig voldeed aan de afmetingen zoals aangegeven op hun website en in de reisdocumenten, samen met een kleine rugzak en een ruimbagagekoffer.

    Bij de bagage drop-off in Düsseldorf beweerde de balie medewerkster onterecht dat onze officiële Samsonite-handbagage te groot was en drong erop aan extra ruimbagage te boeken voor de terugvlucht om 'vermeende' extra kosten te vermijden. Tijdens onze vakantie contacteerden we Condor's klantenservice, die ons echter verzekerde dat onze bagage binnen de limieten was en dat geen extra boeking nodig was. De klantenservice medewerker suggereerde zelfs dat onze reisorganisatie een notitie in Condor's systeem kon zetten om problemen te voorkomen, maar die bevestigde dat zij helemaal geen toegang hebben tot het Condor systeem. Om geen risico te lopen bij de terugvlucht, betaalden we via de Condor-App toch bijna €125 voor 30 kg extra ruimbagage. We belden de Condor klantenservice opnieuw en de medewerker verzekerde ons dat alles in orde was en dat we nu twee stuks handbagage van 8kg en maximaal drie stuks ruimbagage tot een totaal van 50 kg (met een limiet van 32 kg per stuk) konden meenemen.

    Bij de terugvlucht probeerden Condor-medewerkers bijna iedere passagier voor ons extra kosten aan te rekenen vanwege vermeend overgewicht. Onze ruimbagagekoffer van 23,5 kg, ruim onder de limiet van 32 kg per stuk en totaal 50 kg, werd ook als te zwaar gemarkeerd. Hoewel we slechts twee kleine handbagagestukken bij ons hadden en 20 kg minder ruimbagage dan de toegestane hoeveelheid, probeerde de medewerker ons extra kosten op te leggen. Toen we bezwaar maakten, reageerde ze bot en dreigde ons de toegang tot het vliegtuig te weigeren. Uiteindelijk moest een supervisor ingrijpen, die bevestigde dat we aan alle vereisten voldeden, waarna we zonder verdere betaling door mochten.

    De inconsistentie, slechte communicatie en geldklopperij van Condor hebben ons flink gefrustreerd en onze vakantie een beetje verpest. Vlieg niet met Condor als je stress en onverwachte uitgaven tijdens je reis wilt voorkomen.

    kosten bagage

    We vliegen voor de eerste keer met Condor ivm een pakketreis. Wilde ruimbagage bijboeken. wat schets mijn verbazing, op de heenreis kost mijn koffer €24,99 en op de terugreis €49,99. Heb dit nog nooit meegemaakt. Na telefonisch contact werd mij meegedeeld dat op verschillende dagen andere tarieven geteld kunnen worden. Vind dit de reinste oplichterij! Vraag me af of dit allemaal zomaar kan?

    Inchecken slecht behandeld

    Bij het inchecken in Düsseldorf zijn wij door het personeel
    echt niet vriendelijk behandeld. Eerder gewoon honds.
    Heb nog nooit zoiets mee gemaakt. En toen zei iemand van onze groep er iets van dat deze persoon niet vriendelijk was en deed: toen ontplofte die persoon kwam achter de balie vandaan en begon te schreeuwen.
    Degene die dat had gezegd moest excuses maken.
    Waarop ik zei: sorry maar dat werd ook niet goed gevonden. Terwijl wij niets verkeerd hadden gezegd. Die persoon bleef schreeuwen dat degene die het had gezegd zijn excuus moest maken. Absurd gewoon. Daarna ook de e tickets niet terug gekregen. Ik was zo van slag dat ik daar pas in het vliegtuig achter kwam. Bizar

    Zwakke punten
    Geen vriendelijk personeel in Düsseldorf

    fototoestel kwijt

    Tijdens de vlucht had ik mijn rugzak tussen mijn voeten op de grond staan. Maar ytijdens de vlucht is hij onder mijn stoel terecht gekomen en omgevallen en is mijn portemoinee en fototoestel eruit gevallen. Mijn portemoinee kreeg ik van de mevrouw die achter mij zat terug, maar mijn fototoestel was weg, ook na controle door een steward en een stewardes. Het ging hierbij om de vlucht van Dussel-
    dorf naar Antalia op 12 februari 2019. Ik zat op stoel 7F. Na
    terugkomst van mijn vakantie heb ik daarna een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Vandaar dat ik nu pas reageer. Op het toestel zitten denkelijki nog foto,s van mijn vrouw

    Sterke punten
    Om het fototoestel zit een ander tasje, en niet het origineel.
    Dan zaten er geen batterijen in.

    fototoestel kwijt

    Tijdens de vlucht had ik mijn rugzak tussen mijn voeten op de grond staan. Maar ytijdens de vlucht is hij onder mijn stoel terecht gekomen en omgevallen en is mijn portemoinee en fototoestel eruit gevallen. Mijn portemoinee kreeg ik van de mevrouw die achter mij zat terug, maar mijn fototoestel was weg, ook na controle door een steward en een stewardes. Het ging hierbij om de vlucht van Dussel-
    dorf naar Antalia op 12 februari 2019. Ik zat op stoel 7F. Na
    terugkomst van mijn vakantie heb ik daarna een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Vandaar dat ik nu pas reageer. Op het toestel zitten denkelijki nog foto,s van mijn vrouw

    Sterke punten
    Om het fototoestel zit een ander tasje, en niet het origineel.
    Dan zaten er geen batterijen in.

    condor rampzalig

    Op de terugreis van Amerika naar Nederland was ons businessclass ticket gedowngraded naar economy...zonder het ons te melden. Het was "take it or leave it", ze hadden zogezegd "een vliegtuig moeten omruilen en nu was er te weinig plek". Op internet zagen we in reviews dat dit niet bepaald de eerste keer was! Wat nou "tegenvaller": ze overboeken hun businessclass gewoon en gooien er dan mensen uit!
    Ook businessclass eten kon opeens niet meer, in de business lounge waren we ook niet meer welkom.
    Er is wel één ding waar condor heel goed in is: de verantwoordelijke buiten schot houden. Iedereen die je te spreken krijgt kan er "helaas niks aan doen". Minachting ten top, waardeloze club.

    Sterke punten
    Condor is er goed in om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen: je krijgt niemand te spreken die ergens iets aan kan doen, excuses ook niet, geld terugbetalen rekken ze ook eindeloos: erg knap.

    Zwakke punten
    Ongeveer alles. Maar afspraken niet nakomen en niet geven waar je voor betaald hebt is wel de ergste.

    niet aardig

    Voor de eerste keer met Condor op de heenreis super koffie thee water en koek terug ook maar helaas zaten er 2 dames voor ons die plotseling de stoel in slaapstand zetten waardoor onze drankjes bijna omvielen bij het contact met het cabinepersoneel werd er gewoon gezegd dat het normaal is waarschijnlijk omdat wij de enige Nederlanders aan boord waren werden wij nogal een beetje vijandig benaderd niet leuk dus met name door de enige steward aan boord. ik heb toen maar mijn benen tegen de stoelen aan gezet omdat een dame constant van stoel naar stoel ging en deze steeds in de slaapstand plaatste en deze niet terug wilde zetten cabine personeel deed hier totaal niets mee. Alleen dat wij niet zo moesten zeuren. onze vlucht was vanuit Hurghada naar Düsseldorf DE0069 op 24 januari

    Sterke punten
    gratis koffie thee enz.

    Zwakke punten
    op de terugweg werd er wel degelijk verschil gemaakt tussen andere nationaliteiten met name het cabinepersoneel. Ondanks dat mijn Duits heel goed verstaanbaar is. ben teleurgesteld jammer

    Condor geeft niet thuis

    Op retourvlucht vanuit Gran Canaria was het duwen en persen om de handbagage in de vakken te krijgen, zeker op een plaats bij de uitgang waar geen opbergvakken zijn zodat deze mensen de eerste vakken vullen.
    Ik had mijn splinternieuwe tablet in een harde sleeve en ook nog in een speciale laptoprugzak, volop beschermd met stootbuffers.
    Toch is bij het stouwen met harde handbagagekoffertjes zo hard geduwd dat de glasplaat van mijn tablet is gebroken.
    Bij het opladen staat nu ook het omhulsel lichtelijk onder stroom, kortom: total loss. Ik heb dus direct een schademelding gedaan bij de Duitse europeesche reisverzekering, en deze eist een schadeprotocoll. Ik deze dus opvragen bij Condor, en dan komt het antwoord: U had de handbagage in het vliegtuig moeten controleren en in het vliegtuig een schaderapport op moeten laten maken.Zie je het bij het uitstappen al voor je? FF wachten maensen, eerst even alles conrtcontroleren...

Bezoek Condor

Schrijf een review